Obligatorisk mærkning af katte

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Obligatorisk mærkning af katte.

Hugorm2

#1

2012-09-04 10:14

Super dejligt, at der måske endelig kommer nogle flere regler/love om katte, det mangler der. Så kan det være at folk begynder, at tænke sig om inden de anskaffer sig en.

Gæst

#2

2012-09-04 10:54

det bedste der kan ske, er mærkning af katten, både for både katten og ejeren. Det værste er at stå med en skadet kat og man ikke ved hvor den tilhører og ikke mindst når ens egen kat er væk - jeg vil gerne, hvis mine katte bliver væk at jeg kunne få besked, hvis de bliver enten på kørt eller er et sted hvor de ikke skal være.

Gæst

#3

2012-09-04 14:39

Det vil være en fin ide til folks hyggekatte, men med alle de katte der arbejder på gårde med at holde mus og rotter nede, vil det være problematisk. Jeg har selv omkring 15 katte i stalden og hvis jeg skulle til at indfange dem og få dem mærket, ville det mildest taget være bøvlet, da de alle er halvvilde, og stort set passer sig selv.
missemor

#4 katteregistrering!

2012-09-04 16:54

Det er absolut nødvendigt med mere styr på kattehold, da der ellers sker megen unødig lidelse på de stakkels hjælpeløse katte. De er i flertal som vore kæledyr, og skal derfor også behandles derefter. Det halter langt bagefter.
Catlover

#5 Lille usandhed.

2012-09-04 17:49

"Rent praktisk betyder det også, at en borger let kan se, om den kat, der huserer på hans grund er nogens kæledyr eller en tilløber, altså en vildlevende kat."

Nej, det gør ej. Man kan ikke se på en kat om den er chipset eller ej, og man kan som regel heller ikke se om den er øremærket uden at man har fået fat i den. Altså skal man have fat på katten, måske have den til dyrlæge eller andet sted som kan hjælpe med at finde ud af om den tilhører nogen. Fint nok hvis man overvejer at tage en tilløber ind eller har fået fat i en skadet kat, men ubrugeligt hvis man bare vil finde ud af om det er en vildkat eller en kælekat der besøger ens have.

Når det er sagt - selvfølgelig skal en kælekat være mærket på den ene eller anden måde - det er jo et familiemedlem som ikke selv kan sige hvor den bor.

Gæst

#6 Re:

2012-09-04 21:07

#3: -  

 Det er det samme her - vore katte i stalden er halvvilde og det er de bedst tjent med at være for så passer de bedre på sig selv omkring køerne og maskiner der kører i og ved staldene. Til gengæld ser jeg gerne alle kælekatte registreret og af dem har jeg tre der alle er mærket :-)


Gæst

#7

2012-09-04 23:42

Dette projekt skal bare lykkes nu, det fortjener alle vore dejlige katte, med venlig hilsen ;mor: til en dejlig kat.

Gæst

#8

2012-09-05 03:04

den ordning har eksisteret for hunde i de seneste tyve år, og da en kat åbentlyst er meget vanskeligere at holde styr på, hilser jeg da initiativet velkommen!!!!
wwiint

#9

2012-09-05 11:25

Katte som chipmærkes burde få en lille diskret evt. stjerne tatoveret i ørene så man med det blotteøje kan se at den er chippet. Ikke alle går jo rundt med en søger.

Gæst

#10

2012-09-06 12:05

selvfølgelig , hunde og katte og ejerdyr skal mærkes -osse fritter osv -burde være en selvfølge

Gæst

#11

2012-09-06 20:34

Ufattelig vigtig for kattene i Danmark
Johanna

#12 Red liv!

2012-09-11 14:49

Gør det nemmere for katte at genforenes med deres ejer(e).
Tiny

#13 Potentielt mange flere underskrifter

2012-09-14 07:29

Super! Men en anden gang kunne det være smart at man efter underskriftsgivningen fik mulighed for at sende en automatisk genereret reklame mail til en listet række venner/bekendte, man tror ville støtte formålet :-)
Ann

#14 Re:

2012-09-18 11:05

#9: wwiint -  

 Rigtig god ide  :-)

Hellcat

#15 Øremærkning

2012-09-19 12:26

Har selv en øremærket kat, og ønsker derfor at støtte denne sag.
Chir
Gæst

#16

2012-09-19 22:28

Støtter altid en god sag.


Gæst

#17

2012-09-24 15:58

Ja tak og tilføje at det koster f.eks. indbetaling af 1000-kr i bøde at have sin kat rendende løs rundt på offentligt eller andres private område. Der er så mange der anskaffer sig en kat og lade den rende og pisse og skide hos naboen og kravle på deres biler. Det kunne være at det ville medføre lidt mere ansvarlighed overfor dyrene, da det tydeligvis ikke ikke fungerer at være op til moralen omkring dyrehold.
pp

#18 Re:

2012-09-26 10:24

#17: -

skal bøder så ikke også gælde, hvis man skal høre på hundegøen fra alle naboerne. Tror det er lige så nemt at få hunden til kun at gø på komando, som det er at få en kat til kun at pisse på egen grund ;-)

 

SofieH.

#19 Kun med vores hjælp

2012-09-28 11:50

Kun med vores hjælp kan vi stoppe det dyremishandling ved godt det ikke handler sådan rigtigt om det men vi skal stoppe det mishandling jeg vil dø for at redde min kat for dyr lever ikke så længe så lad din kat og andre dyr være hvis det er mishandling det er jo ligesom at skade et menneske så stop mishandling
PivStampe

#20 Tak.

2012-10-05 12:11

Som ejer ville jeg blive enormt taknemmelig hvis en anden borger fandt min kat, hvilket jeg har været ude for.

Min kat var faldet ud over altanen fra 2. sal, den havde gemt sig bag en slik automat, hvor en lille pige med hendes far fandt ham. Vi er så taknemmelige for at få ham tilbage.
Pjevs :O)

#21

2012-10-07 20:27

Ja selvfølgelige skal misser være mærket og folk skal tage ansvar når de harhund,kat,hamster...etc...

MVH Helle Hansen ejer af Pjevs
God ide

#22

2012-10-07 23:07

Lyder da som en god ide med Obligatorisk mærkning af katte.. Men naturligvis skal det så også være til en fornuftig pris, et symbolsk beløb så alle kan være med og ikke kun for at berige landets dyrelæger.. ;-)
PeterH

#23

2012-10-17 14:10

Godt at denne sag bliver taget op igen. Kattelov nu! Mærkning skal være synlig.
quintessenza

#24

2012-11-10 12:05

Faldt ud

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2012-11-13 14:39