Nej til forslag om ny skolestruktur i Næstved Kommune


Gæst

/ #20 Nej til forslag om ny skolestruktur i Næstved Kommune

2015-12-12 21:26

Den nye skolereform giver i forvejen mange udfordringer med lange skoledage. Det er jo kendt af alle, der til dagligt står med disse dejlige unger, at denne udfordring er nok. Lang transporttid og skoleskift vil udfordre eleverne yderligere. Som beboer i Toksværd, ser jeg både en udfordring i en ny skolereformen, lang transporttid og skoleskift, da det jo ikke er alle i området der er i stand til, at transporterer deres dejlige børn i egen bil. Hvis dette vedtages vil mine yngste børnebørn skulle gennem 3 skoleskift (hvis ellers dette holder), hvilket er uacceptabelt.

Kan undre mig over, at jeg til et møde skulle stå og lytte til en politiker der sammenlignede os med Køge kommune (han arbejdede som lærer her), tro mig kender arbejdsforholdene og det er hverken let for lærer eller elever. Næstved burde sammenligne sig med kommuner der har sagt nej til nedskæringer på området, da folkeskolen danner grundlaget for kommunens fremtid. 

Undre mig over, hvis man i Næstved kommune ønsker at gennemfører den nye skolestruktur, vil det betyder, at Næstved kommune går direkte mod egne vedtagne visioner på området, dette set ud fra et pædagogisk/psykologisk vidensgrundlag, som kommunalpolitikerne selvfølgelig har sat sig ind i, inden beslutningen tages.

  3. LÆRING; SKOLE OG UDDANNELSE 

Næstved Kommune har udviklet fremragende læringsmiljøer for børn, unge og voksne
Næstved Kommune vil have gode dagtilbud og folkeskoler målt både på faglige resultater og elevernes trivsel – med et særligt fokus på iværk¬sætteri, praktisk innovation, håndværk og bære-dygtighed. Vi er i front med at udvikle og implementere nye og varierede læringsformer og bedst til at levere rollemodeller inden for faglige uddannelser og småerhverv. I fremtiden skal særligt dagtilbud, skole- og læringsmulighederne for både børn, unge og voksne sikres fortsat faglig udvikling.

Har endnu ikke set eller fået et svar på, hvad kommunalpolitikkerne tænker omkring de menneskelige konsekvenser, en evt. ændret skolestruktur har for elevernes trivsel og læring, men en masse omkring de økonomiske nøgletal.