Mere dansk videnskab i danske medier!

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Mere dansk videnskab i danske medier!.


Gæst

#1

2014-02-28 08:29

Også udenlandsk forskning

Gæst

#2

2014-02-28 10:28

Dansk forskning og videnskab, forsømmes i medierne. Det er stort univers der bruges alt for lidt, måske fordi det kan virke skræmmende for ikke kyndige. Mennesker beskæftiget indenfor videnskaben er som regel altid parate til at dele ud af det der engagerer dem.

Gæst

#3

2014-02-28 11:17

Dansk tv er generelt alt alt for ensporet og går efter den laveste status og så er det uendelig kedsommeligt
gæst

#4

2014-02-28 11:25

Det burde være en del af DRs public service portefølje at formidle videnskab. Som det er idag, er der stort set ingen DR producerede videnskabsprogrammer. Det har der været, men alt er fjernet i underholdningens hellige ånd.

Gæst

#5

2014-02-28 12:13

Et fint initiativ, der vil støtte uddannelser på skoler, gymnasier, de videregående uddannelser og i foreninger mv., der støtter videnskaben i Danmark. Tak til initiativtagerne!

Gæst

#6

2014-02-28 12:56

Indtil flere (mange) madprogrammer i tv ,mindst 3-4 krejlerprogrammer "antik" foruden flere genudsendelser af samme programmer. Der må da kunne blive plads til blot et ugentligt videnskabsprogram, som ikke nødvendigvis bliver sendt 23.30.

Gæst

#7

2014-02-28 15:54

Der mangler en målrettet indsats for at styrke interessen for videnskab og teknik hos ungdommen.
Danmark kommer til at mangle faglært arbejdskraft i fremtiden på alle niveauer, hvis ikke denne udvikling vendes.

Gæst

#8

2014-02-28 19:02

Ja, der bør være meget mere videnskab i danske medier, ikke mindst skal der sættes meget mere fokus på Naturvidenskaben, der er vores nuværende samfunds grundlag og forudsætning!

Hilsen fra
Louis Nielsen
Næstved

Gæst

#9

2014-03-01 08:33

Godt initiativ! Lad os håbe, at vi får flere spændende udsendelser om forskning, teknik og miljø på tidspunkter af døgnet, hvor børn og unge også kan blive inspireret og måske endda få idéer til uddannelser, de kunne tænke sig at tage.
Annette Heine

#10

2014-03-01 08:45

DR P1 sender flere gange ugentlig videnskabelige programmer, der altid omtaler ny forskning. Bl.a. 'Videnskabens verden', 'Harddisken' og 'Danskernes akademi'. Dermed ikke sagt, der ikke kan være mere, en af manglerne er de mennesker, der ikke lytter til radio. (Undskyld)!

Gæst

#11

2014-03-01 16:19

Jeg er enig i, at Videnskab i DK har en for tilbagetrukket stilling i de danske medier

Gæst

#12 FORSKNING

2014-03-02 12:50

Som er betalt af industrien, for der er jo ikke penge i rigtig forskning.

Gæst

#13

2014-03-02 14:19

Tak for initiativet. Vi kan ikke få videnskab nok.
Videnskab har den største indflydelse på vores kultur og samfundsudvikling, end noget andet medie.

Gæst

#14

2014-03-03 05:35

Spred underskriftindsamlingen overalt.Vi ønsker en samfundsudvikling på et mere sikkert grundlag. Større bevidsthed om videnskabelige undersøgelser, skaber større interesser for at alle politiske beslutninger hviler på et mindre ideologisk grundlag, med større bæredygtighed.
Ann&Kristian

#15 Vi fortsætter...

2014-03-06 21:42

Kære alle underskrivere. Tak for jeres opbakning. Vi har selvfølgelig spredt budskabet på ATVs seminar. Vores indsamling bliver jo nok aldrig en kioskbasker, men vi har alligevel besluttet os for at lade den fortsætte. Vi vil i løbet af foråret forsøge at få mere fokus på dette vigtige emne.....hvem ved, måske vil der en dag være både ministre og chefredaktører, som øjner vigtigheden af at få mere dansk forskning i danske medier!
videnskabsbloggen.dk

#16 Videnskab i danske medier

2014-05-23 10:15

Kære fans af videnskab i danske medier
Undskyld jeg blander mig, men som jer deler jeg interessen for videnskab og forskning. Den gør os klogere, og giver os mulighed for at gøre verden til et endnu bedre sted at være. Derfor elsker jeg mit arbejde som redaktør på Jyllands-Postens videnskabsmagasin Newton og for yderligere at sætte skub på formidlingen - også til dem der ikke abonnerer på Jyllands-Posten - har jeg netop åbnet min egen blog http://videnskabsbloggen.dk/, hvor jeg engang om ugen sætter spot på en af vores artikler. Den er i velkomne til at klikke ind på. Bedste hilsener, Klaus Dohm

Gæst

#17

2014-08-31 09:36

Og ikke bare dansk videnskab, men også mere lødig videnskab i det hele taget!!