Behold Pumpehuset som spillested i København
Kontakt forfatteren af dette andragende
Fordi jeg er træt af det er det alm. arbejdende folk, de arbejdsløse, de søge, de svage, der skal undvære og mangle livsgivende oplevelser og mødesteder, som Pumpehuset, for at kunne betale kommunens kerneydelser. Specielt og ikke mindst, når de der har rigeligt, får mere og mere. Det er ulogisk for mig, at de rige bliver tilgodeset igen og igen, at bankerne bliver prioriteret, at bla. kbh's kommune, betaler i dyre domme for fupfirmaer, inden det bliver "opdaget" eller for it projekter der aldrig bliver løst. Pengene fosser ud af deres kasse, og deres fantasi svinger sig op til at lukke Pumpehuset, i denne omgang. Der er noget rav ruskende galt. Jeg er TRÆT af de åbenlyse fejl beslutninger, der bliver taget, men endnu mere af det bliver set som om de tager "ansvar".
Ren udrensning .. ( Ja jeg er skuffet over de vatkippes nedlukning af rigtig kultur i KBH )
Som andre nævner- Saltlageret var mit ungdomsliv i Punk/newwave miljøet sammen med mine rigtige gode venner fra datidens punkbands. Jeg har været til tons af koncerter der ' New order, A certian Ratio, Ramones, osv osv og Digt foredrag og special events med feks William S borroughs. Pumpehuset blev det sidenhen med Gangway osv osv , og jeg har taget med mine børn til deres første rigtige band koncerter i pumpehuset, som jo netop bære så meget historie. åhhh du gamle København du er virkelig savnet med dit ægte indhold af ren Kultur til folket som kunne betales af næsten alle, og ikke alt det penge fikseret forfinnet bras der oftes foregår idag.
Den nye regering og deres nye polerede fremtid.. Føj for en Kultur killer. I deres opfattelse er det nok, at de udøvende bands skal stoppes da de inspirere til, at de unge mennesker dropper ide'en om en Tunnel uddannelse til fordel for at ville være Kreative/musikere/Friheds elskere, helt ærligt Bertel hårder er godt igang med at ændre kulturlivet i kbh/landet. det skal være fornem kultur med masser af penge i og byen skal være et glansbillede til Turismen og et finansmega .. De vil udentvivl sælge det til højstbydende Firma, så det kan pakkes ind i glas og stjerner..
Pumpehuset er et unikum af et spillested. Det har en historie der bør bibeholdes for enhver pris.
At lukke dette sted, ville være det samme som at lukke Christiansborg, og flytte Politikerne til et andet sted.
Ja, vi har VEGA, vi har Amager Bio, OG vi har et par andre steder... men intet er som Pumperen.
Det er så oplagt et sted i forhold til at folk fra andre lande kommer til for at opleve diverse bands der kommer. Altså, det trækker turister til.
Hvad har vi ellers der ligger så tæt på Kbh's Hovebanegård, som leverer samme eminenthed overall?
| This discussion has been closed. |