Nej til forslag om ny skolestruktur i Næstved Kommune

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Nej til forslag om ny skolestruktur i Næstved Kommune.


Gæst

#1

2015-12-09 18:53

Fordi politikerne skal lytte til forældrene

Gæst

#2

2015-12-09 19:40

Fordi det er vigtigt

Gæst

#3

2015-12-09 20:09

Tag for pokker mere hånd om det danske. Bevar folkeskolen. Børnene er vores fremtid. De skal passes på

Gæst

#4

2015-12-09 20:16

Det ville bare give mening at lukke nogle skoler og så finde anden anvendelse for de overskydende bygninger eller sælge dem. Det er fair at tænke på fremtiden som desværre ikke har så store børnetal, men det forslag der nu er på vej virker som en hovsa løsning som blot er et cover for de politikere som ikke tør tage en anden og mere fornuftig beslutning. Børnene kommer desværre til at betale en alt for stor pris - men det tænkes der ikke rigtig på... øv...


Gæst

#5

2015-12-09 20:35

Fordi to af mine børnebørn går på Kildemarksskole og er meget glade for at gå der

Gæst

#6

2015-12-09 20:39

Tænk nu på børnene ... Lyt til os forældre og børn

Gæst

#7

2015-12-09 20:40

Fordi byrådets håndtering af skolernes fremtid har været decideret pinlig og baseres på tro og egne holdninger i stedet for solid evidens fra en masse undersøgelser der peger i retning af ikke at centraliserer skolerne til større enheder!

Gæst

#8

2015-12-09 20:51

Fordi politikerne har mistet forbindelsen til vælgerne.

Gæst

#9

2015-12-09 22:38

Jeg er folkeskolelærer i Næstved kommune og mener den foreslåede skolestruktur er en absolut forringelse.

Gæst

#10

2015-12-10 04:29

Det er ikke rimeligt at vores søn skal skifte skole to gange allerede inden han skal ud af folkeskolen.

Gæst

#11

2015-12-10 04:55

Jeg er rystet over at politikerne sidder folkets protester overhørig.

Gæst

#12

2015-12-10 05:05

Fordi det er vanvittigt at børn ikke skal gå i skole tæt på deres hjem. Det gør det svært for børnene at have kontakt til kammerater efter skole. Desuden er det forkert at børn skal transporteres langt i busser for at komme i skole..bevar nærsamfundet ellers vil vi uddø i yderområderne

Gæst

#13

2015-12-10 05:10

Fordi at den nye skolestruktur vil ødelægge vores børns hverdag, fritid og trivsel!!

Gæst

#14

2015-12-10 11:46

Jeg har skrevet under, fordi forslaget til ny skolestruktur er fuldstændig vanvittigt.
Direkte pinligt at vi har en borgmester som kun tænker på sin taburet og lader hånt om borgernes stemmer.
Stakkels elever og lærere og stakkels Næstved


Gæst

#15

2015-12-10 13:55

Lad nu skolen være som den er. Politikerne og borgmesteren er jo helt galt på den.


Gæst

#16

2015-12-10 13:58

Man kaster tusindvis af menneskers dagligdag op i luften og skaber en lang række problemer, som man ikke har svar på - for at spare, hvad der i bedste fald svarer til en snes årsværk. Det er simpelthen så rystende uprofessionelt, at man tager sig til hovedet. Det MÅ kunne gøres bedre!


Gæst

#17

2015-12-10 16:23

fordi jeg mener at den nye skolestruktur lukker lokal samfundet ,bare se på hvad der skete med Skelby

Gæst

#18

2015-12-10 17:05

Fordi at det ikke virker som om at politikkerne ikke lytter til borgerne.

Gæst

#19

2015-12-11 15:40

Fordi jeg har små børn der trives i kalbyriskvarteret og jeg ikke ønsker at de skal omvæltes til nye omgivelser, og i øvrigt til SFO hvor der langt fra er faciliteter til de mange børn i indskolingen. Derudover er de kendte rammer, kammerater og lærere utrolig vigtig!!

Gæst

#20 Nej til forslag om ny skolestruktur i Næstved Kommune

2015-12-12 21:26

Den nye skolereform giver i forvejen mange udfordringer med lange skoledage. Det er jo kendt af alle, der til dagligt står med disse dejlige unger, at denne udfordring er nok. Lang transporttid og skoleskift vil udfordre eleverne yderligere. Som beboer i Toksværd, ser jeg både en udfordring i en ny skolereformen, lang transporttid og skoleskift, da det jo ikke er alle i området der er i stand til, at transporterer deres dejlige børn i egen bil. Hvis dette vedtages vil mine yngste børnebørn skulle gennem 3 skoleskift (hvis ellers dette holder), hvilket er uacceptabelt.

Kan undre mig over, at jeg til et møde skulle stå og lytte til en politiker der sammenlignede os med Køge kommune (han arbejdede som lærer her), tro mig kender arbejdsforholdene og det er hverken let for lærer eller elever. Næstved burde sammenligne sig med kommuner der har sagt nej til nedskæringer på området, da folkeskolen danner grundlaget for kommunens fremtid. 

Undre mig over, hvis man i Næstved kommune ønsker at gennemfører den nye skolestruktur, vil det betyder, at Næstved kommune går direkte mod egne vedtagne visioner på området, dette set ud fra et pædagogisk/psykologisk vidensgrundlag, som kommunalpolitikerne selvfølgelig har sat sig ind i, inden beslutningen tages.

  3. LÆRING; SKOLE OG UDDANNELSE 

Næstved Kommune har udviklet fremragende læringsmiljøer for børn, unge og voksne
Næstved Kommune vil have gode dagtilbud og folkeskoler målt både på faglige resultater og elevernes trivsel – med et særligt fokus på iværk¬sætteri, praktisk innovation, håndværk og bære-dygtighed. Vi er i front med at udvikle og implementere nye og varierede læringsformer og bedst til at levere rollemodeller inden for faglige uddannelser og småerhverv. I fremtiden skal særligt dagtilbud, skole- og læringsmulighederne for både børn, unge og voksne sikres fortsat faglig udvikling.

Har endnu ikke set eller fået et svar på, hvad kommunalpolitikkerne tænker omkring de menneskelige konsekvenser, en evt. ændret skolestruktur har for elevernes trivsel og læring, men en masse omkring de økonomiske nøgletal. 


Gæst

#21

2015-12-13 17:05

Jeg skrev under, fordi at jeg syntes at det er ærgerligt, at de små skoler skal lukke. Jeg tror ikke på at det gavner vores børn, at samle dem i store klasser tværtimod.

Gæst

#22

2015-12-13 18:46

Fordi byrådet er ved at kaste kommunens skoler ud i et spareeksperiment under påskud af "øget faglighed" ... men det lader nu godt nok til at være meget småt med de gode erfaringer, med at strukturere årgangene således 

 

.. drop det pjat, tænk jer om, træd ned fra piedestalen og lyt til dem der ved noget om det