Kortereskoledage
Kontakt forfatteren af dette andragende
Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Kortereskoledage.
|
Gæst |
#12015-09-16 20:08Skrev under fordi min søn på 18, sagde at hans søsters skema for 3.klasse var længere end da han gik i 6. Klasse. Desuden er min datter udmattet, når weekenden nærmer sig. |
|
| |
|
Gæst |
#22015-09-16 20:55Da jeg selv har et skolebarn og synes ikke man skal gå i skole så mange timer om ugen man bliver ikke klogere kun træt og ked af at gå i skole. De skal vel også have lidt fritid til deres aktiviteter. |
|
| |
|
Gæst |
#32015-09-16 21:24Har en datter det lige er startet i 0 klasse og det er alt for hårdt for hende med alle de timer . |
|
| |
|
Gæst |
#42015-09-17 19:49Da skoledagen er for lang, og børnene er for udkørte til at have et socialt liv. |
|
| |
|
Gæst |
#52015-09-17 21:04Det er bestemt ikke kun de små det går ud over, det burde gælde sådan på hele linjen. Håber der bliver lyttet, så vores børn også kan få lov til at være børn. Vh Karin. |
|
| |
|
Gæst |
#62015-09-18 06:23Jeg er fuldstændig enig i, at skoledagene er alt for lange i indskolingen.. men sørme også i mellemtrinnet. Mellemtrinnet skal også gerne skæres i timeantal om ugen. |
|
| |
|
Gæst |
#72015-09-19 06:57Godt initiativ. Jeg mener dog, at timetallet også skal sættes ned for både mellemtrinnet og udskolingen. 33 og 35 timer i skolen er alt alt for meget. Børnene bliver kørt ned på den måde. Lad os starte et forældreoprør! Vh. Jeppe Milthers
|
|
| |
|
Gæst |
#82015-09-19 20:12Da min datter allerede er skoletræt i 1 klasse, på grund af mangel på bevægelse og fritid . |
|
| |
|
Gæst |
#92015-09-20 05:52Jeg er helt enig. Jeg har været så heldig, at få mulighed for at være med min datter i skole i en uge (4. kl.). Jeg så trætte børn over hele linien i i timerne fra 14 til 15. Og lærere der ind imellem valgte at sadle om og lave mere legeprægede aktiviteter i sidste time, i stedet for det planlagte, fordi børnene var trætte og urolige. Dagene er for lange for børnene, også i 4. klasse. Samtidig er der behov for pædagogiske kræfter i nogle af de øvrige timer - det er en meget stor opgave der påhviler en enkelt lærer, både fagligt og pædagogisk, med så mange børn at favne. Selv de dygtigste og mest engagerede, når ikke hele vejen rundt. Mange børn og forældre vælger fritidsaktiviteter fra, fordi dagene bliver for pressede - særlige interesser og talenter plejes derfor ikke og fællesskaber med andre end skolekammeraterne misses. |
|
| |
|
Gæst |
#102015-09-23 20:16Pga det lang skole dag vores datter kan ikje længe deltage i sin fritidsaktiviteter som hun har gået i 6 år. Surt. |
|
| |
|
Gæst |
#112015-10-01 18:07Hvad blev der af barndommen? |
|
| |
|
Gæst |
#122015-10-07 16:30Fordi jeg har 5 børnebørn, som også har brug for et frirum…. |
|
| |
|
Gæst |
#132015-10-21 10:51Jeg ser elever der ikke trives i skolemiljøet, for hvem yderligere ophold der, er en daglig pine. Det er at foretrække at børnene gennem at være en del af flere forskellige miljøer, kan vælge sig derhen hvor de trives bedst. Derudover anser jeg det for skadeligt for demokratiet, at børn , gennem at opholde sig for lang tid i det samme miljø, påvirkes for ensidigt. Man skal være opmærksom på, at skole og det øvrige institutions miljø udgør en socialgruppe med et særligt og relativt ensartet syn på verden. |
|
| |
|
Gæst |
#142015-12-04 18:37Der er mange timer få børn. |
|
| |
|
Ændring sker ikke ved at forblive tavs.
Skaberen af denne underskriftindsamling stod frem og handlede. Vil du gøre det samme?
Andre underskriftsindsamlinger, som du kunne være interesseret i
Vi tilbyder at hoste online underskriftindsamlinger. Lav en professionel online underskriftindsamling ved hjælp af vores kraftfulde tjeneste. Vores underskriftindsamlinger bliver nævnt i medierne dagligt, så at oprette en underskriftindsamling er en fantastisk måde at blive set af offentligheden og beslutningstagere.