Vindmøller i Sæby
Kontakt forfatteren af dette andragende
Kun 4 km fra land, det er helt uacceptabel.
Vælg et område uden beboelse fx syd for Lyngså, hvor der er store ubeboede landbrugsområder.
På aftenens debatmøde (22. Juni) lød det gentagende gange fra vore lokalpolitikere at "vi skal være en grøn energi kommune" og "vi skal vise vilje til at yde vores til den grønne omstilling. På spørgsmål om hvor langt vi, som kommune, så er i den proces, lød svaret: Vi mangler otte møller hver på 7 MW, for at være i mål !!
Mvh. Ryan R Pedersen
Fruen ved....vindmøllerne...
Havne- og sommerhusmiljøet bliver da truet af sådanne ideer. Hvis byen fortsat skal være en attraktiv turistby, kunne jeg godt tænke mig vindmøllerne placeret et andet sted. Forslagene om en anden placering kunne være interessant og så er den ellers gode ide med vindenergi stadig på tale.
Jeg håber vores lokale politikere tænker sig rigtig godt om med henblik på denne sag. Gør noget for at indrage os borgere - og gør det tydeligt.
Er der nogen der kan linke eller henvise til det konkrete projekt? Det kunne være interessant at læse de overvejelser man har gjort sig både for og imod.
Nu har min kone og jeg en ferielejlighed i byen og holder meget af byen, lyset og havet.
Det skal ikke ødelægges, selv om vi også er tilhænger af alternativ energi.
Jeg foreslår Frederikshavn Kommune bruger øde områder på land til store solvarmeanlæg, her er ingen støj og reflektioner som fra kæmpe vindmøllevinger.
Fordi de møller kan placeres et andet sted,
This comment has been removed by the person who wrote it.
Re:
Vindmøller ud for kysten mellem Frederikshavn og til Lyngså
ordet havvindmøller betyder vel at de skal stå ude i havet, og ikke langs kysten. Det er mig ganske uforståeligt at byrådet for hele kommunen ikke lytter til de borgere, som har valgt dem ind i byrådet. Sæby er nok den by på østkysten som trækker flet turister til. Der er desværre alt for meget politisk spil og byttehandler inde over projektet.
protest mod hav vindmøller i kyst område ved sæby og lyngså.
Har haft sommer hus i lyngså i snart tredive år , det der er mest betagende ved stedet er det åbne udsyn helt til Læsø i klart vejr , samt roen. Er rigtig perle når den daglige travlhed og stress skal rystes af. Er også rigtigt bekymret for den eventuelle lav frekvente støj og refleksioner fra solen . Har tidligere boet ca 5 km i fugle flugt afstand fra vindmøller og var meget generet af refleksionerne der fra .
På landsiden er der meget strenge og restriktive regler for, hvad der må opføres tæt på kyststrækningerne, men når det gælder den anden vej rundt, er der åbenbart intet til hinder for at ødelægge kysten.
Og jeg tænker egentlig ikke så meget på turisterne. De kan jo bare rejse igen. Jeg tænker mere på os der bor her hele året. Vi får vores daglige, indtil nu smukke, udsyn totalt spoleret.
Ødelæggende For Sæby ,visuelt og økonomisk. Placer dem langs motorvejene hvor der er larm i forvejen og da ikke ud for en af Danmarks allersmukkeste købstæder. Komplet ubetænksomt.
http://vind-alarm-danmark.eu/
Stedet hvor informationerne om vm industrien offentliggøres world wide.
| This discussion has been closed. |