Automatisk organdonor fra man fylder 18 år!

Anonym

/ #110 Forskellige overbevisninger - Er din krop din eller statens?

2015-07-31 20:57

Jeg selv har intet i mod folk, der er organgdonere, men selv kunne jeg hverken tænke mig at modtage eller donere organer (dog for undtagelse af et familiemedlem, hvis det er ekstremt nødvendigt). Jeg er bare af en anden overbevisning - ikke religiøs, dog spirituel og derfor strider det imod min verdensopfattelse. Jeg synes derfor det er en skam at folk, som muligvis er i tvivl skal tage stilling til det og sandsynvis acceptere at ens organer bliver taget, for ellers kan man meget vel blive anset som egoistisk. Dette synes jeg bestemt strider imod ens frihed. Jeg er selv bloddoner, da jeg ikke har et problem med dette, da det regenereres og derfor behøver modtageren ikke at tage medicin for at bevare organet i kroppen, hvilket jo er totalt unaturligt. 

Men blot fordi jeg har det holdning, betyder det ikke at, jeg synes man skal lade være med at donere sine organer, hvis det er det man vil. Jeg har stor respekt for folk der gør det, så længe det er helhjertet og ikke påtvunget, jeg synes også folk skal donere deres organer til videnskab, hvis det er det de vil. Jeg synes nemlig, som i overenstemmelse med Wicca religionen, at man skal gøre lige akurat, hvad man vil, så længe det ikke skader. Og derfor skal man ikke gå på kompromis med sine værdier.