Gratis tandlægehjælp for alle

Tændernes indvirkning på den generelle sundhed og helbreddet er mere kompleks end som så - og dårlige tænder kan føre til mange andre og mere alvorlige sydomme. Mange går ikke til tandlæge regelmæssigt pga. økonomien.
Hvis du f.eks. har fået paradontose, så kan du ikke selv holde dine tænder ordentligt rene og er nødt til at få regelmæssige tandrensninger og hvis man ikke har råd og undlader, så kan det resultere i, at den underliggende betændelse spreder sig i kroppen og rammer vitale organer, at tænderne bliver løse og til sidst falder ud og så vil der opstå problemer med hele fordøjelsessystemet. Så, i sidste ende, havner man alligevel i sundhedsvæsenet. Men jeg tror, at der, på den lange bane, kunne spares både tid og penge - og mange sydomsforløb undgås, hvis alle kunne få gratis tandlægehjælp, på lige fod med almindelig lægehjælp.

"Dårlige tænder er en alvorlig sygdom
Sundhed og sygdom i mund og tænder har afgørende betydning for resten af kroppen. Det er der stigende internationalt fokus på. Men i Danmark er sygdom i tænder stadig et stedbarn i sundhedsvæsenet."
Se mere på dette link: http://jyllands-posten.dk/debat/kronik/ECE8536861/daarlige-taender-er-en-alvorlig-sygdom/

Jeg vil gerne finde ud af, hvor mange der har samme synspunkt som jeg, og hvis vi er mange nok, kan vi måske få politikerne til at vågne op.

Ved at underskrive giver jeg Marianne Iversen tilladelse til at videregive min underskrift til dem, der har myndighed på dette område.