Undskyldning til godhavnsdrengene
Kontakt forfatteren af dette andragende
xxx
Fordi det er grusomt og fordi jeg selv var på børnehjem i 1967 og har oplevet uempatisk og ondsindet drift af børnehjemmet - jeg kender stemningen og atmosfæren som fyldte børnehjemmet og den indre angst og uro der fyldte børnenes indre. Det er en skamplet i vores historie sådan som børnehjemmene blev drevet
De børn er mærket for livet af deres ophold. De fortjener langt mere end en undskyldning
Giv dem så forfanden den undskyldning
Giv så alle dem der har været uretfærdig behandlet på et børnehjem, i hvilket som helst sted i Danmark, en kæmpe undskyldning. Det kunne jo være så smukt hvis alle nulevende lærer sygeplejsker eller læger eller bare dem der opholdt sig på stedet og viste disse uhyggelig ting skete, stillede sig op og gav en undskyldning for selvom de bare fulgte ordre, så må der ligge en anger hos de mennesker at de var en del af sådan sadisme. Uha ja jeg har lige set filmen og ja jeg er så gal...
Vi støtter tortur ofre fra andre lande hvorfor kan vi ikke støtte vores egne torturofre i Danmark.
Det betyder så meget - og koster så lidt !
Selvfølgelig skal Godhavndrengene have en officiel undskyldning - det samme skal alle andre som dengang blev udsat for sadistisk/perverst personale rundt om på landets forskellige institutioner for jeg tror desværre ikke at Godhavn var det eneste sted disse uhyrligheder forekom.
Desværre tror jeg også der har været personer rundt om i det offentlige system som har haft kendskab til uhyrlighederne men som blot har lukket øjne og ører.
Dbh Benedicte
Tilmed burde ofrene få gratis psykologhjælp ell lign resten af deres dage !!!
skamplet på dansk socialhistorie, og det mindste man kan gøre
er at give dem en undskyldning på den stats vegne som har
svigtet sin tilsynspligt så groft! Utroligt at dette skete medens
jeg selv havde en god og tryg opvækst i 60erne.
| This discussion has been closed. |