Lovkrav mod stigning i bidragssatser på realkreditlån.
Kontakt forfatteren af dette andragende
ved højlys dag.
Det er helt urimeligt, at det overhovedet kan lade gøre.
Der skal gøres alt hvad der er muligt, for at få dette tyveri stoppet, så vi friholdes fra den helt urimelige udgift.
Det er uetisk når omkostningen ved at skifte leverandør er så uforholdsmæssigt store så man i realiteten ikke har et valg. Det vil koste mig i omegnen af 15000 kroner at skifte leverandør, hvilket svarer til at skiftet først er tjent ind efter 8 år - hvilket vil sige halvdelen af den løbetid der er tilbage på mit lån.
Det er noget svineri, en uanstændig, umoralsk, utroværdig og GRISK fremgangsmåde. NYKREDIT udfører. Desuden mener jeg, at det vistnok var NYKREDIT der for nogle år side købte Forstædernes Bank til ,en stærkt overvurderet kurs og derfor straks efter måtte nedskrive købet, med mange mange
milliarder. Det er vel den regning som bankens genier har efterladt og som vi arme kunder nu skal betale
Krisen bruges fortsat som "undskyldning" for at skulle polstre sig, renterne er så lave som aldrig før og alligevel stiger bidragssatserne vildt og uhæmmet.
Det oprindelige princip for realkreditten er gået fløjten og i dag sidder der aktionærer (læs pengeinstitutter, der ejer kreditforeningerne) og vil malke denne sektor yderligere, fordi de i eget bankregi har kørt på "må og få" og ikke har forvaltet pengene ordentligt.
Men selvfølgeligt - realkreditten er jo en sikker indtægt og siden konkurrencen er blevet mindre, er de - netop - "et tag selv bord".
Velbekomme!
Svineri, længere er den ikke,
Træt af at blive berøvet
For mit vedkommende er stigninger af adm.bidrag for længst modsvaret af lavere forrentning. Desuden er lånebeløbet ret beskedent.
Men princippet i, at der ikke er nogen øvre grænse for stigninger, uanset om der er en grund eller ej, er hinsides al fornuft.
Bidragssatsen bør være fastlåst fra lånoptagelsen.
| This discussion has been closed. |