Forlang frie søer
Kontakt forfatteren af dette andragende
Men vil i så have at de små grise skulle lægges ihjel, af deres mor. Hvordan vil i have det ved at dræbe jeres børn!!!
jeg har haft en girs den gik frit den startede på 13 og dræbte selv 9, fordi den gik fri!!! Men det er jo også meget mere okay det kan jeg godt se.
Men jeg vil ikke afvise at der godt kunne ændres noget.
nævner det lige igen!!
Re:
Hvorfor sammenligner du en kat der kan gå frit i et hus, eller lejlighed med en gris der ligger nærmest i spænd??????? hallo
Selvfølgelig er det synd for de små grise, hvis de bliver mast af deres mor, men forstå ikke helt din sammenligning med hvis vi dræber vores børn???????? underligt
Grisene skal gå frit, intet andet er rigtigt, dyrene har krav på et godt liv.
Re: Re:
Hvad skal en kat i en lejlighed på fx 50kvt. det er da også dyrmishandling. Den skal kunne leve ude og fange mus vis den vil!!
For de vis dit barn dør, er du ked af det. Når en lille gris skal lide ihjel, har de fleste også triste. Der er ingen af tingne der er okay: Det er da også synd for landmanden, fordi så mener folk bare at det heller ikke er okay, at de skal lide!!!
MVH. Aksel
En anden virkelig god og øjenåbnene film, jeg har set er filmen: Earthlings.....prøv at google den og se den.
Det er en skændsel, som mange landbrugsdyr behandles på både i og udenfor Danmark.
"Synd" for katten(e) inde? Iflg. MH' s logik.
Jeg skal da love for, at det er "synd" for min kat, som ligger og sover trygt, varmt og godt på sofaen eller i sin hule eller oppe på skabet i soveværelset, hvor hun kan kigge ud ad vinduet fra samt fra vindueskarmen i stuen.
Det er så "synd", at hun har valgt at være frivillig indekat siden efteråret blev koldere og koldere, og hun derfor ikke vil ud, før det bliver mindst 13-15° graders varme igen ;-)
Hun er går fra, til at vække mig kl. 05:00 om morgenen i sommer halvåret for at blive lukket ud til at foretrække at holde sig inde og ikke vække mig i vinterhalvåret ;-)
Manglende stimulation ikke noget problem med alt det katte legetøj, man kan lege med sin kat med
Hvilke stimulations muligheder er der for fikserede søøer? Ingen!
Sørgeligt hvis ikke flere tillægger det nogen betydning, at grise faktisk har en intelligens, som svarer til et 3 årigt barn.
Og sørgeligt at grise i sådan en grad i det industrialiserede landbrug i den grad er blevet nedgraderet til en produktions enhed fremfor et sansende, følende og tænkene væsen det er.
Jeg bryder mig ikke om den tingligsgørelse af dyr, som det efterhånden har udviklet sig til flere steder i landbruget.
| This discussion has been closed. |