Bevar 10. klasse på Auning Skole
Kontakt forfatteren af dette andragende
Alting skal ikke være i Grenå!!!
For os som bor her ude, er Grenå udkants Danmark!!!
Vi har ikke noget at komme til Grenå efter!!!
Vores unge mennesker, skal ikke køre 1½ time med rutebil hver vej, for at komme i skole i Grenå!!!
Og forsøge at centralisere alt i Grenå, så resten af Norddjurs langsomt dør.
Gør nu noget for udkantsdanmark i stedet !
Man får mere og mere lyst til at flytte væk fra Norddjurs.
Mange vil vælge 10 klasse fra, hvis de skal bruge omkring 3 timers offentlig transport hver dag. Og på sigt vil mange dropper ud af de mange forskellige uddannelser, fordi de ikke er moden nok til det, de kræver.
Min tid
Jeg kan huske da jeg gik i 10. Jo vidst, jeg vidste med mig selv rent fagligt havde jeg ikke brug for det inden gymnasiet, men hold nu op det var godt for min modenhed at komme i den ekstra plus det jeg fik lavet nye bånd og fik lavede svagere bånd stærkere, fordi vi havde tiden i friluftsliv (skoleåret 10-11) til at 'bonde'.
Kan det virkelig passe, at Aunings ungdomsbefolkning ikke engang kan tage deres 10. Klasses eksamen i deres egen by.
Det synes jeg måske er en kæmpe fejl, jeg ville da ikke, hvis det var mig der stod i den situation, bruge 1 og 30 min hver vej hver dag, når en bus til gymnasiet i Randers tager 20 minutter.
Mig det virker da også meget sundt at sende ikke forberedte unge i gymnasiet eller på teknisk når de ikke selv føler sig klar helt enig
| This discussion has been closed. |