Nej tak til etablering af en letbane gennem Kongens Lyngby!


Gæst

/ #24 Re:

2016-02-25 16:07

#23: -  

 Jeg er fuldstændig enig med dig!

Du og jeg bruger vor logiske tænkeevne, når vi træffer beslutninger og går ikke af vejen for at ændre en beslutning, som vi godt kan se er helt gal!

Dette gør ministre og folketingsmedlemmer tilsyneladende ikke! Deres logik er, "har jeg truffet en beslutning vedholder jeg stædigt og ingen skal flytte mig nogen vegne, selv om alle inklusive jeg selv kan se, at det er galemandsværk!"

Således forholder det sig netop ved Folketingets behandling af sagen "letbane på Ring 3". Alle kan se, at det er galemandsværk, men når beslutningen ikke kan omgøres skyldes det ifølge Hans Christian Schmidt, at beslutningen om "Letbane 3-projektet er blevet indgået af en bred forligskreds på tværs af midten".

Hans Christian Schmidt oplyser derudover, at den samfundsnegative effekt for "letbane ved Aalborg" og "letbane på Ring 3" er så godt som ens:

Investeringen  på 4,1 mia. kroner til Ring 3 og de 1,7 mia. kroner til Aalborg lander altså ifølge ministeriet på den samme nettonutidsværdi pr. investeret krone, nemlig minus to kroner! 

Se i øvrig kommentarerne under #18: