Bevarfødeafdelingogakutmodtagelsepåsvendborgsygehus


Gæst

/ #23

2016-01-08 16:13

Fordi jeg tænker at det giver god mening at bevare føde og akutafdelingen på Svendborg Sygehus.
Jeg var med til min niece'fødsel i november 20 15 på SvendborgSygehus, og det var en fantastisk oplevelse. Gode og kompetente medarbejder, der var ro, nærvær og harmoni hvilket jeg tænker er en vigtig forudsætning for et godt fødselsforløb.
Så lad os bevare dette skønne fødested, det er langt fra lykken med de store "Fødefabrikker" og prognosen for bedre fødsler på de store fødesteder forefindes ikke. På de store fødesteder er der en hektisk stemning, der er mange fødende samlet på engang, jordemødrene har flere fødende at passe på en og samme gang, der er af den nævnte grund ikke ressourcer til at give den fødende ro, nærvær og tryghed.
I forhold til mangel på læger, jordemødre og sygeplejersker så tænker Svendborg ligger relativt godt placeret i landet, da det er muligt at pendle indenfor en overskuelig transporttid dels fra Jylland og Sjælland. Der kan evt.tilbydes sammenhængende vagter så fridagene tillige med bliver samlede.Det handler om at tænke kreativt, så jobbet bliver attraktivt for den enkelte medarbejder.
I de senere år er der poppet flere og flere private jordemødre op der tilbyder assistance dels i form af konsultation og fødselshjælp og HVORFOR mon det?? Jo fordi de vordende forældre ønsker at deres kommende baby skal have den bedste tænkelige start på livet.
Hvor der er vilje er der vej........så lad os kæmpe videre for de gode mindre sygehuse hvor er der tryghed og nærvær ☺☺