Bevar DR Underholdningsorkesteret

Quoted post


Gæst

#1

2014-09-08 21:09

Der er ubalance i at MGP og X Factor bliver fredet!

Svar

McenterFreak

#268 Re:

2014-09-09 21:46:28

#1: -  

 Luk dog det lort. Min mor er alligevel døv, og min far er død, så der er ikke flere i min familie der lytter til en "Svend Erik Nicolaisens orkesters" pendant

At brødføde 40-50 mennesker, uden at der er en indkomst, er ikke fornuftigt. Forøvrigt forsøger de at retfærdigøre sig selv ved at spille musik som DR SymfoniOrkestret spiller, hvilket er ret dumt.

Hvis de kan leve af Ledreborg koncerterne, så er det jo fint, men skatte/licens kroner må være slut


Gæst

#312 Re:

2014-09-10 08:31:56

#1: -  

 Kunne ikke være mere enig

 

Erling Dujardin, Greve

#331 Re: Underholdningsorkesteret

2014-09-10 12:46:42

#1: -  

 Det kan ikke være meningen, at det skal være et Underholdsorkester, dvs. underlagt det offentliges pengepung, især ikke, hvis man fortsætter med at nedprioritere kulturlivet og kirkelivet. Danmarks Radio har en Public Service-funktion. Den indebærer bl.a., at der altid skal tilbydes fri adgang til DR's radio- og TV-kanaler for at få en bred og alsidig orientering og dækning. Hvorfor fjerner man så Radiounderholdningsorkesteret? Hvilke alternativer er der til det? Hvis det er ESC (Eurovision Song Contest), der er grunden til besparelsen, bør besparelsen ramme her. - Hverken DR eller den danske befolkning går glip af noget, hvis man dropper Eurovision Song Contest fremover. Der vil være mange muligheder for at se det på en udenlandsk station, hvis man absolut ikke kan undvære det. Danmark har tidligere stået udenfor og er kommet med senere. Men hvis man nedlægger et underholdningsorkester, kan man ikke "bare" komme til senere at genoprette det. - DR har også undladt at vise Nytårskoncerter fra Wien og Last Night of the Proms i nogle år - med mange protester og genetablering til følge. Hvorfor skulle det gå anderledes denne gang?. - Spar i stedet på produktionen af f.eks. X-Factor - dette koncept er efterlignet mange steder og i øvrigt udenlandsk, så på den måde mister man ikke noget dansk, men sparer en masse penge til casting, produktion, transmission m.v.

Hvorfor vil man fyre nogle dygtige ansatte? Hvad har de gjort?

Hvad blev der forresten af kulturministeren?


Gæst

#479 Re:

2014-09-12 23:39:51

#1: -  

  DR for børn og unge - ja tak!

Det eneste vore børn på 6 og 11 år gider se i DR er Disney-sjov.  De synes det er for kedeligt at se på selvfede ADHD-bot-nakker som Jacob Rising  uden nogen form for indhold i udsendelserne. Børne- og ungdoms- tvfolk med egne kompetencer og talent er udrenset af DR´s underholdnings-regime,  i lighed med masser af dygtige journalister under kaptajn Michael Christiansens alt for lange kvalitetsrutschetur ned i kloaken.

Bevar dygtige kunstnere og dybdegravende journalister med stærke personlige kompetencer, herunder vores fabelagtige musikformidlere, Underholdningsorkestret.

FYR talentløse underholdningschefer, og nyhedschefer der med Epinion og spin-Ask groft manipulerer hr. og fru Danmarks følelser for dansk politik.


Gæst

#753 Er DR stadig folkets Danmarks Radio? Eller bare en medieboble?

2014-10-07 06:03:11

#1: -  Stadig oftere tænker jeg at DR har mistet forbindelsen til alle os medborgere, modtagere af DR's programmer. Lyt fx mellem linjerne til alle Radioaviser, øvrige nyheder?

Og programmet bag Melodi Grandprixet viste jo en flok DR-ansatte, som kun tænkte på at 'lave det flotteste Grandprix', i stedet for bæredygtighed, fornuftig økonomi, ansvarlighed. Med ledelsens godkendelse! Et supergodt eksempel på en lukket  medie-verden, synes jeg. 

Hvor er DR's overvejelser om det gode liv, om at oplive og oplyse os alle? Hvor er kvaliteten?

Mvh. Pædagog og lærer Anna Sørensen