Værestedet Birkehuset i Korsør.

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Værestedet Birkehuset i Korsør..


Gæst

#1

2014-02-21 18:33

Selvfølgelig skal disse personer tilbydes et mere trygt og sikkert sted at være i dagtimerne. Slagelse kommune bærer alene skylden for disse Gazalignende tilstande som disse stakkels medborgere udsættes for.
Talsmand Henrik Skov for borgerne på værestedet Birkehuset

#2 Re:

2014-02-21 22:23

#1: -

Kære gæst, tak for dit indspark her i kommentar tråden, det er meget dejlig for os, "udbryddergruppen" af borgere fra værestedet Birkehuset. Alt opbakning til os er vi meget taknemmelige for.

 

Talsmand Henrik Skov for borgerne på værestedet Birkehuset

#3 Hændelsesforløb og andet vedr. Birkehuset i Korsør.

2014-02-21 22:27

Nedestående er en redegørelse af situationen omkring Birkehuset som jeg sendte til borgmester Stén Knuth i medio december 20013.

 

Her kommer så et udsnit af de ting som jeg og de andre borgere har oplevet ude i området ved/på Birkehuset.

Hærværk: afbrænding af bus i sommers, smadret bord bænkesæt, smadret flasker i indkørsel, smadret askebægere samt diverse ting smidt i vores postkasse. Der er også foregået andre lignende ting, dette er blot nogle eksempler.

Chikane: Diverse tilråb om sommeren, bl.a. Bliver der råbt danskersvin, lorte kommune og andre trusler efter os når vi sidder uden for. Om vinteren er det så endnu værre, der kommer direkte trusler mod borgere som kommer til og fra Birkehuset, eller f.eks. har været i kiosken ovre på Motalavej eller Lidl, borgerne kan også føle sig og bliver også forfulgt af diverse grupper/personer fra området.

Overfald/røveri: Adskillelige af vores borgere er blevet overfaldet, frarøvet tasker, truet med knive, rullet, forfulgt og truet med vold og andre ting.
De fleste ting er naturligvis også blevet politianmeldt og der er blevet lovet skærpet opsyn i og omkring Birkehuset men det er ikke virkeligheden, intet er sket.
Så sent som i går var der en borger som fortalte mig at han rent faktisk var rædselsslagen for bare at skulle gå over i kiosken på Motalavej alene, dette er han både når det er lyst eller mørkt og samme person er også blevet rullet og chikaneret på andre måder.

Alt dette gør at der er borgere som holder sig væk fra Birkehuset pga. frygt for at komme ude i Motalavej’s kvarteret, der er også borgere som har sagt at hvis ikke Birkehuset lå derude ville de meget gerne benytte tilbuddet men de holder sig væk pga. frygt for området.

Mange af borgerne bliver vi nød til at afhente og følge hjem igen pga. deres frygt for at færdes i området alene.

Et andet stort problem er pladsmanglen og uhensigtsmæssige indretning af Birkehuset, vi er hver mandag aften samlet 15-25 borgere til spisning og dette er der dårlig plads til, nogle holder sig også væk fra spisning da de ikke magter at være i et så fyldt område.
Til vores netop overstået julefrokost var vi 30 borgere og fuld personale besætning, der var den helt gal med pladsen, vi er ligeså mange tilmeldt til vores julemiddag så allerede der kommer problemet igen.

Der er ikke samtalerum nok, rent faktisk har vi kun et som vi bruger i fællesskab med cafe R, da det også er jeres mening at der skal oprettes diverse grupper er Birkehuset efter vores mening blevet alt for lille til den gruppe af borgere som bruger huset pt.

Vi har selv været lidt opsøgende for at finde et mere velegnet sted og vi har fundet frem til den gamle hjemmeværnsgård som ligger i jens Baggesens gade 5, denne bygning er meget velegnet til vores behov og samtidig kan det også lade sig gøre at cafe R faktisk kan bruge stedet hver dag også i deres egne lokaler, der er også en del rum som kan benyttes både til samtale rum og gruppe rum.
Stedet ligger også centralt i byen hvor der naturligvis vil være en meget bedre mulighed for at trives uden at frygte de ting som forekommer i Motalavejs kvarteret, der er også en perfekt liggende gårdhave hvor vi lidt tilbagetrukket kan opholde os om sommeren uden at føle os som aber i et bur. Link til salgsopstilling af den gamle hjemmeværnsgård som ovenfor omtalt: http://www.edc.dk/Sag/?Pid=42201999


Gæst

#4

2014-02-21 22:43

Danmark og dets borgere må sikres totalt,da andet ligner ikke noget,ellers tag udvisningsblokken frem,den skal nok have sin virkning,og så stakkels handicappede menesker,det er jo nærmest grotesk og må stoppes !

 


Gæst

#5

2014-02-24 10:10

Nu MÅ der altså gøres noget for vore egne, se at få fingeren ud i Slagelse Kommune, Tak

Gæst

#6

2014-02-24 11:26

JEG SYNTES AT DER SKULLE TAGES HÅRDERE FAT PÅ ALLE DE UNGE DER IKKE VIL INTEGRERES I SAMFUNDET MEN FÅR LOV TIL AT SKALTE OG VALTE MED BEFOLKNINGEN UDEN DER BLIVER FORETAGET NOGET.

Gæst

#7

2014-02-24 11:37

Jeg finder det rystende - men desværre ikke overraskende - at diverse myndigheder undlader at lytte til brugernes erfaringer og behov.

Gæst

#8

2014-02-24 11:42

Hvornår får vi Danmark tilbage

Gæst

#9

2014-02-24 13:10

Vi må ikke ligge under for muslimsk bøllepres her i vores eget land

Gæst

#10

2014-02-24 13:13

Vi må ikke være eftergivende overfor muslimsk pres og grove handlinger her i vores eget land

Gæst

#11

2014-02-24 13:17

Et velfærdssamfund skal måles på, hvordan vi agerer overfor de allersvageste i samfundet. De som ikke kan selv! Denne sag kan vi ikke "være bekendt".

Gæst

#12

2014-02-24 13:47

sen de bøller hjem hvor de kom fra med hele familien
Talsmand Henrik Skov for borgerne på værestedet Birkehuset

#13

2014-02-24 13:48

Tusind tak til jer alle sammen for alle jeres underskrifter, der er noget der virkelig giver mig mod på at fortsætte kampen mod Slagelse kommune. Del endelig videre, vi har brug for inderskrifterne. På mine og borgerne fra værestedet Birkehuset et meget stort tak endnu en gang. ✌️
Carsten Larsen

#14 Fuking kulturberigere

2014-02-24 15:55


Det ville være bedre hvis de skide kulturberigere blev flyttet helt ud af Danmark sammen med deres lorte familie.

Gæst

#15

2014-02-24 16:12

Det er efter min mening ganske uanstændigt og uacceptabelt, at vi danskere ikke kan færdes på offentlige steder uden at resikere at blive antastet/ overfaldet af utilpassede unge muslimer/ indvandrere. Men det er endnu værre, når det skal gå ud over medborgere med synlige eller ikke synlige handicaps. De skal trygt kunne komme til og fra deres respektive væresteder, hvor de ønsker at være sammen med ligeværdige personer, og hvor de kan føle sig trygge. Hvor er politiet henne i denne sag? For slet ikke at tale om de folkevalgte på kommunens rådhus? De burde alle sammen skamme sig noget så eftertrykkeligt. Føj for en ulykke.
Jeg skammer mig efterhånden rigtig meget over at være dansker i et land hvor ALT bliver bøjet og føjet for at tækkes nogle mennesker, der ikke sætter pris på de mange fordele, der er ved at bo i Danmark. Det er ganske ubegribeligt, at man som familie har tilvalgt Danmark, men ønsker os danskere, der har arbejdet for alt, hvad vi har idag hen hvor peberet gror. Men det er åbenbart den tak man får. Hvornår vågner politikerne på Borgen og i kommunerne op?For det er jo ikke kun i Korsør, det er galt - desværre!
Fortsat god arbejdskamp og al mulig held i Jeres kamp for et nyt værested langt væk fra Motalavej.

Gæst

#16

2014-02-24 16:40

Det er flot, at I står op imod modstand, at I ikke lader jer kue!!! Må politikerne lytte, se og forstå, så I kan få et sted, hvor I kan føle jer trygge og velkomne. Alt godt til jer.
Joan Overby

Gæst

#17

2014-02-24 18:20

Forbyd Islam nu!

Gæst

#18

2014-02-24 19:20

Det burde jo være ballademagerne ,der skal fjernes og ikke omvendt

Gæst

#19

2014-02-24 19:25

Er selv født i Korsør og opvokset på motalavej og jeg har aldrig nogen sinde oplevet så meget lort/kriminalitet/røverier som nu. I mine øjne, skulle der være meget mere fokus og hårdt mod hårdt i dette område. Ved godt at det ikke er alle og har IKKE noget imod udlændige/flygtninge. Men hvad de drenge så ellers kalder sig, så kan jeg ikke se hvad de har at gøre her i danmark. De kalder os danskersvin. Lortekommune osv. Så har de ikke nogen interesse i at være her og der med farvel. Dette gælder også Slagelse nordbyen og andre steder i danmark. Jeg er sikker på at jeg ikke er den eneste der mener dette. I stedet for at ødelægge og terroriser, så bør vi holde sammen. De personer der er kommet hertil fra et krigerisk ødelagt land og har samtidig en smule fornuft, bør tænke sig om og hjælpe til.For os som dansker og dem der vil leve som danskere eller bare dem der vil leve i et fredeligt danmark, så vil jeg bare sige, at en dag er det NOK og det vare nok ikke længe før bomben springer, hvis ikke det her stopper.
Tom A.
Talsmand Henrik Skov for borgerne på værestedet Birkehuset

#20 Re:

2014-02-24 20:33

#19: -

Kære Tom.

Tak for din påbakning og fortælling om Motalavejskvarteret, det er meget i tråd med min egen opfattelse. Derfor endnu en stor grund til at skrive under på vores underskriftsindsamling. del del del, overalt hvor i kan.

På forhånd tak og venlig hilsen


Gæst

#21

2014-02-24 22:38

Hvorlænge skal vi finde os i, at vores "gæster" slår, sparker og truer os?
Hvornår vågner vores regering?

Gæst

#22

2014-02-24 22:42

Selvfølgelig skriver jeg under, det er da det mindste jeg kan gøre. Det er utroligt at borgere i Danmark ikke kan føle sig trygge bare fordi typer i samfundet er nogle tabere der forbryder sig på søde lovlydige borgere.... Stå sammen kære danskere og hjælp hinanden.

Gæst

#23

2014-02-24 22:44

Jeg kender det godt selv..... suk, de bavianer er sgu ikke værd at bruge tid på, de skulle ikke have en krone og skulle bare sultes ud af landet, simpelthen, de skulle ikke have noget at spise.

Gæst

#24 Re: Fuking kulturberigere

2014-02-24 22:49


Gæst

#25

2014-02-24 23:41

Cara Skov Sommer