Ja tak til vaccination --> Nej tak til mæslinger

Målet med denne underskriftsindsamling er at formindske smitten af livsfarlige sygdomme i Danmark.

I 2018 rundede vi nummer 41.000 barn, smittet med mæslinger i Europa alene. Ud af de 41.000 børn, er 37 døde indtil videre, og forskere mener at dette tal, kan forventes at blive større. Der er tale om en epidemi. En selvskabt epidemi.

Europa sætter rekord i antallet af diagnosticerede patienter med mæslinger. Sammenligner man med Australien, kan man observere at sygdommen næsten fuldstændig udryddet. Men hvorfor oplever vi så denne epidemi i Europa?

Af de 41000 børn diagnosticeret med mæslinger var 83-94% af børnene, ikke blevet vaccineret. Hvorfor ikke vaccinere sine børn, når det er blevet statistisk bevist, at man har en 100 gange højere risiko, for at blive smittet med mæslinger, hvis man ikke er blevet vaccineret? I nogle tilfælde bliver vaccinationer frarådet, grundet forskellige lidelser, mens andre gør det grundet en artikel, der blev udgivet for 20 år siden, i den medicinske journal The Lancet. Artiklen hævede at have påvist en sammenhæng mellem autisme og vaccinationer. Artiklen er efterfølgende blevet tilbagetrukket og det er blevet bekræftet at konklusionen er blevet draget på baggrund af fabrikerede data, hvilket vil sige, at det er fup og fidus.

Mit forslag går på at pålægge restriktioner på adgangen til offentlige institutioner, for børn der ikke er vaccineret. Det er frygteligt, at et barn, hvis forældre har valgt at negligere vaccineringen, skal betale prisen ved ikke at kunne gå i på en normal offentlig institution. Alternativet er dog, at det er børn, som ikke har haft mulighed for at blive vaccineret grundet andre sygdomme, der risikerer at blive smittet med livsfarlige sygdomme. Forslagets gennemførsel, vil potentielt kunne reducere antallet af smittede og døde børn i Europa, og hjælpe til en udryddelse af farlige sygdomme fra fortiden.

Johan Mellerup Low Kildeager    Kontakt forfatteren af dette andragende