Vindmøller i Sæby

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Vindmøller i Sæby.


Gæst

#26

2015-06-22 20:11

En eventuel vindmøllepark bør ligge mindst 10 km fra kysten for at undgå væsentlige gener.

Gæst

#27

2015-06-22 20:19

Ønsker ikke at skulle kigge på vedvarende røde blink og reflekser fra roterende vinger.
Kun 4 km fra land, det er helt uacceptabel.
Vælg et område uden beboelse fx syd for Lyngså, hvor der er store ubeboede landbrugsområder.

Gæst

#28

2015-06-22 20:35

Den er for tæt på kysten i et for tæt befolket område

Gæst

#29

2015-06-22 20:55

Store havvindmøller så tæt på kysten, og i det antal som planlagt, vil have alt for store konsekvenser for både mennesker og miljø. Man føler sig fristet til at spørge om kommunen sælger sig selv, for at profilere sig nationalt efter økonomisk nedtur.

Gæst

#30

2015-06-22 20:58

På aftenens debatmøde (22. Juni) lød det gentagende gange fra vore lokalpolitikere at "vi skal være en grøn energi kommune" og "vi skal vise vilje til at yde vores til den grønne omstilling. På spørgsmål om hvor langt vi, som kommune, så er i den proces, lød svaret: Vi mangler otte møller hver på 7 MW, for at være i mål !!

Mvh. Ryan R Pedersen


Gæst

#31

2015-06-23 08:53

Fordi vi er imod disse vindmøller her i Nordjylland, - de skulle hellere sætte dem op på Sjælland - Rungsted, - så kan det være sjællænderne kan forstå, hvorfor vi sådan er imod disse vindmøller, - alt hvad der støjer, lugter eller i det hele taget ødelægger vores dejlige natur, det skal vi have - men der er ikke noget som skal være på Sjælland - de er ligesom fredet!!! - Og hvorfor???

Gæst

#32

2015-06-23 11:23

Det kan ikkke være rigtigt at man vælger at opføre så mange, så store, vindmøller, så tæt på land, umiddelbart ud for en agtværdig gammel havneby og derved ødelægger og i den grad forurener den smukke havudsigt fra byen. Der udover vil møllerne udgøre en fare for sejlere, lyst- som erhvervsejlads. Vi havde planlagt at flytte til Sæby indenfor de næste tre år, men de planer droppes i samme øjeblik man starter møllebyggeriet.

Gæst

#33

2015-06-23 17:19

Jeg syntes ikke det passer til vores miljø altså det gamle sæby som vi jo stolt viser frem for masser af turister det er heller ikke fedt for de små og store både eller dem som gerne vil fiske man skal jo uden om eller igennem en korridor de passer bare slet ikke ind her

Gæst

#34

2015-06-23 21:10

vindmøllerne vil ødelægge hele udsigten fra sæby, samt gøre besejlingen af havnen yderst vanskelig
Thomas

#35 Fruen ved....vindmøllerne...

2015-06-23 21:23

Havne- og sommerhusmiljøet bliver da truet af sådanne ideer. Hvis byen fortsat skal være en attraktiv turistby, kunne jeg godt tænke mig vindmøllerne placeret et andet sted. Forslagene om en anden placering kunne være interessant og så er den ellers gode ide med vindenergi stadig på tale.

Jeg håber vores lokale politikere tænker sig rigtig godt om med henblik på denne sag. Gør noget for at indrage os borgere - og gør det tydeligt.

Er der nogen der kan linke eller henvise til det konkrete projekt? Det kunne være interessant at læse de overvejelser man har gjort sig både for og imod.


Gæst

#36

2015-06-24 05:45

De tager politi, sundhedsvæsen arbejds pladser o.s.v fra udkants Danmark, så ingen vil herop, der er utrygt, men det de andre ikke vil have kan vi få

Gæst

#37

2015-06-24 16:59

Jeg står ganske uforstående overfor, hvorfor vindmøllerne absolut skal placeres, hvor de er til størst gene for en hel by. Hvad er argumentet for ikke at placere dem et øde sted?

Gæst

#38

2015-06-24 21:33

møllerne må kunne placeres mindrig synligt - langt ude på havet

Gæst

#39

2015-06-25 08:53

Min familie har haft sommerhus i Sæby i mere end 30 år.
Nu har min kone og jeg en ferielejlighed i byen og holder meget af byen, lyset og havet.
Det skal ikke ødelægges, selv om vi også er tilhænger af alternativ energi.
Jeg foreslår Frederikshavn Kommune bruger øde områder på land til store solvarmeanlæg, her er ingen støj og reflektioner som fra kæmpe vindmøllevinger.

Gæst

#40

2015-07-02 20:21

Fordi de møller kan placeres et andet sted,


Gæst

#41

2015-07-02 20:22

Placer møllerne et andet sted

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2015-07-11 08:49


møllemodstanderen

#43 Re:

2015-07-28 17:15

#4: -  

Af Energistyrelsens analyse fremgår der er tale om blot 10-20 faste arbejdspladser i Frederikshavnskommune....

Se her i ENS rapporten på side 14.

Hold dét tal op imod tab af turister, fald i huspriser og bylivet i Sæby.... 

Det vil være et KÆMPE tab for kommunen med den "hav"-møllepark.

 


Gæst

#44

2015-07-29 13:56

Vi møder vindmøller når vi kommer til Sæby fra landsiden skal vi så også møde dem fra søsiden det må da være en vanvittig ide ! Og efter min mening skadelig for byen .
jebe

#45 Vindmøller ud for kysten mellem Frederikshavn og til Lyngså

2015-07-30 10:39

ordet havvindmøller betyder vel at de skal stå ude i havet, og ikke langs kysten. Det er mig ganske uforståeligt at byrådet for hele kommunen ikke lytter til de borgere, som har valgt dem ind i byrådet. Sæby er nok den by på østkysten som trækker flet turister til. Der er desværre alt for meget politisk spil og byttehandler inde over projektet.


Gæst

#46

2015-07-30 12:23

Har sommerhus ved Lyngså strand og ønsker ikke at kigge ud på en vindmøllepark
Sommerhus ejer

#47 protest mod hav vindmøller i kyst område ved sæby og lyngså.

2015-07-30 16:26

Har haft sommer hus i lyngså i snart tredive år , det der er mest betagende ved stedet er det åbne udsyn helt til Læsø i klart vejr , samt roen. Er rigtig perle når den daglige travlhed og stress skal rystes af. Er også rigtigt bekymret for den eventuelle lav frekvente støj og refleksioner fra solen . Har tidligere boet ca 5 km i fugle flugt afstand fra vindmøller og var meget generet af refleksionerne der fra .


Gæst

#48

2015-07-31 10:40

Jeg skrev under, fordi jeg er meget stærkt imod, der opstilles vindmøller af denne kaliber, så tæt på kysten.
På landsiden er der meget strenge og restriktive regler for, hvad der må opføres tæt på kyststrækningerne, men når det gælder den anden vej rundt, er der åbenbart intet til hinder for at ødelægge kysten.
Og jeg tænker egentlig ikke så meget på turisterne. De kan jo bare rejse igen. Jeg tænker mere på os der bor her hele året. Vi får vores daglige, indtil nu smukke, udsyn totalt spoleret.

Gæst

#49

2015-07-31 11:16

Ødelæggende For Sæby ,visuelt og økonomisk. Placer dem langs motorvejene hvor der er larm i forvejen og da ikke ud for en af Danmarks allersmukkeste købstæder. Komplet ubetænksomt.


Gæst

#50

2015-07-31 13:39

Følg med på
http://vind-alarm-danmark.eu/
Stedet hvor informationerne om vm industrien offentliggøres world wide.