Ja-tak til svin

Quoted post


Gæst

#113

2013-07-18 19:11

Nu er beslutningerne om ikke at spise svinekød, jo ikke noget institutionerne får trukket ned over hovedet, men noget de selv beslutter, fordi det gør deres hverdag lettere. Hvorfor tror alle medunderskriverne her, at de er klogere end dem der har truffet beslutningen og hvorfor må institutionen ikke have det frie valg?
Hvis ikke det handler om en fobi mod dem dette gavner, hvor var protesten så, da chokolademadderne blev ildeset?
giv dit barn en leverpostejmad med i madpakken, der er dit frie valg.

Svar

Miss Piggy

#115 Re:

2013-07-18 22:21:21

#113: -

Ja det var jo dejligt hvis det var så simpelt at man bare kunne give barnet en leverpostej mad med - men men men - hvad gør man når der er madordning i institutionen og så denne institution så beslutter sig for at droppe svinekødet-skal man så tage sit barn ud af ordningen? - så der til sidst sidder fem børn og spiser halal kød tilberedt på institutionen og så har de 20 andre mad med hjemmefra?- er det en fair løsning - ja jeg spørger bare? Du spørger hvorfor vi tror vi er klogere end dem der har taget beslutningen? - ja vi har da alle ret til at diskutere det- og det hænder da at der sommetider er nogen der tager beslutninger om noget- som så viste sig ikke at være hensigtsmæssigt - og I den sidste ende er det vel mangfoldigheden der skal sejre og ikke begrænsningen! og det er en begrænsning hvis svinekødet bliver trukket ud af madplanen-vi er et svineproducerende land og vi har mange traditioner omkring det!-og det er det jeg syntes er en fejlvurdering af institutionerne!! -nu er det faktisk meget længe siden -den med chokolademadderne-vi havde ikke de samme redskaber at nå ud til alle med - men jeg kan ihvertfald huske at vi protesterede !- Den der med fobien forstår jeg ganske enkelt ikke!!-skulle det være racismekortet der blev trukket???


Gæst

#119 Re:

2013-07-18 22:47:19

Kære # 113

Du har ganske ret det er institutionen der træffer den beslutning, men hvor er vi på vej hen når man i danske børnehaver, på grund af politisk korrekthed, bestemmer sig for at noget så almindeligt dansk som svinekød ikke længere må serveres for, hvad vi må antage at være flertallet af danske kristne børn i en børnehave, hvad bliver det næste, man ikke må eller ikke vil accepetere ?