Vindmøller i Sæby

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Vindmøller i Sæby.


Gæst

#1

2014-02-12 08:28

Kystnære kæmpevindmøller er vindmølleindustriens udstillingsvindue. En industri som stadig ikke kan klare sig på markedsvilkår, bør droppes.

Gæst

#2

2014-02-19 10:31

Det kan ikke være meningen at blokere for hele Sæby by med en gang møller, der lige så godt kunne stå et andet sted, så de ikke lukker for et helt samfund - Klosterkirke og en masse turister - med dette blokeres der for en masse tiltag - havneudvidelse m.v.

Gæst

#3

2014-03-06 12:07

Fint nok med havvindmøller.
Men lige nøjagtig et af de skønneste steder til sejlads og bare nyde den frie udsigt mod Læsø.
Placer dog disse forhåbentlige grønne tiltag på ydersiden af Læsø, så er et stort problem løst. Og der må jo være kabel mod Sverige og Læsø i nærheden.

Gæst

#4

2014-07-17 05:49

Jeg forstår ikke problemet.
Det giver arbejdspladser, de larmer ikke når de står derude, de laver en sjov korridor til Sæby havn da mange sejlende turister synes de er sjove at sejle igennem (det ER tilladt at sejle gennem havmølleparker), de giver liv på vandet og så er de noget pænere end de gamle russiske tankere som ofte ligger ud for sæby og Frederikshavn.
jon

#5

2015-01-12 16:15

Fra de arbeidsplasser havmøllerne gir, skal der trekkes de arbeidsplasser som forsvinner når svenske, tyske, danske og norske turister (som meg selv) forsvinner fra Sæby som følge av havmøllene. Det er tale om ca. 80 havmøller på mellem 134 og 220 meter. Kun 3 km ut fra land vil de bli meget synlige og gi inntrykk av en havmølle-mur, som ikke vil gi ro hverken for sjel, øye eller øre. Jeg kan sant å si ikke forstå hvordan noen kan komme på en slik forrykt idé, når parken nemt kan plasseres syd for Læsø rænde, slik Sæby Seilklub foreslår, uten å genere noen.

Den eneste forklaring jeg kan komme på er at Danmark ikke har et like langt 'rulleblad' som Norge når det gjelder å ødelegge naturperler for å skaffe EL. I Norge er vi blevet klokere av meget skade, men Danmark er man åpenbart ikke det, noe som måske skyldes at dette er en relativt ny problemstilling i DK?

Sic Transit Gloria Mundi 

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2015-05-27 19:26


Dysse

#7

2015-05-27 19:27

Jeg kan godt lide vindmøller men at opføre ca 70 vindmøller med højde på 200 m så nær en attraktiv strand og naturområde syntes jeg er helt hen i vejret. Jeg tænker at det ville være rart at få oplyst hvor i Danmark der er et bygningsværk på 200 m. Så er der noget at sammenligne med

Poul Bundgaard
Gæst

#8

2015-06-02 14:40

Sæbys udvikling er i forvejen alvorlig truet med sin beliggenhed i "udkandt danmark" og af kommunesammenlægningen hvor nu byens udvikling styres/bestemmes fra Frederikshavn.

Byen er jo hovedsagelig boligområde og Frederikshavn opprioriteres som udviklings/industriområde. -- Lukker slagteriet bliver Sæby endnu hårdere ramt.

Huspriserne er de seneste år faldet betragtelig!

Turisme- og handel er afgørende for byens skæbne og placeringen af en synlig vindmøllepark i havet ud for denne smukke- og dejlige gamle by vil være ikke mindre end en katastrofe.

Byen er beskyttet af lokalplaner mv. som sikre bevarelsen af det gamle bymiljø og den helt særlige Sæby-atmosfære. Hvis man nu opsætter synlige moderne vindmølle-maskodonter, falder det hele da fuldstændig til jorden og -fra hinanden.

Mvh. Poul Bundgaard


Gæst

#9

2015-06-02 18:31

Lad den køre konstant på Facebook og i alle sociale medier !

Det her er VIGTIGT og afgørende for vores by.


Gæst

#10

2015-06-03 14:38

bruger det meste af sommeren og det halve af vinteren i og omkring Sæby havn, og fisker rigtig meget fra Solsbækstranden,
disse møller vil helt ødelægge, den unikke natur i området

Gæst

#11

2015-06-03 17:44

Det kan være kritisk for Sæbys turisme og miljø generelt

Gæst

#12

2015-06-06 13:31

Sæbys værdier er primært naturen. Vi har skoven og havet. Vi kan leve uden den ene, men havet, havnet og vores historie er selve definitionen på Sæby! Hvis havudsigten udfor Sæby ødelægges, bliver byen aldrig den samme. Du kan ikke placere mekanik i naturen, uden at ødelægge den visuelle oplevelse. Det ville svare til at bygninger i skoven - så er det jo ikke længere en komplet naturoplevelse og du kunne ligeså godt gå en tur i midtbyen!
Christian

#13 Re:

2015-06-06 13:51

#3: -  

PERS. 1: Hvorfor skal de dog flyttes til Læsø så de kan døje med dem?
PERS 2: Fordi der ikke er bebyggelse på ydersiden af Læsø og derfor ikke generer mine øjne når jeg bor i Sæby.
PERS. 1: Jamen det er jo fordi området er fredet  på ydersiden af Lædø og derfor ikke kan bebygges og derfor skal der selvfølgelig heller ikke bygges vindmøller dér.


Gæst

#14

2015-06-06 13:52

Står der Havmøller ud for Grenen i Skagen. Bare fordi der blæser meget. NEJ og der ville nok lyde et ramaskrig hvis det blev foreslået. Hvorfor skal Vendsyssels kystlinje forpestes og hvorfor har Frederikshavn Kommune givet tilsagn til dette? Der er masser af plads på Søndre Rønner på Læsø og samtidig vil møllerne kunne virke som fyr linje for Rute Bravo.
Mig

#15

2015-06-06 13:59

STOP SKIFERGAS! Vi vil ikke have fossile energikilder.
STOP VINDMØLLER! Vi vil ikke have vedvarende grøn energi.

Kan i bestemmer jer?


Gæst

#16

2015-06-06 14:05

Jeg arbejder selv i offshore vind og olie industrien. Men den her plan er fuldstændig ødelæggende for fritidssejlere og dermed turist industrien i Nordjylland. Jeg håber politikerne tænker sig om en ekstra gang her. Hvis de vidste hvor meget trafik der er på den rute om sommeren ville de måske forstå. Se hellere at udnytte vindgrebet på Søndre Rønner på Læsø og producerer meget mere strøm. Et sted hvor de ikke står i vejen og skærmer naturen
Mig

#17 Re:

2015-06-08 15:44

#16: -  

 Du mener "Et sted hvor de ikke står i vejen for Sæbynitterne"?


Gæst

#18

2015-06-09 16:04

Jeg har sommerhus i området, derudover tænker jeg ikke planen er gennemtænkt.

Gæst

#19

2015-06-09 21:36

Vi har sommerhus i Nørre Klit. Hvorfor skal møllerne placeres så kystnært ved Sæby og omkringliggende områder? De ødelægger potentielt hele områdets turisme og samtidig generende for den lokale befolkning, fugleliv mv. Invester i at placere dem længere væk fra kysten!
poulsoer

#20 Re: Re:

2015-06-10 05:56


Gæst

#21

2015-06-10 20:07

Fordi jeg ved at lyden fra vindmøllerne kan gøre folk syge.

Gæst

#22

2015-06-16 11:36

Fordi jeg er opvokset i Sæby og havet, turismen og natur/idyl altid har betydet enormt meget... Strandet/havet - freden og roen - derfor er jeg stadig turist i området...

Gæst

#23

2015-06-18 12:10

Fordi jeg ikke synes at de skal ligge udfor Sæby kyst.

Gæst

#24

2015-06-22 04:50

God ide med denne indsamling.
Det er en total forkert beslutning at opføre så mange Møller uden for Sæby. Ikke nok med at man ødelægger havnemiljøet og turist miljøet, men unge tilflyttere til byen (som mig og min familie), vil overveje at flytte væk igen, da charmen ved natur og strand, bliver total ødelagt...
Vindmøller er dog en god beslutning, men de skal IKKE være synlige fra attraktive badestrande - tænk jer om!

Gæst

#25

2015-06-22 19:54

Jeg ønsker at værne om mit gamle Sæby. Havvindmøllerne vil være ødelæggende for vores by. Skaden vil være uoprettelig.