SIG NEJ TIL HURTIGERE UD-REFORMEN ("Fremdriftsreformen")
Kontakt forfatteren af dette andragende
Jeg læste lige i avisen så sent som i dag, at selv de elitestuderende i mange tilfælde er 1 år længere om deres uddannelser og føler at de har god glæde af det. Hvor stiller det så os andre der bliver presset ud i en boglig uddannelse i stedet for de kreative?? Man bliver ørene tudet fulde af at det kreative er for usikkert mht. jobs osv, så det vælger man fra og ender med noget godt, stabilt bogligt selv om det måske ikke er det vores kompetencer rækker i aller største grad... Måske har vi netop i endnu højere grad brug for at studere lidt på deltid og udfolde os på andre områder, måske frivilligt arbejde mm. ved siden af studiet. Det er begrænset hvor meget blod, sved og tårer man vil byde sig selv at lægge i noget man ikke brænder 110% for, ellers bliver livet bare for surt og man dropper ud. Det her har virkelig ikke noget med dovenhed at gøre, der er bare en rimelig pæn mængde studerende i denne båd, som lige som jeg ikke rigtig føler at der er plads til at være studerende på den måde man har behov for. Ikke alle er ens, det betyder ikke at vi bliver mindre dygtige den dag vi kommer ud på arbejdsmakedet, nogen af os skal bare have det i vores eget tempo og så skal vi nok nå i mål...
This comment has been removed by the person who wrote it.
Muligt kommende kriminel
Jeg flytter fra min lejlighed, dropper ud af mit studie og bliver kriminel hvis den her går igennem. Jeg har dybt seriøst ikke råd til andet! Tragisk men sandt jeg ser bare større profit i de kriminelles løbebane :/
Jeg lever et liv hvor min omgangskreds alle består af store som små kriminelle. På trods af det jeg ser hver dag forsøger jeg efter bedste evne at få mig en uddannelse og bevise overfor mig selv og forhåbentlig også mange af mine venner at det virkelig KAN betale sig at slide i det og få sig en uddannelse.
Men det tager tid.
Den tid man skal ligge i sine studier for at få noget brugbart ud af det er penge lige ud af lommen for de her mennesker. Og jeg kan ikke modargumentere dem. Skal jeg være ærlig (fordi jeg er anonym) så er det desværre en nedgang i min SU som betyder jeg tager et samfundsmæssigt forkert valg og skaffer penge på andre måder - og der er rigeligt med metoder!
Skod og pis - jeg håber virkelig den her indsamling går igennem - lad mig nu for helvede bare for en gangs skyld kunne bevise at reelt hårdt arbejde og lovlydigt knokle arbejde giver bedre mening end kriminalitet!
Det er mere måden
| This discussion has been closed. |
Vi har i forvejen valgt en meget lang og krævende uddannelse, som for nogle kan kræve en pause for måske lige at samle op på nogle eksamener, bare pause fra læsningen for at samle kræfter, brug for at komme ud og forske eller andre relevante ting for ens uddannelse, der gør at man bliver klogere og bedre. Medicin er en lang uddannelse, og det ændrer ikke noget for samfundet/regeringen at få os færdige et år før vi normalt ville ved at fjerne orlov og øge krævet ETC point. Det går kun udover de studerende.