Bevar hestefoldene i Hvissinge øst

Jeg ønsker at den lokale rideskole/rideklub bliver tilgodeset med så mange grønne områder som muligt i udbygningen af Hvissinge øst, således at hestene fortsat vil være en del af det naturskønne område når man færdes som gående, løbende, cyklende, børnefamilier, institutioner og hundeluftere.

Lidt info

Rideklubben forpagtede tidligere jord så der i alt var 10 græsfolde (5 ha). Der er nu stillet i udsigt at Rideklubben får ca. 5.000 m2 helt op ad rideskolen, hvilket alene udgør 10 procent af det oprindelige område. Dette svarer til blot 1 hestefold. Dette vil altså medføre, at hestene ikke længere vil være en del af området, og dermed ikke vil kunne nydes på samme måde af de færdende i Hvissinge Øst.

Der er behov for mere end de ca. 5.000 m2 til hestefold for, at kunne dække hestenes behov, derudover vil man på den måde bevare noget af det skønne område her i Hvissinge Øst med mulighed for, at borgerne i området også kan nyde naturen og hestene.

Når områderne ikke bliver brugt af hestene er disse til fri benyttelse for hundeluftere og andre frilufts mennesker. De grønne områder kommer altså til at tjene flere formål.

Din underskrift støtter hermed flere hestefolde end de foreslået ca. 5.000 m2, sådan at Hvissinge Øst bibeholder sin nu charmende udformning, og børn, gående og cyklende i og omkring Glostrup fortsat har mulighed for at opleve hestene.