Værestedet Birkehuset i Korsør.

Som omtalt i medierne siden starten af 2014 blev værestedet Birkehuset i Korsør midlertidigt lukket, her var vi en gruppe af borgere som greb chancen for offenligt endelig at komme ud med vores frygt, angst og utryghed for at bruge vores værested bellingende i Motalavejskvarteret i Korsør. Vi psykisk sårbare borgere som Benytter Birkehuset er i en årrække blevet udsat for feks. overfald, røverier, trusler, tilråb som danskersvin osv., chikaneog afbrændt bus som vi benyttede til udflugter osv.

Vi er nu en "udbrydergruppe" på ca. 95% af borgerne som benytter birkehuset, der meget kraftigt understreger at vi ikke vil tilbage til vores værested i det meget utrygge kvarter. Vi befinder os pt. i midlertidige alternative lokaler hvor vi mødes hver mandag, onsdag og fredag.

Vi er meget glade for vores værested og vi glæder os til at komme tilbage til det, bare ikke der hvor det ligger nu, men på en meget tryggere, sikrere og for os meget vigtigt rolige belligenhed.

Derfor har vi startet denne underskriftindsamling så støt op om os ved at skrive under her.

På forhånd et meget stor tak for støtten, med taknemmelig hilsen "udbrydergruppen" ca.95% af borgere fra værestedet Birkehuset i Korsør.

Talsmand Henrik Skov for borgerne på værestedet Birkehuset i Korsør.    Kontakt forfatteren af dette andragende