Protest mod DR/P1-ledelsens fyring af "Orientering"s Niels Lindvig.
Kontakt forfatteren af dette andragende
Det er jeg også så småt ved at være, for jeg runder snart de 40.
Men jeg har faktisk hørt kanalen dagligt lige siden jeg var 21.
En af dem, der helt særligt fascinerede og imponerede mig dengang, var Niels Lindvig. Og det gør han stadig.
Skriv en hilsen til lederne i DR:
http://www.dr.dk/Om_DR/Kontakt+DR/artikler/20060614143129.htm
:van Gullev
http://www.dr.dk/Om_DR/Kontakt+DR/artikler/20060614143129.htm
Niels Lindvig fyret med begrundelse i økonomi.
Ansæt ham igen. Økonomien må kunne findes i lønudgiften til de ansvarlige ledere, der på forbløffende vis ikke har kunnet skelne mellem fremragende journalistik og kun kort sigtede økonomiske resultater. Nå nej, ikke engang det, han blev jo bedt om at gå med det samme, med fuld løn.
Beklager den barske tone, men inkompetencen her generer faktisk - vi er ret mange, der i mange år har nydt godt af at blive klogere af NL.
Mvh Aksel Clausen
Re: Niels er én af mange
Niels Lindvig er en af mange, der er blevet fyret med samme mærkelige begrundelser.
Hvis DRs ledelse dog bare kunne være ærlig - sige lige ud at de ikke gider alle de ældre medarbejdere på de gamle kontrakter. De er alt for dyre i forhold til de unge som tages ind i dag på helt anderledes betingelser + meget lavere lønninger. Og de unge tænker kun på at få et job og få noget på cv-et uanset om de skal gøre det mere eller mindre gratis.
Desværre er hele vores faglige system død forlængst, så heller ikke derfra lyder nogle protester (og det er fordi vi ikke selv ønsker et stærkt forbund). Nej, Lindvig og andre er overladt til forholdene anno 2014 - sådan er vores samfund blevet efterhånden.
Det er jeg meget ked af
| This discussion has been closed. |
Det er mangel på dømmekraft derudvises af DR s ledelse, når man så ensidigt fokusere på børn og unge på div medie flader.
Som I jo har brugt som begrundelse for besparelserne.
Den seriøse journalistik bliver mere og mere fortrængt på jeres kanaler, vi seere får på DR hvad vi kan få alle andre steder.
DR burde stå for den serøse og upartiske debat, med ordentligt indsigt i emnet.
Det høre desværre til sjældenhederne i DR.
Et sted man stadig kan finde seriøsitet og journalistik med indhold og indsigt er P1
Orientering og ikke mindst hos Niels Linvig som altid femfører sine indlæg, så jeg som lytter og måske ikke altid med kendskab til emnet eller begivenheden. Nu er blevet oplyst og mere vidende. Det er jeg først og fremmest pga Niels Linviig's personlige fremførelse. ET MEGET STORT TAB. En MEGET DÅRLIG BESLUTNING. ØV
ØV. DR's ledelse