Bevar DR Underholdningsorkesteret

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Bevar DR Underholdningsorkesteret.


Gæst

#576

2014-09-19 13:48

Det er simpelthen skammeligt, at man for at spare nedlægger et så fremragende orkester. Så fattig kan Danmark umuligt være!

Gæst

#577

2014-09-19 15:43

Så kunne de da bare lave en lidt billigere Eurovision f.eks. Vi SKAL have råd til finkulturen!

Gæst

#578

2014-09-19 19:12

Er dybt rystet... Hvad skete der lige der? Vi får dårligere og dårligere programmer som vises i samme stil som på TV2 og TV3

Har altid haft stor respekt for niveauet af DR's udsendelser, men jeg krummer mere og mere mine tæer!!

Hvorfor tage konkurrencen op med laveste fællesnævner??

Så hellere nedlægge det fantastiske Underholdningsorkestret , som begejstrer alle aldre. Det er simpelthen en skandale!!!

Har nydt massevis af klassisk musik fra DRUO enten alene eller sammen med f.eks. Choir of Yong Believers, Tim Christensen, Outlandish.... Og så Mozart... En skandale er hvad det er... Kort sagt!!! En MEGA stor en af slagsen!!!!

 

 

 


Gæst

#579

2014-09-20 12:52

Bevar DR Underholdningsorkester!!!

Mennesket er SKABT UDFRA TONER og KLANGE! så
Så forring ikke min Klangbund!!!
Venligst,
Bente Merete.



Gæst

#580

2014-09-20 23:13

jeg håber på mange flere mette konow

Gæst

#581

2014-09-21 11:51

Kan slet ikke undværes. Vil gå ud over rekrutteringen af nye unge talenter!

Gæst

#582

2014-09-21 12:12

Jeg bakker fuldt op om underskriftindsamlingen for at bevare radiounderholdningsorkestret. jeg vil gerne knytte følgende kommentar vedrørende orkestret og Danmarks Radio. Det er meget beklageligt, at DR kan foreslå at nedlægge et så vigtigt orkester, som har en meget vigtig funktion, som bindeled mellem den "klassiske" musik og den "populære" musik. Jeg vil i samme åndedrag kritisere DR for selv at have gødet jorden for en nedlæggelse af Underholdningsorkestret, idet orkestret har levet noget af en skyggetilværelse på DR´s programflade de seneste år. Især på TV er orkestret nærmest ikke eksisterende. DR burde i langt højere grad promovere sine fine ensembler i såvel radio som TV og udnytte dem i programlægningen, så ethvert barn ved, at der er noget der hedder Radiounderholdningsorkestret, radiosymfoniorkestret, radioens Bigband, Radiopigekoret, Radiokoret (der er måske flere), og ved, at her er der kvalitet.

Gæst

#583

2014-09-21 19:31

Underholdningsorkesteret har ikke markedsført sig som "Danish National Chamber Orchestra" og det er synd. Jeg har hørt at orkesteret ikke er en underskudsforretning - det passer måske ikke, måske er det ønsketænkning, men det er tankevækkende: Kan man gøre kultur op i kroner?


Gæst

#584

2014-09-21 20:37

Det er dejligt at så mange vil bakke op om DR Underholdningsorkestret, men samtidig fordrer det viljen til konstruktiv handling. Tænk hvis de mange "likes" og positive tilkendegivelser kunne omsættes til et køb af orkestret. Hvis hver støtteperson ville give 1.000 kr. (svarende til 2-3 årlige billetter) kunne orkestret omdannes til en selvejende institution, der ikke alene kunne glæde os i Danmark, men i de andre nordiske lande, som fx et fælles nordisk underholdningsorkester, og dermed nå længere ud, end tilfældet er det i dag. - HVem vil mon være med til at købe "folkeaktier" i foretagendet? Det er lidt ærgerligt at man ikke har valgt at slukke for udsendelserne fx kl. 23 på hverdage og 24 fredage og lørdage, og samtidig spare på genudsendelser af serier. Det ville næppe betyde meget for seerne i det daglige, men til gengæld sikre et lidt større økonomisk råderum for DR

Gæst

#585

2014-09-22 07:23

Sådan en uanstændig måde at behandle sine kunder på fyr nogen af de leder der ikke forstår almenheden !!!

Gæst

#586

2014-09-22 09:39

Helt utroligt at spare dette både traditionsrige og eksperimenterende orkester væk. Jeg har hørt de mest fantastiske ting med dem. ØV.

Gæst

#587

2014-09-22 10:32

Er forundret over så lidt omtale lukningen får på DR , Der er uden tvivl nogen som styrer hvad der må komme frem i offentligheden. Lad os dog få sandheden om lukningen af DRUO på bordet.Det har vi krav på.
per-olof.dk

#588 Public-servicekontrakten er ikke svær at finde på nettet

2014-09-22 16:28

Når der i public-servicekontrakten står: "Ensembler Som led i sine aktiviteter på musikområdet skal DR drive følgende kor og ensembler: DR SymfoniOrkestret, DR UnderholdningsOrkestret, DR Big Bandet, DR Koncertkoret, DR VokalEnsemblet og DR PigeKoret. " - så kan direktion og bestyrelse ikke sidde dette overhørigt uden at gå tilbage til den anden part i kontrakten - hvor er vi ellers henne? Det lyder ret elementært, Man behøver vel ikke at have været minister, for at kunne læse den tekst? 


Gæst

#589

2014-09-22 17:29

Rystende at nedlægge Radiounderholdningsorkestret.
DR kunne nedlægge X-faktor, Musik Grand Prix,og TVshows, hvor vi ser kendte personer more sig!og øvrige programmer, hvor man går efter laveste niveau. Vi vil have kultur i DR -

Gæst

#590

2014-09-23 13:57

Underholdningsorkestret er klar det bredeste ensemble i DR. De spiller alt fra klassisk til den tunge rock. Hvert år glæder de over 20000 i Ledreborg Slotspark med Slotskoncerterne. De giver os, jule- og nytårskoncerter, der udsolgt længe før afholdelse. De har spillet med de bedste danske og internationale artister i alle genrer af musikken.
At nedlægge en institution i DR der netop lever op til institutionens Public Service forpligtelse vil være at skyde sig selv i begge ben og derefter spille rissisk roulette med de sidste 4 kugler.

Gæst

#591

2014-09-23 18:44

Man bevarer da noget der er kulturelt og det er så dansk og dejligt musik så find et andet sted at spare evt i ledelsen

Gæst

#592

2014-09-24 05:42

Kom så folkens en tåbelig beslutning der kan og skal omgøres
Stor hilsen anders eigen

Gæst

#593

2014-09-24 07:00

Forestiller ledelsen sig mon , at f.eks.8-10 strygere taget fra DRUO og overført til symfoniorkesteret vil:
1.Få flere til at komme til symfonikoncerter
2.Vil kunne dække behovet for kammerkoncerter
3.Vil kunne dække behovet for populære koncerter
4.Vil kunne opretholde den specielle kontakt , som DRUO har både i indland og udland (se den store modstand mod nedlæggelsen)
5. Vil give større musikglæde i symfoniorkesteret
6.vil give større musikglæde til danskere og udlændinge
7. Vil nå bredere ud til folk
8. Vil blive billigere i drift.
Hvis det er ledelsens tanker synes jeg, at de mangler realitetssans.Måske skulle de hellere søge job som værter på f.eks.et boligprogram med temaet : Riv de gamle patriciavillaer ned og byg supermoderne discountbutikker i stedet for.Det giver " klejner " i kassen og boligprogrammer kan man ikke få for mange af!
N.B.
Min gode ide ,er ganske gratis.
I bør bruge den!!

allan

#594

2014-09-24 07:23

Der er noget galt i Danmark


Gæst

#595

2014-09-24 11:58

Thank you for The Music.
God musik a. la DR's underholdningsorkester giver livet mening og indhold.
Det er ikke det rette sted at spare. Musik er skønhed og ånd og taler til alle mennesker.
Iøvrigt er det vist nok også fuldstændig CO2 neutral.
Tænk jer om endnu en gang.

Gæst

#596

2014-09-24 12:54

SKANDALE AT NEDLÆGGE VORES UNDERHOLDNINGSORKESTER, SOM VI BETALER LICENS TIL

Gæst

#597 Re:

2014-09-24 14:34


Gæst

#598

2014-09-24 17:52

Har nu delt underindskriftssamlingen med 12 venner på Facebook, håber sådan det hjælper!

Gæst

#599

2014-09-24 18:03

(Netsiden synes sløv!)

Gæst

#600

2014-09-24 19:55

er medlem af Klub RUO og har haft rigtig mange gode oplevelser