JA til etablering af Fugleobservatoriet i Højer

Det planlagte fugle- og landskabsobservatorium bliver cirka 200 kvadratmeter stort og er tiltænkt at blive beklædt med træ. Bygningen skal have græsbeklædt tag for at falde ind i omgivelserne. Det skal desuden nedsænkes en halv meter i digets forskråning og skal rage tre meter over terræn. Ud mod vest skal bygningen forsynes med store glaspartier så man som besøgende kan få en panoramaudsigt over landskabet og har den bedst mulige udsigt over fugle- og vadelivet. Bygningen tilgås gennem en 52 meter lang tunnel i beton gennem Højer Dige med adgang bag om diget, så fugle ikke skræmmes ved gæst besøg.
Projektet har fået god medvind fra både Dansk Ornitologisk Forening i Tønder og Danmarks Naturfredningsforening, der udtaler at et sådan observatorium vil tilføje området en unik formidlingsplatform.

110DA3ED-109C-4207-8433-58AF0292DA41.jpeg

Jeg giver med min underskrift Allan Elneff tilladelse til at overdrage mine oplysninger i denne formular til vedkommende som har indflydelse på denne sag.

Vi viser ikke din e-mailadresse offentligt online.