bevar Tølløsebanen!

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen bevar Tølløsebanen!.


Gæst

#76

2014-05-12 12:05

Hvem er det, der deler Danmark op i indkanter og udkanter. Det må være statens, og dermed Folketingets ansvar, at der er lige muligheder for offentlig transport af befolkningen, uanset hvor i landet man er. Det ligner undergravning af infrastrukturen, at nedlægge jernbaner.

Gæst

#77

2014-05-12 12:20

Utilgiveligt spild af mange millioner kroner investeret inden for få år i spor- og perronanlæg og ikke mindst i nye komfortable, støjsvage og miljøvenlige lynettetog. Elendig politisk håndtering, hvis politikere uden vilje til nødvendig indsigt lukker banen.
Vælg et brugernavn

#78 Man undres.....

2014-05-12 18:04

Sjovt nok er det politikernes målsætning, at vi skal bruge det offentlige mere. Men de gør det ikke nemt, når de så med den anden hånd lukker det offentlige ned. Der er ikke helt sammenhæng mellem ord og handling og også her vil det nærmest en katastrofe for alle byer langs linjen og mange af byer og områder i en større radius af banen. Der vil være flere, der vil miste job, da det ikke vil kunne lade sig gøre at nå på arbejde til tiden - eller hjem og hente børn...
Så skal "udkantsdanmark" ikke udbredes, skal den offentlige trafik ikke lukkes ned uden for storbyerne.

Gæst

#79

2014-05-13 06:13

Bevar Tølløsebanen!

Gæst

#80 nedlæggelse af tølløse-banen nej tak!!!

2014-05-13 10:28

udkants-vestsjælland bliver endnu mere udkant, hvis tølløse-banen bliver nedlagt! vi kan jo ikke allesammen bo i københavn, roskilde, næstved, slagelse, holbæk, ringsted eller andre storbyer og større provinsbyer med adgang og råd til bil!!!

Gæst

#81

2014-05-13 11:38

hey
jer der tror i bestemmer alt normalt sidder hjertet i venstre side men hvor sidder hjernen på jer der vil lukke tølløse banen??vi betaler skat og billet til det samme for at togskinner SKAL LAVES....gu skal i ej lukke tølløsebanen der er mange der dagligt der tager tog til arbejde og skole og for at besøge deres familier i stor byen..så lad den tølløsebane være...i ved sgu ikke hvad i taler om...søs

Gæst

#82

2014-05-13 14:53

Skal banens gods så transporteres med rutebilerne ? Eller i monsterlastbiler med underbetalte østeuropæere bag rattet ? Afviklingsminister Carsten Hansen er handlingslammet. Han overvejer for tiden hvilken sekretær der skal have et klap bagi til den kommende julefrokost.

Gæst

#83

2014-05-13 20:18

Jeg har boet i Kirke Eskilstrup, og Tølløsebanen reddede mig adskillige gange når bilen strejkede.

Gæst

#84

2014-05-13 22:08

Jeg ville ønske at vi kunne få stationen i Løve tilbage, så ville vi få meget mere glæde af det tog. NEJ, banen skal IKKE lukkes!

Gæst

#85

2014-05-14 02:25

Hvorfor er det man ikke lader toget kører til Holbæk, tror flere ville benytte forbindelsen, hvis den tog Holbæk med.

Gæst

#86

2014-05-14 07:30

Bevar Tølløse banen

Gæst

#87

2014-05-14 12:55

Uden tog vil jeg ikke kunne bo i Nyrup, da jeg ikke har bil.
Mvh Inge-Lise Faurholt Hansen
Atlascuba

#88 Udvid Tølløsebanen

2014-05-15 11:30

Gå den modsatte vej og udvid Tølløsebanen til to spor, så der kan være halvtimes drift!
Så er der mange flere der vil bruge toget!

Gæst

#89

2014-05-16 12:06

Jeg syntes at det vil være synd at lukke tølløse banen.
Da det vil tage længere tid at komme til Slagelse med bus.

Roland Pedersen
Banevej 24
4370 Store Merløse

Gæst

#90

2014-05-16 15:32

i må være vanvittige at nedlægge den.der er ikke just gode forbindelser iforvejen. min datter skal kunne komme til tølløse i mine børneweekender. det kan i simpelthen ikke være bekendt at nedlægge!!!!

Gæst

#91

2014-05-18 17:01

Nedlæggelse af baner er måske en god løsning på kort digt. men på længere sigt viser det ofte at
det var en dårlig beslutning.

Gæst

#92

2014-05-19 09:40

Vi skal forbedre den kollektive trafik, ikke afvikle den!

Gæst

#93

2014-05-19 22:44

Tænker om der snart er mere som der kan lukkes/ nedlægges ? Skole, butikker, bibliotek, genbrugsplads... Mit spørgsmål betaler vi så meget mindre i skat, at vi skal sættes 30 år tilbage i tiden !! Ingen busser efter skoletid, ingen busser i weekenden, ingen gade lygter, ikke mulighed for ordenligt internet og nu heller ikke den sidste livlinje i form af toget på Tølløsebanen.. Hallo vi skriver 2014 og med den høje skat som vi rent faktisk betaler burde der vel for h...... være lidt til overs

Gæst

#94

2014-05-20 09:49

Håber virkelig det lykkedes os at beholde banen, da jeg kender et par stk sin bruger den dagligt.

Gæst

#95

2014-05-26 05:13

Nedlægger man "Grisen", så smadrer man samtlige små byer den stopper i. Folk skal på arbejde de unge skal på gymnasiet eller på lærepladserne - har man hund der skal til dyrlæge, og ikke selv har bil, så kan toget være eneste mulighed for at den kan komme det. Det er kun blindehunde eller små hunde i tasker, der må køre med i bus. Vore små byer på Tølløsebanens strækning, er i forvejen hårdt ramt af butiksdød, de vil blive affolket, der vil ikke være børn nok tilbage til skoler og institutionerne - de vil også blive lukket - kort sagt - vi får en masse ....SPØGELSESBYER. Vågn dog op - Jer der bestemmer - for én gangs skyld, så tænk mere på mennesket, end på hvor meget guld I kan spare, ved at gøre livet så besværligt som muligt for borgerne.

MVH. Jytte Mølgaard Jensen
Jytte Mølgaard Jensen

#96 Re: Man undres.....

2014-05-26 05:28

#78: Vælg et brugernavn - Man undres.....

Jeg har længe undret mig over, at staten vil have os ud af bilerne og ind i den offentlige transport - samtidig udbygger man motorvejsnettet betragteligt overalt - og vil så også nedlægge en livsnødvendig togbane i vores del af Sjælland.


Gæst

#97

2014-05-26 17:19

Hvis Tølløse banen lukkes lukker de samtidig samtlige byer langs banen. Jeg bruger ikke selv banen ret meget, men det at den er der var en af grundene til at jeg i det hele taget købte hus i Ruds Vedby, men der er nok ikke mange der vil købe hus på stækningen fremover og adskillige butikker vil lukke og hele område langsomt dø hen.
Mogens Jensen Ruds vedby

Gæst

#98

2014-05-27 17:47

Håber det gør en forskel

Gæst

#99

2014-05-28 05:10

Det gør meget ondt at høre. Ville virkelig gerne vide årsagen til den beslutning. Der bør IKKE lukkes flere baner, tværtimod.

Gæst

#100

2014-05-29 13:41

Gad godt vide om de rent faktisk har tænkt sig at lytte til os. Det må tiden vel vise.