Indsigelse imod lukning af tandpleje klinikken på langå skole

”Udvalget for Sundhed, Idræt og Kultur har netop vedtaget at indstille en ny struktur for den fremtidige tandpleje i Randers Kommune til godkendelse i byrådet. Anbefalingen er, at antallet af tandklinikker skæres ned fra 10 til 5 inden for en 3-årig periode, og samtidig renoveres og udbygges
de resterende fem klinikker for cirka 10 millioner.”
Rent praktisk betyder dette, at klinikkerne på Assentoftskolen, Søndermarkskolen, Østervangskolen, Blicherskolen og Langå skole nedlægges – der bibeholdes 4 inden for bygrænsen i Randers, det er Nørrevangskolen, Korshøjskolen, Tirsdalens Skole samt Randers Sundhedscenter, derudover bibeholdes Bjerregrav Skoles klinik. – Sagt på en anden måde, så centraliseres hele kommunens tandpleje inde i Randers og yderområderne (bortset fra Bjerregrav) overses.
Vi er den del, der har svært ved at se hvordan det kan forsvares at lukke klinikken på én så stor skole som Langå med ca. 500 elever og med lang transporttid ind til Randers centrum for elever og deres forældre.
Skriv under hvis du deler vores utilfredshed og vi sørger for, at disse bliver indleveret til Byrådet i Randers.

Heidi Tøttrup Jensen    Kontakt forfatteren af dette andragende

Jeg giver med min underskrift Heidi Tøttrup Jensen tilladelse til at overdrage mine oplysninger i denne formular til vedkommende som har indflydelse på denne sag.

Vi viser ikke din e-mailadresse offentligt online.