HJ√ÜLP OS MED AT BESKYTTE Delfinerne I DE DANSKE FARVANDE. ūüź¨

FB_IMG_1616792795788.jpg

HJ√ÜLP OS MED AT BESKYTTE ūüíô DELFINER I DET DANSKE FARVAND.

Som de fleste ved og maŐäske endda har v√¶ret saŐä heldige at opleve, saŐä bor og lever delfinen Delle i det smukke Svendborgsund lige ved Svendborg by og havn.
Delle har det godt og vi er mange der bestr√¶ber os paŐä at, passe ekstra godt paŐä ham. For at det skal lykkes bedst muligt, har Delle brug for netop DIN stemme.

Delle har som andre delfinarter valgt at komme til de danske farvande inden for de seneste aŐär. Det er til stor gl√¶de for os lokale samt bes√łgende, at opleve Delle og hans flotte hop t√¶t p√•. Delle har boet i Svendborgsund siden okt 2019, og han har heldigvis indtil videre undg√•et alvorlige skrammer, trods uhensigtsm√¶ssig jagt fra b√•de der gerne vil t√¶t p√•.

Delfiner er naturligt nysgerrige samt sociale dyr med en meget h√łj intelligens.
Det tiltr√¶kker naturligvis menneskers begejstring og store interesse og saŐädan maŐä det ogsaŐä gerne v√¶re.
Men det er n√łdt til at v√¶re paŐä delfinernes pr√¶misser!

For at passe bedst muligt p√• delfinerne er det n√łdvendigt med et regels√¶t og planer fra officiel side, til hvordan vi sikrer delfinernes sikkerhed fremadrettet.

Vi ved at Milj√łstyrelsen allerede i sommeren 2020 havde saŐädan en plan klar til godkendelse i efteraŐäret.
Men af uvisse aŐärsager blev dette udskudt til efteraŐäret 21.
Men med den stigende interesse for at komme t√¶t p√• delfinerne er det n√łdvendigt med et regels√¶t vi hensigtsm√¶ssigt kan navigere efter, for at handle i delfinernes bedste interesse.

Vi vil derfor gerne anmode Milj√łminister Lea Wermelin om at Milj√łstyrelsen faŐär disse planer gjort g√¶ldende allerede fra dette foraŐär 2021. Grunden er at vi nu gaŐär mod sommeren og dette betyder √łget trafik i og paŐä vandet. Her vil vi naturligvis gerne kunne skabe de tydelige markeringer af sikkerhedszoner med skiltning, som milj√łstyrelsens planer anbefaler.
Samt konkrete henvisninger til folk omkring og hvordan f√¶rdsel i omraŐädet b√łr forgaŐä.

Disse regels√¶t f√łler vi der er behov for allerede nu for at kunne sikre Delle og hans artsf√¶ller optimalt. Da alt andet vil kunne betyde den sikre d√łd for dem. Og det √łnsker vi for alt i verden at undgaŐä.

Vi vil derfor med netop DIN underskrift rette en indtr√¶ngende samt direkte appel til milj√łminister Lea Wermelin om at, hun faŐär fremskyndet milj√łstyrelsens retningslinjer og planer til at, v√¶re g√¶ldende fra foraŐäret 2021 istedet.

HJÆLP DELFINERNE I DET DANSKE FARVAND, DE VIL TAKKE DIG MED UNIKKE OPLEVELSER.

FORDI VI SAMMEN TAGER ANSVAR ūüź¨ūüíô

¬†Med stor tak for din st√łtte

DELLES VENNER.

Jeg giver med min underskrift Esther Holzendorff tilladelse til at overdrage mine oplysninger i denne formular til vedkommende som har indflydelse på denne sag.

Du vil modtage en e-mail med et link til at bekr√¶fte din underskrift. For at sikre, at du kan modtage vores e-mails, tilf√łj venligst info@skrivunder.net til din adressebogs liste over sikre afsendere.

Bemærk venligst at du ikke kan bekræfte din underskrift ved at svare på denne meddelelse.