Bevar Almegårds Kaserne
Kontakt forfatteren af dette andragende
Det vil være en sorgens dag, hvis Almegård lukkes.
Hvem og hvad skal holde fanen højt i fremtiden. Traditioner er vigtige!
MVH
En Gammel Dragon
This comment has been removed by the person who wrote it.
Tænk engang på hvor mange unge mennesker der er uddannet på denne kasserne. Tænk på hvad det har givet Danmark af kvlificerede personel til udryknig i krigshærgede områder.
Jeg er selv uddannet på Almegård, og ville ikke have været denne uddannelse foruden.
KÆRE POLITIKERE!
Jeg er ganske udmærket klar over, at truslen fra ØST ikke er den samme som den gang da jeg var på Almegård, men Ø samfundet og Danmark har stadig brug for dette uddannelssted selv ifredstid.
Der er allerede en beslutning om, at der skal lukkes på Maritimt Overvågningscenter Syd (MOC- tidl. Marinedistrikt Bornholm- Segen - kaserne) indenfor dette forsvarsforlig (2013 - 2017), hvor 45 - 50 arbejdspladser forsvinder fra Bornholm. Dertil lukningen af Dueodde lyttepost sidste år. De militært ansatte disse steder og deres familier ville være nød til at flytte over, for at blive indenfor deres fagområde. Almegårdkaserne har foruden dem, der kommer overfra, ca.300 fastboende fastansatte, som har deres kompetancer fortrinsvis indenfor det militære område og som ville være nød til at flytte over samt deres familie.
Der ses engagerede unge mennesker, som har valgt en uddannelse indenfor forsvaret og som får en unik oplevelse ved at uddanndelsesstedet er her på Bornholm; ikke til sidst vejrforholdene er specielt og lærrigt .
m.v.h. 609297
en af dem, som er vokset op med krigen og derefter.
stoler ikke på, at vi stadig kan bevare freden.
Almegårds kaserne
Re: de bedste soldater
Det er jo netop problemet i en nøddeskal, det har vi jo set på andre områder. Når vi på Bornholm er rigtig dygtige til noget er man da nødt til at fjerne det fra øen. De kan jo udstille andre områders manglende dygtighed og det går da ikke.
| This discussion has been closed. |