Hasseris, bevar mig vel - protest mod lokalplan og kommuneplantillæg


Gæst

#26

2014-05-21 16:16

Det er utroligt at Aalborg Kommunes ansvarlige politikere insisterer på at give en ejendomsudvikler specielle økonomiske fordele på bekostning af den sammenhængende plan der har været udarbejdet for Hasseris og de borgere der bor i bydelen. Den pågældende udvikler har været bekendt med de begrænsninger der lå da han købte grunden. Det kan umuligt være kommunens opgave at skabe en økonomisk gevinst for udvikleren ved at ændre planen på bekostning af helheden og de omkringboende. Det er skammeligt.

Gæst

#27

2014-05-26 12:36

Jeg skriver under imod etagebyggeri på Hasserisvej/ Hasserisbyhave. Det vil ødelægge den nuvær. og oprindelige arkitektur.
Mvh., Mette Richter, Aalborg

Gæst

#28

2014-05-28 08:00

Køberen af Hasserisvej 124 har fra starten vist at byggehøjden er 8,5m og byggeprocenter er 40% hvorfor skal vedkommende, kommer uden om de gældende krav, bare for at få en bedre profit.
Jeg mener endvidere at man har vedtaget en lokalplan for at den skal overholdes, ikke for at der skal åbnes for en dispensation hver gang en bygherre mener HAN har et godt projekt et projekt der for ham giver profit men ikke passer ind i lokalpladen.

Gæst

#29

2014-05-28 09:25

Såfrem bygningsprocenten overskrides, vil det sætte en "lavine" i gang af ønsker fra andre ejendomsejere.

Gæst

#30

2014-05-30 14:46

Det er uanstændigt, at man gang på gang forsøger at omgå en lokal plan.

Gæst

#31

2014-06-01 08:54

Jeg er bekymret for at trængselen på Hasserisvej vil blive forværret pga den nye bolig. Der skal først investeres i at aflaste Hasserisvej inden man begynder at lukke en stor mængde husholdninger ind i området.

Jeg har ikke fantasi til at forstille mig hvordan man vil kunne løse dette traffik problem.

Gæst

#32

2014-06-05 11:30

Det er forfærdeligt at lave kæmpe boligblokke mit i Hasseris. Vi er blevet præmieret for vores lokalplan 'Hasseris - bevar mig vel', og derfor er det utroligt at man går ind og laver special regler for en person kan tjene millioner. Alle beboerne i Hasseris gør meget for deres huse skal passe ind og opretholde Hasseris' ry. Jeg håber folk støtter og kommunen lytter til os

Gæst

#33

2014-06-06 13:24

Det er fuldstændig urimeligt at Aalborg Kommune ikke følger lokalplanen, som det er vedtaget. Vi almindelige borgere må ikke gå ud over lokalplanen, så det må vi som det mindste forlange af kommunen også gør.

Gæst

#34

2014-06-16 08:11

Hvem har glæde af dette? De kommende beboere - nej!(alt for mange koncentreret på et sted). Hasseris - nej!. Alt for dominerende. Profitjagerne - ja! Og ingen andre.

Gæst

#35

2014-06-17 11:09

Det er bare forkasteligt med sådan en flok "Hønisser" til at bestemme Aalborgs fremtid.
Gitte

#36 Bevar vor smukke og harmoniske Hasseris Villaby

2014-06-17 21:34

Bevar vor smukke og harmoniske Hasseris Villaby.
At vandre rundt i gamle bydele og fornemme områder rundt om i verden fortæller historien om byen og livet. Gamle velbevarede områder giver harmoni og velvære at færdes i.

Hver dag nydes hundeluftningsturen rundt i området omkring Hasserisvej. Har ofte tænkt på, det gamle HK har været fejlplaceret midt i et ellers harmonisk villakvarter med sjæl.
Med spænding har jeg set frem til at området skulle fornys og fremstå mere harmonisk. Lad os nu ikke begå samme bommert 2 gange.
1 . Ifølge planen skal der anlægges 21 p-pladser op mod Hasserisvej.
Det er i myldretiden i forvejen umuligt at krydse eller komme ud på Hasserisvej fra mellem
Wibroesvej og Kong Christians Allé både morgen og eftermiddag. Den øgede trafik fra de
mange beboere fra Hasserisvej 124 vil ikke bedre dette.
2. Med et 3-etages byggeri vil det betyde urimelige vilkår og gener for de beboelser på
Sannesvej og Fuglevænget, der støder op til nybyggeriet på Hasserisvej.
Færre solskinstimer om sommeren og minimale solskinstimer, hvis nogen, i vinterperioden.
Dette vil desuden kunne forringe værdien af deres boliger. Dette er ikke rimeligt.
3. Min bekymring er at dette byggeri vil danne præcedens for kommende byggerier i
området, så lad os bevare vor villaby som den var tænkt i sin tid- og senere gennem
”Hasseris - Bevar mig vel”.
Lad det blive det arkitektoniske/harmoniske indtryk, der kommer til at påvirke vort
bevaringsværdige områder og ikke en evt. økonomiske genvinst for såvel bygherrer som
kommunen med tilpassede lokalplaner efter for godt befindende.
Med venlig hilsen
Gitte Arendt Dideriksen
M.A. Schultz vej 7
9000 Aalborg.