HJÆLP OS MED AT BESKYTTE Delfinerne I DE DANSKE FARVANDE. 🐬

FB_IMG_1616792795788.jpg

HJÆLP OS MED AT BESKYTTE 💙 DELFINER I DET DANSKE FARVAND.

Som de fleste ved og måske endda har været så heldige at opleve, så bor og lever delfinen Delle i det smukke Svendborgsund lige ved Svendborg by og havn.
Delle har det godt og vi er mange der bestræber os på at, passe ekstra godt på ham. For at det skal lykkes bedst muligt, har Delle brug for netop DIN stemme.

Delle har som andre delfinarter valgt at komme til de danske farvande inden for de seneste år. Det er til stor glæde for os lokale samt besøgende, at opleve Delle og hans flotte hop tæt på. Delle har boet i Svendborgsund siden okt 2019, og han har heldigvis indtil videre undgået alvorlige skrammer, trods uhensigtsmæssig jagt fra både der gerne vil tæt på.

Delfiner er naturligt nysgerrige samt sociale dyr med en meget høj intelligens.
Det tiltrækker naturligvis menneskers begejstring og store interesse og sådan må det også gerne være.
Men det er nødt til at være på delfinernes præmisser!

For at passe bedst muligt på delfinerne er det nødvendigt med et regelsæt og planer fra officiel side, til hvordan vi sikrer delfinernes sikkerhed fremadrettet.

Vi ved at Miljøstyrelsen allerede i sommeren 2020 havde sådan en plan klar til godkendelse i efteråret.
Men af uvisse årsager blev dette udskudt til efteråret 21.
Men med den stigende interesse for at komme tæt på delfinerne er det nødvendigt med et regelsæt vi hensigtsmæssigt kan navigere efter, for at handle i delfinernes bedste interesse.

Vi vil derfor gerne anmode Miljøminister Lea Wermelin om at Miljøstyrelsen får disse planer gjort gældende allerede fra dette forår 2021. Grunden er at vi nu går mod sommeren og dette betyder øget trafik i og på vandet. Her vil vi naturligvis gerne kunne skabe de tydelige markeringer af sikkerhedszoner med skiltning, som miljøstyrelsens planer anbefaler.
Samt konkrete henvisninger til folk omkring og hvordan færdsel i området bør forgå.

Disse regelsæt føler vi der er behov for allerede nu for at kunne sikre Delle og hans artsfæller optimalt. Da alt andet vil kunne betyde den sikre død for dem. Og det ønsker vi for alt i verden at undgå.

Vi vil derfor med netop DIN underskrift rette en indtrængende samt direkte appel til miljøminister Lea Wermelin om at, hun får fremskyndet miljøstyrelsens retningslinjer og planer til at, være gældende fra foråret 2021 istedet.

HJÆLP DELFINERNE I DET DANSKE FARVAND, DE VIL TAKKE DIG MED UNIKKE OPLEVELSER.

FORDI VI SAMMEN TAGER ANSVAR 🐬💙

Med stor tak for din støtte

DELLES VENNER.

Jeg giver med min underskrift Esther Holzendorff tilladelse til at overdrage mine oplysninger i denne formular til vedkommende som har indflydelse på denne sag.