Bevar DR Underholdningsorkesteret
Kontakt forfatteren af dette andragende
Er dybt rystet... Hvad skete der lige der? Vi får dårligere og dårligere programmer som vises i samme stil som på TV2 og TV3
Har altid haft stor respekt for niveauet af DR's udsendelser, men jeg krummer mere og mere mine tæer!!
Hvorfor tage konkurrencen op med laveste fællesnævner??
Så hellere nedlægge det fantastiske Underholdningsorkestret , som begejstrer alle aldre. Det er simpelthen en skandale!!!
Har nydt massevis af klassisk musik fra DRUO enten alene eller sammen med f.eks. Choir of Yong Believers, Tim Christensen, Outlandish.... Og så Mozart... En skandale er hvad det er... Kort sagt!!! En MEGA stor en af slagsen!!!!
Mennesket er SKABT UDFRA TONER og KLANGE! så
Så forring ikke min Klangbund!!!
Venligst,
Bente Merete.
Public-servicekontrakten er ikke svær at finde på nettet
Når der i public-servicekontrakten står: "Ensembler Som led i sine aktiviteter på musikområdet skal DR drive følgende kor og ensembler: DR SymfoniOrkestret, DR UnderholdningsOrkestret, DR Big Bandet, DR Koncertkoret, DR VokalEnsemblet og DR PigeKoret. " - så kan direktion og bestyrelse ikke sidde dette overhørigt uden at gå tilbage til den anden part i kontrakten - hvor er vi ellers henne? Det lyder ret elementært, Man behøver vel ikke at have været minister, for at kunne læse den tekst?
DR kunne nedlægge X-faktor, Musik Grand Prix,og TVshows, hvor vi ser kendte personer more sig!og øvrige programmer, hvor man går efter laveste niveau. Vi vil have kultur i DR -
At nedlægge en institution i DR der netop lever op til institutionens Public Service forpligtelse vil være at skyde sig selv i begge ben og derefter spille rissisk roulette med de sidste 4 kugler.
Stor hilsen anders eigen
Forestiller ledelsen sig mon , at f.eks.8-10 strygere taget fra DRUO og overført til symfoniorkesteret vil:
1.Få flere til at komme til symfonikoncerter
2.Vil kunne dække behovet for kammerkoncerter
3.Vil kunne dække behovet for populære koncerter
4.Vil kunne opretholde den specielle kontakt , som DRUO har både i indland og udland (se den store modstand mod nedlæggelsen)
5. Vil give større musikglæde i symfoniorkesteret
6.vil give større musikglæde til danskere og udlændinge
7. Vil nå bredere ud til folk
8. Vil blive billigere i drift.
Hvis det er ledelsens tanker synes jeg, at de mangler realitetssans.Måske skulle de hellere søge job som værter på f.eks.et boligprogram med temaet : Riv de gamle patriciavillaer ned og byg supermoderne discountbutikker i stedet for.Det giver " klejner " i kassen og boligprogrammer kan man ikke få for mange af!
N.B.
Min gode ide ,er ganske gratis.
I bør bruge den!!
Der er noget galt i Danmark
God musik a. la DR's underholdningsorkester giver livet mening og indhold.
Det er ikke det rette sted at spare. Musik er skønhed og ånd og taler til alle mennesker.
Iøvrigt er det vist nok også fuldstændig CO2 neutral.
Tænk jer om endnu en gang.
| This discussion has been closed. |