Indsigelse mod kommende solcellepark i Mou

Aalborg Kommune er i gang med en kommuneplanrevision 2021. Planen er i høring frem til den 6. august. En del af den plan indeholder udpegninger af områder i kommunen, som er egnet til store solenergianlæg. Et af de områder, som er udpeget til et sådan solenergianlæg, er området syd for Mou mellem byen og Lille Vildmose. Her er der udpeget et området på 128 hektar.

Vi undrer os over udpegningen af dette område til anlæg, da Lille Vildmose og deres Natura 2000 område ikke ligger mindre end få kilometer fra anlægget. Området er af den grund i dag fyldt med et rigt dyre- og ikke mindst fugleliv. Ligeledes er vi en af kommunens mindre ’udkantsbyer’, som hele tiden arbejder på at skabe de bedste vilkår for vores by for at sikre, at den forbliver et attraktivt sted at bo og leve i, så vi kan tiltrække potentielle nye indbyggere til vores by. Med en energipark i ’baghaven’ bliver vilkårene ekstra svære for at gøre det. Der er ingen tvivl om at huspriserne vil falde, husene vil blive svære at komme af med og det potentiale der er i byen for at udvikle sig positivt, får nu endnu svære.

Vi bakker også op om grøn energi, men opfordre til at solcelleanlægget placeres et andet sted hvor det ikke er til gene for beboere, landmænd og besøgende i vores fantastiske område.

403B17F0-506B-4375-92EB-F0E44625435D.jpegSe evt indslag nedenfor:

Jeg giver med min underskrift Louise Schou Jensen tilladelse til at overdrage mine oplysninger i denne formular til vedkommende som har indflydelse på denne sag.