STOP Fleksjobreformen

Quoted post

Den positive

#14

2012-03-03 14:33

Jeg synes faktisk godt om reformen. Jeg synes det er fantastisk at vi endelig har fået en regering der vil forsøge at HJÆLPE folk i stedet for blot at parkere dem på passiv forsørgelse.

Svar

system slave

#19 Re:

2012-03-03 18:20:41

#14: Den positive -  

 Den eneste grund til at folk "parkeres" på offentlige ydelser er, at kommunerne ikke har forvaltet den gældende lovgivning godt nok. Reformen lægger op til en kraftig forringelse/afskaffelse af fleksjob ordningen - de såkaldte "muligheder for at udleve drømmen om en tilknytning til arbejdsmarkedet" eksisterer allerede i nuværende lovgivning!! De vil "bare" forringe økonomien i ordningen - både for fleksere og arbejdsgivere.  

Anne D. Hansen

#48 Re:

2012-03-04 22:16:32

#14: Den positive -

Men hvad nytter det hvis der ikke er noget de kan gøre,

du kan ikke tvinge en psykisk syg/handikappet til at arbejde, når den ramte ikke hverken kan overskue det eller det psykiske pres, hvis du følte et pres at bare 2 timers arbejde om dagen feks gjorde dig så psykisk ustabil at du tænker selvmorisk og selvskadende fordi du ikke kan, vil du så synes det er okay at tvinge en til at arbejde eller prøve når personen jo godt ved at han eller hun ikke kan ?

ville du ansætte en handikappet det bliver så hurtig frustreret over sit arbejde på rigtig kort tid at personen kan blive voldig og lade det gå udover andre fordi man ikke kan styre det fysisk og psykisk? ville du som chef tage ansvaret for at du pludseligt fik et skraldebang slag i ansigtet fordi den ramte/handikappede slog klik i hovedet fordi det er for meget for den person?.

 

Jeg kan ikke arbejde, hverken flex, konstanthjælpsmodtager eller fuldtidsjob, 
hvis jeg overhovedet kan falde i søvn om natten og ikke nok med det også kan vågne om morgenen,
og 3 tingen, selv kan finde ud at at tænke til at man skal i bad, gøre sig klar, uden at blive stresset og have en ødelagt dag nok til at man igen får nok i sit hoved og reagere voldsomt på andre?,
og ikke nok med det, så jeg transseksuel, skal jeg så tvinges til at gå i drenge/mandetøj hvis min psyke siger jeg er kvinde og med et handikap vil føle mig krænket stødt og frustreret hvis et andet menneske skal bestemme hvad køn jeg skal være på arbejdsmarkedet, når det bliver så psykisk at hvis nogen skulle gøre det at jeg ville være klar på at begå selvmord hvis man forhindrede mig i at gøre mig selv til et bedre menneske og kunne holde mig selv ud?.

Nu kan jeg ikke få førtidspension før jeg bliver 40?. skal jeg så leve af 6400 i kontanthjælp til jeg også bliver 30 fordi de også vil pille ved den alder af 25 op til 30?, vil de så også til at gøre kontanthjælpen mindre lønnet, skal jeg så som den ramte og svage i samfundet være tvunget til at leve af pasta hverdag i de næste 18år af mit liv fordi jeg ikke kan arbejde?.

jeg synes ikke reageringen har truffet nogen særlig god beslutning i det her overhovedet!!.
fordi hvis jeg taber mig så meget at jeg til sidst dør om 5-6 år fordi jeg ikke får mad, fordi der ikk er penge til det,
og fordi jeg er så syg at jeg ikke engang får lavet det? så kan man kun takke regeringen for det.
for de slår folk ihjel før eller siden, bare fordi der ikke er penge til det, hvorfor skal der gøres forskel på syge der ikke kan arbejde, og raske som kan!, en mand eller kvinde der ikke fejler noget kan SAGTENS gå ud og tjene en almindelig løn, det kan jeg ikke, så selvom danmark har for lidt penge, så lever de stadigvæk et bedre liv end jeg gør?,
jeg får ovenikøbet mindre penge at gøre for og leve for, jeg skal samtidigt bøvle med mit handikap og min psykiske sygdom og min kønsidentit ved siden af.
kan det virkelig passe at jeg skal tvinges i min tilstand?!. kan det virkelig passe jeg kun skal leve 5 år mere fordi man ikke vil give mig førtidspension nu?. for face it.. jeg overlever ikke samfundets regler nu, og det skræmmer mig at jeg som svagt menneske ikke har ret til at leve ligesom alle andre bare fordi jeg er handikappet og syg!!!.

 

Regeringen handler forkert! og jeg håber virkelig de åbner øjnene op en dag og laver om på det igen.
for ellers, lever jeg nok kun 5-7 år endnu, hvis jeg ikke har begået selvmord inden.

Den normalt positive

#74 Re:

2012-03-06 14:16:07

#14: Den positive -

Hjælpe???? jeg mener ikke det er nogen hjælp at nedsætte dagpengene med 5000 om mdr. efter 2 års ledighed.. når der ikke er nogen fleksjob at få. Jeg har ikke valgt at blive syg og da jeg blev bevilget fleksjob blev jeg lovet en ydelse på 15.300 om mdr. så længe jeg ikke er i arbejde.. det kan ma ikke bare sådan lige ændre, når man har indrettet sin tilværelse efter at der trods alt vil være et sikkerhedsnet ved ledighed. Det er trods alt meget sværere at få et fleksjob kontra et alm. job i dagens Danmark.

Den normalt positive, men den nu negative efter dette reform forslag.

 

89%
Gæst

#90 For en stor del enig, nogle kommuner vil bare ikke evne at administrere det

2012-03-07 08:35:17


Gæst

#105 Re:

2012-03-07 13:08:50

#14: Den positive -  

 Jeg er fuldt ud enig med dig.


Gæst

#134 Re:

2012-03-07 22:04:41

#14: Den positive -

Godt at du synes det er en fantastisk reform - ja for dem der kan blive rask.

 

Men hvad med lille mig - er under 40 år og jeg bliver sgu ALDRIG rask. Men mere syg, og kan arbejde færre timer end jeg gør nu.

 

ssv73

#145 Re:

2012-03-08 00:58:38

#14: Den positive -  

 Fleksjob er altså ikke passiv forsørgelse. Vi arbejder det vi kan. Efter 5 timer er jeg mere udmattet end efter 8 timers hårdt fysisk arbejde før jeg kørte galt. Jeg bruger ca 5000 kr om året på fys for overhovedet at kunne arbejde. Det har taget mig næsten 10 år at acceptere, at jeg ikke kunne klare mit gamle arbejde, som jeg var rigtig glad for.

MH

#157 Re:

2012-03-08 12:19:21

#14: Den positive -

Jeg tror du misforstår noget kære Den Positive. Jeg har selv været på førtidspension siden jeg var 21 år grundet et medfødt handicap. Ja, der var ingen der interesserede sig for mig og ingen der kastede mig ud i aktivering. Hvilket på sin vis var rart da det er et hårdt arbejde, at være kronisk syg. Da jeg blev 30 år fik jeg selvtilliden og opbakningen til at tage en mellemlang videregående uddannelse - med fleksjob, som en fantastisk mulighed. Jeg syntes det ville være skønt at forsøge at komme ud af min pension og kunne være med til at biddrage til samfundet - og ikke mindst blive en del af det. Jeg er erklæret 75% uarbejdsdygtig og vidste derfor godt, at jeg ikke ville magte at arbejde særlig mange timer om dagen, men fleksjobbet betød, at jeg pludselig kunne flytte sammen med min kæreste og vi kunne skabet et grundlag for et familieliv sammen, på lige fod med alle andre "normale mennesker". Nu får jeg ikke den en løn, som svarer til 700.000,-, men en helt almindelig løn som lærer - Og det betyder alverden for mig.

Jeg er nu i fleksjob og utrolig glad for det. Men med regeringens nye reform betyder det, at jeg for gudsskyld ikke må miste mit job, da jeg så vil miste min. 4.000,- om måneden. Og pludselig står jeg med en indtægt, som svarer til den højeste førtidspension (som jeg er berettiget til at modtage). Jeg er stort set stavnsbundet til mit job, hvilket er svært i en tid med fyringsrunder. Jeg ligger søvnløs om natten og spekulerer over dette tossede forslag, og over hvad der kommer til at ske i fremtiden. Dette forslag berører ikke kun mig, men så mange mennesker som endelig har fået lidt selvtillid og måske ligefrem noget at leve for. Hvorfor skal de og jeg pludselig stresses og fratages den eneste gode som holder os oven vande?

Ja, nogle af regeringens forslag er gode, men hvorfor skære i fleksjobydelsen? Det giver da ingen lyst til at gå ud og arbejde! Hvor er incitamentet blevet af til at give lidt til de handicappede? Og hvorfor har folk dog så forbandet ondt i r... over at de handicappede får lidt fra Staten? Jeg vil da til en hver tid bytte med Jer. Så jeg kan arbejde 37 timer om dagen, få børn, ikke bekymrer mig om døden og slippe for angsten for at tage på hospitalet.

Hilsen MH


Gæst

#179 Re:

2012-03-09 09:49:11

#14: Den positive -  

 Der kan næppe være tale om passiv forsørgelse når det handler om mennesker, der gerne vil arbejde alt det de kan. Det her handler ikke om at hjælpe, men om at spare

Gæst

#215 Re:

2012-03-12 11:30:22

#14: Den positive -

Det er da godt at regeringen ønsker at hjælpe folk på passiv forsørgelse, men det er da bare ikke det der bliver resultatet af denne reform, det hjælper ikke at skære i ydelsen til folk, når de har så dårlige chancer for at kommme i job, fordi der er så få job derude til dem, arbejdsmarkedets rummelighed overfor fleksjobbere er bare ikke særlig høj under samfundets nuværende økonomiske krise, hvis den da overhovedet er det på andre tidspunkter. Regeringen skulle istedet fokusere mere på, hvordan der skabes job til ledige fleksjobbere, frem for at skære i deres ydelse efter to års ledighed, det kommer der ikke flere jobs af, og den ledige fleksjobber kommer heller ikke i job på den måde. Jeg er selv ledig fleksjobber i snart to år, og jeg gør hvad jeg kan for at komme i job, jeg vil så gerne ud på arbejdsmarkedet, men det er bare ikke let lige nu, så Mette Frederiksens udtalelse om, at det er en sovepude for ledige fleksjobbere at være på ledighedsydelse eller, hvad det nu var hun sagde, er noget værre vrøvl.

aln

#221 Re: Passiv forsørgelse????????

2012-03-12 20:21:12

#14: Den positive -

Fleksjob er ikke passiv forsørgelse men en måde folk med varig nedsat arbejdsevne kan opretholde en forbindelse til arbejdsmarkedet og arbejde de timer den pågældende er visiteret til.  Vi betaler skat præcis som alle andre lønmodtagere.

Nynkir

#224 Re:

2012-03-13 00:36:57

#14: Den positive -

Ups, der er hvis noget ud har misforstået

Hvis jeg arbejder 20 timer om ugen derved tjener 21.000kr før skat, så betaler kommunen 10.500kr af min løn.

Af de 21.000 ryger der så 6156 tilbage til skattefar. Som flexjobber i denne situation koster jeg samfundet 4344kr om måneden

 

Som ledig flexjobber får man 15534kr før skat, hvilket iøvrigt er 8% mindre end en almindelig ledig.

Deraf ryger så 4054kr tilbage til skattefar.

Som ledig flexjobber koster jeg altså 11480kr om måneden.

 

Så når man er i flexjob, kan dette da umuligt kaldes passiv forsørgelse.

Man arbejder alt det man kan, og faktisk er det ikke flexjobberen der får tilskud, det er arbejdsgiveren.

Og, såfremt arbejdsgiver ikke kan få tilskud, ja så ansættes heller ingen i flexjob. Hvad vil det betyde? Større udgift til ledige flexjobbere. Hvem er så taberne? OS ALLE SAMMEN!

 

 


Gæst

#295 Re:

2012-03-24 19:56:24

#14: Den positive -

det finder du ud af når den er vedtaget hvad jeg i himlens navn ikke håber den gør det vil få mange på gaden forde der ikke er råd til husleje en meget usikkerhed i møde hvis du er flexjobber

 


Gæst

#308 Re:

2012-03-31 11:45:28

#14: Den positive -

Har du sat dig ind i reglerne? Eller du er måske ikke fleksjobber, for så vil det jo selvfølgelig ikke berøre dig!

Økonomisk bliver fleksjobberne virkelig mærket. Du har måske en kæmpe løn, så du vil ikke mærke det!? - Vi der har en helt almindelig løn, vil absolut kunne mærke forskel.

anonym

#316 Re: hjælpe hvordan?

2012-04-04 20:47:21

#14: Den positive -

Hvordan kan kommunerne hjælpe?

Den Realistiske

#321 Re: positiv eller naiv

2012-04-07 19:48:26

#14: Den positive -

Det er helt fint du skriver dit indlæg er fra  "den positive"..... men ved du hvad..... det er lidt naivt, at tro på Regeringen gør noget godt for os fleksjobbere, der skulle blive bedre. Især os der har 20-25 timer om ugen på arbejdet. Nej det er bare sparerunder igen igen igen. Hilsen den realistiske