Obligatorisk mærkning af katte
Kontakt forfatteren af dette andragende
supper ide
Re: Re:
Der er intet problem i at mærke halvvilde katte, og der er heller ingen problemer i at sørge for at gårdkatte (som skal holde musebetanden nede) fremover skal være mærkede. De bliver ikke tamme af at blive mærket :-) Og den nye, unge kat sørger man bare for bliver mærket inden den kommer ud og bliver "halvvild" på gården.
Desuden håber jeg at du naturligvis også tager ansvar for avl, og sørger for at få kattene neutraliseret. Dette er en af Kattens Værn's mærkesager.
Man har lige så meget pligt til at passe en gårdkat som man har til at passe sine heste, køer, grise og hunde.
Så udgiften til at øremærke og blive tilset af dyrlæge gælder naturligvis også dem.
Re: Re:
Der er intet problem i at mærke halvvilde katte, og der er heller ingen problemer i at sørge for at gårdkatte (som skal holde musebetanden nede) fremover skal være mærkede. De bliver ikke tamme af at blive mærket :-) Og den nye, unge kat sørger man bare for bliver mærket inden den kommer ud og bliver "halvvild" på gården.
Desuden håber jeg at du naturligvis også tager ansvar for avl, og sørger for at få kattene neutraliseret. Dette er en af Kattens Værn's mærkesager.
Man har lige så meget pligt til at passe en gårdkat som man har til at passe sine heste, køer, grise og hunde.
Så udgiften til at øremærke og blive tilset af dyrlæge gælder naturligvis også dem.
Kattelov NU!
Re:
Øhh bøde for at have sin kat rendende løs rundt...... ?!?!?! Katte render jo netop løst rundt og fanger mus etc..... Hvordan vil du undgå det når det er både inde og udedyr ??? Fugle skider på ens bil og det ødelægger lakken etc. - og sådan kan man jo fortsætte, men det er ikke det der er tale om her. Obligatorisk mærkning af katte er for kattens skyld, - og det vil også hjælpe os med at komme ned på et mindre antal af herreløse katte i dk. At katten går på din bil kan jo nemt ordnes med et dækken til bilen... En kat ridser forøvrigt sjældent lakken medmindre man skræmmer den til at springe hurtigt ned.... tsk tsk.....
Re:
det er en god ide vi er mange katte elsker hunde skal jo registreres så hvorfor ikke katte jeg syntes bare det er for dyrt har lige steriliseret min mis nr 2 det var dyrt 2500 ca. især for en der er pensionisth
Re: Chipmærkning og markering af dette ved øretatovering
God idé, andre har har foreslået et "C" (for Chip) i øret. Men øretatovering kræver fuld narkose, så det gøres bedst i forbindelse med neutralisering.
jeg bor i et område hvor der er ufattelig mange vildkatte, p.g.a. tankeløse sommerhusejere, som desværre lider en krank skæbne om vinteren. så derfor synes jeg det er en god ide. har selv en indekat som er chipmærket.
Re:
Helt ærligt. jeg har selv 18 katte som alle er ordnet og mærket. jeg syntes også at du burde sørger for at dine katte bliver odnet.
Tak.
Det SKAL være lovpligtigt, at mærke sin kat, når man vælger, at anskaffe sig en kat...!!!
Husdyrlov for nyttedyr. Kæledyrslov for katte og hunde o.lign. Viltdyrslov for naturens dyr incl. ulve.
| This discussion has been closed. |
This comment has been removed by the person who wrote it.