Nej til sammenlægning af hjemmeplejen på Ærø

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Nej til sammenlægning af hjemmeplejen på Ærø.


Gæst

#1

2014-04-07 12:21

Per kjelsmark

Gæst

#2

2014-04-10 07:20

Tak fordi I tog initiativet. Jeg håber, RIGTIG MANGE vil skrive under.

Gæst

#3

2014-04-11 07:55

Synes det er tåbeligt med al den kørsel frem og tilbage.Det må kunne kombineres anderledes,vi skriver trods alt år 2014.
Der blev en gang skrevet folkelige historier om Molboerne,vi bor dog trods alt på Ærø og der skal ikke fortælles tåbelige historier om os også.
Petua





Gæst

#4

2014-04-11 10:58

Nej!!!

Gæst

#5

2014-04-11 18:50

Jeg kan ikke se formålet med at gøre plejen unødvendig dyrere uden nogen form for forbedring..
Der er også det miljømæssige aspekt i al den unødvendige ekstra transport.
Det ligner efterhånden Ærø kommune stræber efter at bruge mest muligt af fossile brændstoffer, tænker her på færgefartstjenester, buskørsel ifb med skolelukninger og nu hjemmeplejen også.. Alle andre steder på kloden arbejdes der på at nedbringe dette forbrug!!!!
Og samtidig snakker politikerne om en grøn Ø....

Gæst

#6

2014-04-12 06:45

hvad med om man brugte nogle af de nye it muligheder for net møder osv. i stedet for tid på landevejen. Almindelig omtanke i dagplanlægningen kan også reducere transporttiden.

Gæst

#7

2014-04-12 15:48

Hvor er hensynet til borgererne blevet af? Der skulle også laves om på dagcentrene - hvem er det til glæde for, når de samme borgere mødes af alt for mange forskellige hjemmehjælpere hjemme!,, nej,sørg for at der er så få forskellige hjælpere i hjemmene, og brug så mere tid i hjemmene end på landevejen.
Lene

#8

2014-04-14 04:48

Jeg har ikke hørt at forslaget medfører nedlæggelse af arbejdspladser. Det er noget vrøvl.
Peter

#9

2014-04-16 06:49

De konservative er langt ude i hampen med dette. De taler usandt. Er det mon den nye stil fra den nye formand, så er det da vist på tide, at man skal finde et andet parti at stemme på
Susanne K.

#10

2014-04-16 06:52

Jeg vidste ikke, at det betyder at der bliver fyret nogle? Det må der vel gøre når arbejdspladserne bliver nedlagt? Kan nogen forklare mig det? Altså at man nedlægger arbejdspladser men ikke fyrer nogen i den forbindelse?
R. Lohse

#11 Nedlæggelse af arbejdspladser, samt forventet nedlæggelse af stillinger.

2014-04-16 09:59

Hvori består det usande? hermed en forklaring.

Arbejdspladserne nedlægges både formelt og reelt i Marstal og Søby, hvor mange i dag er ansat. De ansatte vil blive tilbudt ansættelse på den nye adresse og få ændret deres kontrakter iht. dette. Men at arbejdspladserne både formelt og reelt nedlægges i Marstal og Søby kan der ikke herske tvivl om.

Fysisk bliver arbejds-pladserne i Søby også nedlagt. Deres nuværende forhold reduceres til 1 lokale med adgang til toilet - dette er en fysisk nedlæggelse af en arbejdsplads. Derudover skal 15 nye biler, ekstra løntimer grundet mere kørsel, samt ombygning/restaurering i Ærøskøbing financieres af Ældre- og Sundhedsområdets egen ramme - udover at udegrupperne allerede har været igennem en fyringsrunde, kan det forventes at det koster stillinger inden for området, hvis sammenlægningen bliver gennemført.

Skriv under IMOD at centralisere Ældre- og Sundhedsområdets udegrupper. Skriv under IMOD at fjerne de allersidste 7 kommunale arbejdspladser i Søby. Skriv under IMOD at fjerne 20 arbejdspladser i Marstal. Skriv under IMOD at hjemmeplejen skal have ekstra køretid på vejene. Skriv under IMOD at Ældre- og Sundhedsområdet skal indkøbe 15 nye biler.

Skriv under FOR mere tid hos den ældre og mindre tid på vejen! Skriv under FOR en udegruppe i hver af øens 3 største byer.

Kan du se de fordele ved centraliseringen, der overskygger alle ulemperne? Hvis ikke, så skriv under (sammen med indtil nu over 175 andre personer).