NEJ tak til den nye offentlighedslov
Kontakt forfatteren af dette andragende
Re:
jeg tror, du har ret - har studeret det en del
I øvrigt er Thorning vist nu på vej til en toppost i EU - mon ikke, det hele tiden har været aftalen? (indgået på Bilderbergmødet)
Det handlede i dag om den forestående nye offentlighedslov. Med journalist Lars Rugaard og journalistisk direktør I Danske Medier, Christian Kierkegaard.
http://arkiv.radio24syv.dk/video/8233448/mikrofonholder-uge-22-2013
Vedr. SF
BØR SF TRÆKKE SIG UD AF REGERINGEN ?
Jeg mener JA, fordi:
• Det kunne redde demokratiet i Danmark og i resten af Europa
• I kunne, som jeres bagland anbefaler, stemme IMOD den nye offentlighedslov uden at være bundet af det indgåede forlig
• I ville vinde stemmer ved næste folketingsvalg
Der er pt. 43 mandater IMOD lovforslaget – med SF´s mandater ville der være 59.
Hvis 60 mandater er imod en lov, kan der forlanges folkeafstemning.
Folket har talt - fat det dog!
Er den nye offentlighedslov en god idé?
Ja
10,05%
Nej
89,95%
Du kan også stemme:
http://ekstrabladet.dk/
Re: Skriv til ...Enhedslisten!
Jeg har lige talt med Henning Hyllested EL/retsudvalget om at deponere et mistillidsvotum hos oppositionen og derved i praksis at vælte regeringen, hvis ikke de opgiver offentlighedsloven. Jeg kan forstå, at det ikke er blevet seriøst overvejet, men han lovede at tage det op ved næste gruppemøde.
Jeg tror, det vil hjælpe lidt, hvis nogle få stykker af os skriver dem en mail og beder dem hjælpe os med at redde demokratiet i Danmark.
EL er selvfølgelig bekymret for, at S bare er ligeglade, og vi så får en Venstre-regering igen. Min påstand er, at med den ballade der er i regeringspartiernes baglande, så vil de konkrete politikere i regeringen ikke have udsigt til at blive genopstillet til kommende valg. Ligeledes vil partierne i regeringen ikke have udsigt til at komme i regering igen inden for et eller flere årtier: husk på at de indtil nu kun har taget de Upopulære initiativer og skal nu til at tage de populære initiativer og høste frugten af et forventet opsving frem til næste valg. De ikke tåle at blive væltet nu! Hverken partierne som sådan eller de enkelte politikere hver for sig. Derfor er der ingen risiko ved at EL truer dem med et mistillidsvotum.
Re: Re: Skriv til ...Enhedslisten!
Krydser fingre her i 11. time
PS: Der kan dårligt blive ført mere venstrepolitik, end der gøres nu.
Re: Krydser fingre her i 11. time
#2068: H. Engermann - Krydser fingre her i 11. time
Det tænker jeg også - spreder derfor i disse minutter budskabet på Facebook, så folk kan få skrevet mails NU
JEG har skrevet til dem alle – gør du det også?
Mail-adresser til EL:
[email protected],
[email protected],
[email protected],
[email protected],
[email protected],
[email protected],
[email protected],
[email protected],
[email protected],
[email protected],
[email protected],
[email protected]
JEG har skrevet til dem alle – gør du det også?
Re: JEG har skrevet til dem alle – gør du det også?
#2070: Susanne - JEG har skrevet til dem alle – gør du det også?
PS - adresserne er lige til at kopiere ind
Re: Re: JEG har skrevet til dem alle – gør du det også?
#2071: Susanne - Re: JEG har skrevet til dem alle – gør du det også?
Har gjort det og det var såre simpelt blot at kopiere mailadresserne og sætte dem ind i adressefeltet på mailen.
PS: Har allerede fået 4 svar - desværre "ikke til stede" - men forhåbentlig ser de den i morgen.
Re: Re: Re: JEG har skrevet til dem alle – gør du det også?
#2072: H. Engermann - Re: Re: JEG har skrevet til dem alle – gør du det også?
super - jeg har kun fået ét?
Re: Re: Re: Re: JEG har skrevet til dem alle – gør du det også?
#2073: Susanne - Re: Re: Re: JEG har skrevet til dem alle – gør du det også?
Jeg har lige fået et "rigtigt" svar fra Henrik Hyllested og har også svaret ham tilbage.
This comment has been removed by the person who wrote it.
| This discussion has been closed. |
Re: Kære Susanne
#2050: - Kære Susanne
HELT enig med Dorthe, og lad underskriftindsamlingen samt kommentering fortsætte.
Man ved aldrig, om der senere kan blive brug for det.