Bevar Biersted Plejecenter

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Bevar Biersted Plejecenter.

Pårørende Birthe

#26 Lukning af Biersted Plejecenter

2014-04-14 14:36

MØDE VEDR. LUKNING AF Biersted PLEJECENTER.
I morgen 15. april, er der Dialogmøde kl. 16:30 på Biersted Plejecenter.
Jeg ringede i dag til Jammerbugt Kommune for at høre, om mødet var for alle. Dertil svarede Direktør Hanne Madsen:" JA, mødet er for alle, men vi har besluttet ikke at annoncere med det, for så kan vi jo risikere at blive rigtig mange." Jeg var målløs, det er jo netop det der er meningen, at vi står sammen og at vi er rigtig mange, der kan hà lyst til at komme til dette dialogmøde, så vi kan få stoppet lukning af Biersted Plejecenter.
Så DEL, DEL, DEL endelig med alle dem, som kan hà lyst til at støtte op omkring, at Biersted Plejecenter IKKE lukker
Pårørende Birthe

#27 Vedr. Biersted Plejecenter

2014-04-21 20:40

Vedr. Biersted Plejecenter.

Hvor var det godt at se så mange møde op til Dialogmøde vedr.lukning af Biersted Plejecenter den 15. april, vi kunne hà været mange flere, hvis Jammerbugt Kommune havde fortalt omverdenen om mødet, men det valgte de altså IKKE at gøre, smart af dem, men ikke særlig klogt gjort overfor os borgere.

MEN, nu hvor der er en høringsfase indtil den 2. maj, så er det sådan set endnu mere vigtigt, at vi står sammen og viser, at vi ikke vil acceptere, at de bare lukker Biersted Plejecenter. Så det er NU vi skal være rigtig mange, der sender høringssvar til kommunen. Når der er en høringsfase, så forlanger politikerne sådan set, at vi pårørende og alle andre, der er modstander af lukning, at vi skal retfærdiggøre hvorfor vi ikke vil acceptere en lukning. Hvis der ikke kommer ret mange høringssvar, så ved vi jo godt hvad politikerne siger. Så vil de bare konstatere, at:"Der er ikke kommet ret mange høringssvar, så modstanden mod at lukke Biersted Plejecenter er alligevel ikke så stor". Og det må ikke ske, så jeg opfordrer alle, der er modstander af lukning af B.P.,til at sætte sig ned og få sendt alle de gode argumenter, der findes af sted til kommunen. Hvis i synes det virker svært, så prøv at finde en ven eller en nabo, som måske kan hjælpe. Husk at de skal hà modtaget svarene senest den 2. maj (høringsfase slut). Og senere i maj måned vil byrådet vedtage om B.P. lukker eller ej, så der er ikke ret meget tid at løbe på. Jeg har været på Jammerbugt Kommunes hjemmeside for at se, om der står noget vedr. høring, men jeg kan ikke finde noget. Er der nogen af jer andre, som kan finde noget om emnet på hjemmesiden?

Politikerne i Jammerbugt Kommune er lige nu igang med at tage rundt i de små landsbyer, hvor de holder Borgermøder, her vil de gerne høre hvad vi (indbyggerne) vil med vores lokalsamfund. Her kan vi passende fortælle dem, at vi bl.a. ønsker at beholde vores plejecenter. Borgermødet i Biersted er den 28/4 kl. 19:30, og i Nørhalne er det kl. 17:00. Så mød endelig op og kom med gode forslag. Det er ikke noget de har reklameret ret meget med, men nu kan vi så sende det rundt her på facebook, så der kommer så mange som muligt til møderne. Del gerne dette med andre.





Pårørende Birthe

#28

2014-04-22 10:35

Høring vedr. nedlæggelse af Biersted Plejecenter, senest 2/5-2014

Til jer, der har lyst til at sende en udtalelse til kommunen. Udtalelsen skal sendes til: Socialchef Svend Åge Fog svf@jammerbugt.dk eller til Formand for Social-og sundhedsudvalg Ejler Winkel ewi@jammerbugt.dk hvis i hellere vil sende en udtalelse via alm. brev, så skal det sendes til: Jammerbugt Kommune ATT: Svend Åge Fog eller Ejler Winkel Toftevej 43 9440 Aabybro Husk at notere udenpå brevet, at det drejer sig om udtalelse vedr. lukning af plejecentre. Del gerne dette med andre!