Holstebro Kommune SKAL genindføre aftalen med Kattens Værn!

I 1700-tallet vrimlede det med gadehunde i København. De havde ingen ejer og levede sammen i flokke og fik hvalpe på kryds og tværs.

Fra 1783 blev gadehunde dræbt i København, men i 1813 var det slut med at slå hundene ihjel på gaden. I stedet skulle de fanges med net og køres på internat. Hundefangeren brugte net til at fange hundene, og så blev de kørt i hestevogne til hundeinternater, ligesom det sker i Disney-filmen.

I 1815 blev der indført, at man skulle betale skat for at have en hund. For at hunden var lovlig, måtte man gå ned til politimesteren. Her skulle man betale sin hundeskat, og så fik man et hundetegn til gengæld. Hundetegnet skulle altid sidde i hundens halsbånd. På den måde kunne man se, at det ikke var en gadehund. Hvis hunden ved et uheld blev fanget, kunne ejeren finde den på internatet. I dag skal hunde stadig have hundetegn, med ejerens navn og telefonnummer på, men der er ikke længere nogen skat for at have en hund.

1/7-2010, altså for knap 12 år siden blev det vedtaget af hunde skal chippes hos opdrætteren inden de er 8 uger gamle.

Nu er vi i det 21. århundrede, og ovenstående gentager sig, hunden er bare byttet ud med katten.

Men i det velfærdssamfund vi har. Med den status katte har hos mennesket. Med de midler vi er i besiddelse af i dagens Danmark. Med den fornuft og de erfaringer vi har gjort os siden 1700-tallet. Burde det så ikke være muligt at indtil Regeringen får taget sig sammen til at vedtage den kattelov, at så kan og må kommunen tage deres ansvar overfor de herreløse katte i deres kommune og få en aftale med Kattens Værn. Så alle kan hjælpe til.

Man ville ønske at det enkelte menneske blot kunne tage ansvar for det dyr de nu engang har anskaffet sig. Men det kan tydeligvis ikke lade sig gøre.

En aftale med Kattens Værn, i Holstebro kommune, koster 100.000,- om året - svarende til 1,70,- om året pr. borger.

Dagpasning af børn koster 6.256,- om året pr. borger.

Ældreomsorg koster 13.190,- om året pr. borger.

Kan hver enkelt borger i Holstebro kommune så ikke se sig ud af, 1,70,- til de herreløse katte🙏🏼

7CE64B67-59F5-42C0-A761-D3F2FAD204E5.jpeg

Jeg giver med min underskrift Kattens Redning tilladelse til at overdrage mine oplysninger i denne formular til vedkommende som har indflydelse på denne sag.

Vi viser ikke din e-mailadresse offentligt online.