StopLetbanen

Quoted post

E.Johannessen

#33 Træls diskussion.

2014-07-25 14:33

Var det ikke muligt, om de teknisk letbane-diskuterende herrer kunne gå sammen et eller andet sted og diskutere deres tekniske letbane-divergens.
Når ganske almindelige fornuftige mennesker siger nej til letbanen, vil jeg tro, at det er ud fra forskellige personlige synspunkter så som kraftig forhøjelse af grundskyld og kommuneskat, ekspropriering, trængsel, ingen venstresving på Buddingevej o.s.v.
Hvis Mærsk og Microsoft kun er kommet til Lyngby på grund af letbanen..helt ærligt så kan de for min skyld ryge og rejse igen. Jeg formoder ikke, at de bidrager med så meget som 1 kr. til kommunekassen og det samme for DTU. Som skatteborger vil jeg ikke være med til at finansiere en letbane til de tre omtalte virksomheder, så blandt andet derfor stemmer jeg nej til letbanen.

Svar

Gæst

#34 Re: Træls diskussion.

2014-07-25 15:51:21

#33: E.Johannessen - Træls diskussion.

Uden nævnte virksomheder - og især DTU var der nok både en anden kommuneskat (lavere beskæftigelse) og et væsentlig ringere butiksliv i byen. Det er forhold de færreste indtænker, og som jeg da finder bør med i overvejelserne inden man tager automat-paraderne op mod ønsker om at forbedre infrastrukturen.

Det kaldes et oplyst grundlag. Og er i min verden en del af tilværelsens forudsætninger for at fungere som "normalt fornuftigt menneske".

Men heldigvis har vi da lov til at være forskellige :-)