Stop de LANGE skoledage
Kontakt forfatteren af dette andragende
Børnene er overvåget og kontrolleret hele deres barneliv.
For lidt rum til at kunne værlge selv - voksne træffer valgene
Livet er ikke kun at følge trop. Hvad med de kreative?
Fordi denne nye skolereform som er grunden til de lange skoledage, er en dårlig idé, ifølge elever, lærere og diverse undervisnings eksperter. Den tidligere regering blev KRAFTIGT frarådet at gennemføre denne reform, men valgte at ignorere størstedelen af alle inden for området, og lyttede i stedet til det KLARE mindretal af eksperter der mente det kunne være en god idé.
Samt at disse lange skoledage, efter min mening, snildt kan føre til at færre unge vælger at tage en længere videregående uddannelse, da jeg frygter at mange vil blive meget "skoletrætte" meget tidligere end førhen.
Fordi den ikke er evidensbaseret.
Fordi der ikke er ressourcer til at udfolde de positive hensigter i reformen, - som man solgte den på - som fx USU, lektiecafé og varieret skoledag. Man kan ikke få en Ferrari, hvis man kun har penge til en Skoda!
Fordi lærernes arbejdstid skal finansere den lange skoledag, og de kan ikke løse alle de nye opgaver på den mindre tid sammen med fx inklusion og højere klassekvotienter.
Fordi man har frarøvet børns mulighed for læring og udvikling gennem leg og frivillighed. Fordi den ikke er evidensbaseret. Fordi der ikke er ressourcer til at udfolde de positive hensigter i reformen, - som man solgte den på - som fx USU, lektiecafé og varieret skoledag. Man kan ikke få en Ferrari, hvis man kun har penge til en Skoda! Fordi lærernes arbejdstid skal finansere den lange skoledag, og de kan ikke løse alle de nye opgaver på den mindre tid sammen med fx inklusion og højere klassekvotienter.
Fordi det er ikke iorden at børn og unge ikke har tid til fritid/sportsinterresser og risikere stress.
Har selv børnebørn, der bryder sammen. Og det er ikke til at bære... Ikke nok med dagene er lange, men der er stadig lektier der skal laves, når de så kommer hjem. Det er ikke iorden.
Enten er lærerne blevet dårligere eller også har regeringen ingen forstand på hvordan den danske skole hænger sammen og jeg tror på valg 2
Staten bør anmeldes for overgreb mod dens befolkning, som jeg ser det!
| This discussion has been closed. |