Nej til milliardnedskæring på Børne- og Ungeområdet i København

Quoted post


Gæst

#19

2015-12-20 21:12

Jeg arbejder som pædagog og ser hvilket svigt, der sker, når der ikke er nok hænder. Ikke nok med at det er dårligt arbejdsmiljø for pædagogerne og det yderligere personale, som må spæne rundt og hjælpe først den ene for så det andet barn uden at kunne blive i kontakten; brandslukning! Det er et kæmpe omsorgssvigt fra det offentlige når der spares på personale og børnene svigtes og betaler prisen! Jeg oplever forældre flytter deres børn fra det kommunale til det private og vuggestuebørn flytter til dagpleje fordi børnene ikke kan magte børneantal og de få hænder. Jeg oplever der er børn der ikke får voksenkontakt på en dag, og der er børn, der har brug for ekstra støtte men ikke kan få det. Jeg går ind for et nærværende og omsorgsfuldt børneliv, hvor børnene prioriteres og der er tid til at høre om weekenden eller tale om det barnet oplever lige nu og her. Tid til at lære det store vuggestuebarn, hvordan man får flyverdragt på eller tid til at nyde tosomheden når det lille vuggestuebarn har lært at tage huen af. Når man sparer på institutioner sparer man også på næste generation. Man glemmer at regningen for den manglende omsorg fra 0-6 år skal betales senere til ekstra lærere, pædagoger, støttepædagoger og ADHD-medicin. Derfor skriver jeg under: Fordi jeg går ind for forebyggelse frem for behandling.

Svar


Gæst

#23 Re:

2015-12-21 18:47:36

#19: -  

 Så enig !