Bevar Biersted Plejecenter

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Bevar Biersted Plejecenter.


Gæst

#1

2014-03-13 20:53

Pandrup er ikke et naturligt alternativ til Biersted Plejecenter. Når borgerne flytter ud af kommunen for at komme på Plejehjem i Vadum forsvinder det økonomiske underlag for hele kommunens ældrepleje!

Gæst

#2

2014-03-14 21:53

Bekræft

Gæst

#3

2014-03-14 21:54

Bevar biersted plejehjem

Gæst

#4

2014-03-16 16:54

Det er en fuldstændig vanvittig beslutning, som forvaltningen lægger op til og som politikerne skal undlade at følge. Fin penge et andet sted i forvaltningen.

Gæst

#5

2014-03-16 17:11

Som gammel Bierstedbo må vi støtte denne sag -
også med baggrund i de mange mennesker, der bruger plejecenteret.
Svend Aage
pårørende

#6 Lukning af Biersted Plejecenter

2014-03-16 20:45

Jeg forstår da godt Jammerbugt mangler penge. I 2013 byggede Jammerbugt en genbrugsplads, som skulle koste 17 mill. kr., den endte med at koste 31 mill. kr. I sidste uge mistede Jammerbugt 5 mill. kr. fordi der var givet en garanti til V. Hjermitslev biogasanlæg. De bruger 1.1 mill. kr. bare til rådgivning. De bruger mill. på at sende folk i job med løntilskud, og HUSK, det er ikke de ledige/jobsøgende, der får de mange millioner, det er arbejdsgiverne. Så længe Jammerbugt skal være socialhjælper for de erhvervsdrivende, så vil der blive lavvandet i kassen. Og det betaler skoler og de ældre så for. Vil du se hvad Jammerbugt bruger skattekronerne til, så gå ind på KEND DIN KOMMUNE Birthe Hansen

pårørende

#7 Tvang.....Biersted Plejecenter.

2014-03-17 06:14

Tænk at min gamle mor på 90 år, skal opleve at blive tvangsflyttet til et sted, hvor hun ikke ønsker at være, DET HAVDE JEG ALDRIG TROET POLITIKERNE KUNNE FINDE PÅ!!!! Den slags ting sker/skete i Rusland og i gamle dage, men i året 2014 og så i Danmark. Det er næsten ikke til at bære. v.h. Birthe
Allan, pårørende

#8 Biersted Plejecenter

2014-03-17 08:37

Så gives et af de bedst veldrevne plejehjem dødsstødet. Det uanset at politikere og forvaltning for 9 måneder siden lovede beboere ug pårørende, at ingen blev flyttet mod deres vilje. Der blev udarbejdet planer, arkitekttegninger og finansieringsforslag - og det var i januar 2014. Og nu indstiller man til lukning. Hvad er det dog for et byråd, vi har valgt i november 2013 ? At man så ydermere kontraktligt er bundet mange år frem i tiden. Det blæser man på, selv om det vil koste mange skatteyder penge. Og hvad vil man bruge bygningerne til. Tænk jer dog om.


Gæst

#9

2014-03-17 12:19

dette er igen et bevis på at politikerne tager
mere hensyn til det område de kommer fra end de
ser på det menneskelige jeg håber folk husker det på valgdagen
poul revsbech

Gæst

#10

2014-03-17 13:53

Det er ikke i orden at flytte ældre mennesker mod deres vilje. Man har hele sit liv boet i Biersted og så skal man på sine gamle dage bare flyttes til et andet plejehjem som tilfældigvis har tomme pladser.

Gæst

#11

2014-03-17 18:40

Det er den helt forkerte beslutning som kommunen her vil tage . Man kan ikke behandle de ældre som var de kvæg der bare skal flyttes rundt i kommunen.

Gæst

#12

2014-03-17 21:08

Bevar biersted plejecenter

Gæst

#13

2014-03-17 21:17

Jeg er på nuværende tidspunkt 14 år.
Jeg har derfor ikke så mange planer for fremtiden. Men én ting er dog slået fast, og det har den været i lang tid!
JEG SKAL PÅ BIERSTED PLEJEHJEM NÅR AT JEG BLIVER GAMMEL. Det er dér jeg vil leve mine sidste dage!!!

BEVAR BIERSTED PLEJEHJEM
pårørende

#14

2014-03-17 23:08

Godt skrevet af dig på 14 år! Mange kan lære noget af din tankegang. Hvis man i dag er 40 måske 50 år, så går man ikke rundt og tænker på den dag man eventuelt skal på plejehjem. Men om 25-30 år, så er det netop den aldersgruppe, som sidder på plejehjemmene. Så til alle jer 40-50årige, som render og hygger jer i Idrætsforeningen, til fodboldgolf, holder fester sammen, hygger jer med hinanden; I vil sikkert gerne ende jeres dage på "vores" plejehjem her i yderområdet, hvor i kan hygge jer med hinanden på jeres gamle dage. Så derfor støt op om bevarelse af Biersted Plejecenter, det er en af de få ting, vi stadig har tilbage, så lad ikke dem/politikerne ødelægge fremtiden for os herude. Jammerbugt Kommune skriver på deres hjemmeside: VI VIL LANDSBYERNE - VI SATSER PÅ UDVIKLING - IKKE AFVIKLING. Så til alle aldersgrupper STØT OP OM SAGEN! Og tak for hjælpen og støtten. v.h. Birthe

Gæst

#15

2014-03-18 03:00

Det er synd at flytte demente beboere de bliver bare endnu mere forviret end de er nu og personalet er lige blevet uddannet til at passe demente, det er vanvittigt at lukke så godt et lille plejehjem og der vil komme til at mangle pladser.

Tænker politikerne ikke på at det er de borgere der bor der som har slidt og slæbt hele deres liv, så vi i dag har det så godt som vi har.   At I ikke skammer jer.  I bruger masser af penge på turisme og kunst men glemmer de ældre.


Gæst

#16

2014-03-18 03:04

synes det er´synd at flytte beboerne som er faldet godt til på Biersted Plejecenter, hvorfor spare på ældre mennesker og så bruge så mange penge på nyt turistkontor i Blokhus?

Gæst

#17

2014-03-18 14:13

Det er simpelthen oprørende.
Hvilken torskedum beslutning.

Hvad havde I så tænkt Jer at bruge de bygninger til ? Ja måske et nyt asylcenter i kommunen.

Skam Jer !
pårørende

#18

2014-03-18 14:28

Ja, det med at det vil blive brugt til asylcenter, det har også været i mine tanker. Men der er ikke andet at gøre, end at sende mails til politikerne og spørge. Jeg har sendt mange mails til dem, så jeg er ikke så populær. Flere af de mails jeg har sendt, har jeg lagt ind på Nordjyskes-facebook og Nordjyllands Radios-facebook og TV2`s-facebook, hvis nogen gerne vil se dem og kommentere dem. Og del dem gerne med alle der gider høre om det. v.h. Birthe Hansen

Gæst

#19

2014-03-19 10:02

Jeg synes at det er så forfærdeligt hvis at dette her bliver én realitet .
pårørende

#20 Lukning Biersted Plejecenter/Biersted skole

2014-03-20 08:31

Jammerbugt Kommune skriver på deres hjemmeside:"Vi VIL landsbyerne - vi satser på udvikling ikke afvikling!" Jamen, hvad pokker er det så lige kommunen har gang i lige nu, det må vel kaldes afvikling, når man lukker et plejehjem, det er der ikke meget udvikling i her i vores landsby.  Men hvor er det bare flot, at så mange støtter op om denne her sag. Jeg ved, at der også ligger mange protestlister i Nørhalne, hvor borgerne har skrevet sig på. Godt gået, håber vi i fællesskab bliver ved med at kæmpe kampen til den bitre ende! v.h. Birthe


Gæst

#21

2014-03-21 20:56

har selv boet på plejecentret synes det er et fantaktis sted så bevar plejecentret

 

pårørende

#22 Biersted Plejecenter

2014-03-26 12:05

Så er der kun 127 dage til eventuelt lukning af Biersted Plejecenter, vi har stadig intet hørt fra Jammerbugt Kommune.

Desværre, så vil Jammerbugt Kommune (J.K.) ikke i dialog med os pårørende, så vi kan kun gætte? Som det er nu, betaler beboerne for husleje, varme, lys og vand til Domea, som har en langtidskontrakt med J.K. (vist nok de næste 18 år?). Beboerne betaler selv for alt andet, maden, forsikring, antennebidrag, licens, toiletartikler, leje af sengetøj, for at få vasket sengetøj, for at få vasket alt andet tøj..., for at deltage i de ting, der foregår på B.P., kort sagt så betaler beboerne for ALT hvad der vedrører dem, det har J.K. ingen udgifter på. Og noget der er meget vigtigt, i den tid min mor har boet på Biersted Plejecenter (B.P.), ca. 8-9 år, da har B.P. aldrig kørt med underskud!! Så jeg forstår ikke hvorfor J.K. vil lukke noget, der kører perfekt og med overskud. J.K. betaler de ansattes løn, men det forlyder/rygtes, at ingen vil blive afskediget, de vil flytte med til de "nye" plejehjem, men så skal de vel stadigvæk hà løn, så jeg forstår ingenting.
Hvis J.K. fører tingene ud i livet, så vil de/skatteyderne komme til at betale svimlende beløb til Domea i alle de år hvor kontrakten med Domea kører. Hvorfor betale husleje for et hus, der står tom? Som det er nu, betaler beboerne huslejen. Men her er det jo så den der totale tavshed/lukkethed fra J.K. kommer ind, for hvad vil de bruge bygningen til? Asylcenter, lagerplads, bygge lejligheder eller hvad???? Jeg håber virkelig, vi snart vil få belyst alle disse ubesvarede spørgsmål. Nu er der trods alt kun 127 dage til en eventuelt tvangsflytning af beboerne, så vi er ved at miste tålmodigheden. v.h. Birthe Må gerne deles med andre.
Allan, pårøende

#23 Biersted Plejeenter

2014-03-29 13:37

Så kan vi bare vente.
Sagen er sendt retur til socialudvalget. De har møde 1-4-2014. De laver så en ny indstilling - forhåbentlig uden Biersted Plejecenter. I lokal tv udtalte borgmesteren, at der ikke var noget i brevet til pårørende, at beboerne skulle flytte. Vil det sige, de bare kan blive boende. Fint - bliver personalet der også, eller hvad ?
Nej - vær nu realistiske, og lad plejecentret være. Byg så til, og lad det blive hverdag igen.
Og hvad har vi så lært.
Undersøg tingene realistisk og lad så være med at skræmme beboere og pårørende fra forvaltningens side.

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2014-04-04 08:30


pårørende/Birthe

#25 Biersted Plejecenter

2014-04-04 08:32

Jammerbugt Kommune (J.K.) har 63 mill. i overskud på driften, og 43 mill. har de gemt væk på en bankbog. Så er det man tænker, jamen så går det jo godt i J.K. Men nej, byrådet mener det går så skidt, så de bliver nødt til at lukke plejecentre for at få FLERE penge i kassen.
Social og Sundhedsudvalget (SSU), har nu udsendt "Oplæg til drøftelse af Plejecenter struktur marts 2014" og her får den ikke for lidt. For at retfærdiggøre lukning af bl.a. Biersted Plejecenter (B.P.), så fortæller SSU i oplægget, hvor trist og forfærdeligt det er at være beboer på et lille plejecenter, og hvor fantastisk det er at være beboer på de plejecentre, som SSU vil bevare. Efter at hà læst oplægget, så er det mig en gåde, at min mor på 90 år stadig lever, hun har boet på B.P. nu i ca 8 år og har det godt med det og har ikke lidt overlast. SSU`s mening om plejepersonalet på de små plejecentre er, de er ikke dygtige nok, de har ikke viden nok om ældrepleje, der er problemer når der er sygdom/ferie, de kan ikke tilbyde de ældre aktiviteter, og så mener SSU, at beboerne føler mere nærhed og tryghed på de store, centraliscerede plejecentre. Altsammen en værre gang vrøvl! Men der er håb, for formanden for SSU (Ejler Winkel E.W.) er fra Borgerlisten, i deres valgprogram (nov. 2013) står: " Borgerlisten vil Bevare ældre- og handicapboliger i nærmiljøet." det er kun 4 mdr. siden, så det håber vi så på han ikke har glemt. Da der var kommunevalg for 4 mdr. siden, var der ikke èn eneste politiker, som stod frem og sagde, at der var planer om at lukke Biersted Plejecenter. Det er jo kommet som en tyv om natten, jeg føler mig til grin med det kryds jeg satte! Jeg foreslår, at J.K. udsætter beslutning om lukning af plejecentre til næste valg 21. nov. 2017, så kan politikerne på forhånd bekænde kulør, og så er det op til os vælgere, hvor vi vil sætte krydset. Men at komme på denne her luskede måde EFTER at vælgerne har sat sit kryds, det er ikke fair. Må gerne deles med andre!