Hjælp den Afghanske befolkning

I betragtning af den nuværende situation i Afghanistan, skal Danmark som krigsførende nation hurtigst muligt tage ansvar for konsekvenserne af krigen i Afghanistan.

Danmark bærer ikke hele ansvaret for den nuværende situation i Afghanistan, men som krigsførende nation bærer Danmark en del af ansvaret.

Danmark skal derfor øge antallet af kvoteflygtninge og hjælpe særligt de mest udsatte grupper i sikkerhed, herunder menneskerettighedsforkæmpere, journalister, religiøse mindretal, særligt udsatte kvinder, udsatte minoritetsgrupper, samt de personer, som Danmark har udsendt til Afghanistan, selvom de var flygtet til Danmark på grund af konflikter med Taleban.

Samtidig skal Danmark øge den humanitære bistand til den afghanske befolkning, som har akut brug for hjælp.

Jeg giver med min underskrift Elaha Salik tilladelse til at overdrage mine oplysninger i denne formular til vedkommende som har indflydelse på denne sag.

Bemærk venligst at du ikke kan bekræfte din underskrift ved at svare på denne meddelelse.