Mor udvist til Cambodja - spædbarn efterladt hos faren

En lille familie i Brønderslev er blevet brutalt adskilt, da moren til deres fem måneder gamle spædbarn blev udvist til Cambodja, fordi hun ikke havde opfyldt udlændingelovens krav om at bestå den obligatoriske danskprøve. Ifølge TV2Nord havde hun ikke kunnet bestå prøven, fordi undervisningen havde været forstyrret af coronakrisen. Børnepsykolog Tina Bendixen siger, at det er veldokumenteret, at spædbørn tager skade af at miste sin primære omsorgperson, som under amningen naturligt er moren.

Det burde være ulovligt at adskille en familie i Danmark, hvor de to parter bevisligt ikke er gift proforma med henblik på indvandring. Det er ganske simplet ufatteligt, at Udlændingestyrelsen ikke har taget hensyn til, at moren ikke kunne nå at bestå danskprøven inden deadline på grund af den udefrakommende hindring som coronakrisen er. At man heller ikke har taget hensyn til parrets spædbarns behov for sin mor, er heller ikke til at fatte.

Skriv under med henblik på at få Udlændingestyrelsen til at genoptage udvisningssagen - som en hastesag, så moren kan komme tilbage til sin mand og barn.

Du bedes læse brevet

som vil blive afsendt til SIRI, Udlændingestyrelsen senest onsdag den 4. november 2020. Med din underskrift bekræfter du, at du er enig i det, der står i henvendelsen til SIRI.

Husk at dele indsamlingen med det samme, så vi kan få mange til at skrive under.

Ved at underskrive giver jeg Lars Krøgholt tilladelse til at videregive min underskrift til dem, der har myndighed på dette område.

Bemærk venligst at du ikke kan bekræfte din underskrift ved at svare på denne meddelelse.