SLÅ IKKE GIRAFFEN MARIUS IHJEL

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen SLÅ IKKE GIRAFFEN MARIUS IHJEL.


Gæst

#226 Dem

2014-02-09 11:54

Now let just put to death the royal family, there is also no incest did not break. And let the meat get fed to the lions in the zoo

Gæst

#227

2014-02-09 11:58

Iskallt avrättades Marius för pengar för att bli ett tv-avsnitt, ett zoo som gör upp med mediabolag att exponera avrättning av ett djur från zoo känns det normalt och etiskt rätt ?
Bengt Holst ljuger om att orsakerna om Marius att Marius skulle ha dåliga gener bla bla utan tidningen Extrabladet / tv-program som de gjort upp om, jag undrar gjorde du Bengt Holst upp detta dödskontrakt när du var full på någon krog i Danmark. Frösö zoo ville ta emot Marius likaså en miljardär i Hollywood och varför blev inte Holst glad för den lösningen ? Nej därför att han hade sålt Marius . Mina danska vänner har berättat att det varit väldigt tyst i media om Marius nästan ingen visste något innan omvärlden reagerade. Jag tror starkt på Karma har fått det bevisat många gånger jag vet att den kommer även till Bengt Holst ja inte då som något bra.
Bengt Holst ljuger och säger att han ville skydda djurparkens giraffbestånd uppenbarligen är han inte intresserad att skydda djur som föds i den danska djurparken för då hade han tagit emot omvärldens hjälp. Det hänvisar till ett avelsprogram, men Marius var 1 1/2 år gammal. Giraffer blir könsmogna först när det är 4 år gamla (3 år i fångenskap). De avrättar alltså en liten kalv som inte tar mycket plats och som inte ens är könsmogen. Om platsen hade varit ett problem hade de haft gott om tid för att hitta ett nytt hem. För han hade inte kunnat bidra till fler giraffer på ett ganska bra tag, och därmed inte inavel.NU förstår jag varför tidningarna i Danmark varit så tysta ,en tyst uppgörelse om pengar där det fria ordet tystades ner så gå inte på Bengt Holst lögner. En djurpark ska inte föda upp djur för att bli avrättningsunderhållning och förtjänst på bankkontot.
Bengt Holst din jävla lögnhals vi går inte på dina lögner, omvärlden har fattat och snopet för dig att du blev avslöjad.

Gæst

#228 Re:

2014-02-09 11:59

#26: -

Iskallt avrättades Marius för pengar för att bli ett tv-avsnitt, ett zoo som gör upp med mediabolag att exponera avrättning av ett djur från zoo känns det normalt och etiskt rätt ? 
Bengt Holst ljuger om att orsakerna om Marius att Marius skulle ha dåliga gener bla bla utan tidningen Extrabladet / tv-program som de gjort upp om, jag undrar gjorde du Bengt Holst upp detta dödskontrakt när du var full på någon krog i Danmark. Frösö zoo ville ta emot Marius likaså en miljardär i Hollywood och varför blev inte Holst glad för den lösningen ? Nej därför att han hade sålt Marius . Mina danska vänner har berättat att det varit väldigt tyst i media om Marius nästan ingen visste något innan omvärlden reagerade. Jag tror starkt på Karma har fått det bevisat många gånger jag vet att den kommer även till Bengt Holst ja inte då som något bra.
Bengt Holst ljuger och säger att han ville skydda djurparkens giraffbestånd uppenbarligen är han inte intresserad att skydda djur som föds i den danska djurparken för då hade han tagit emot omvärldens hjälp. Det hänvisar till ett avelsprogram, men Marius var 1 1/2 år gammal. Giraffer blir könsmogna först när det är 4 år gamla (3 år i fångenskap). De avrättar alltså en liten kalv som inte tar mycket plats och som inte ens är könsmogen. Om platsen hade varit ett problem hade de haft gott om tid för att hitta ett nytt hem. För han hade inte kunnat bidra till fler giraffer på ett ganska bra tag, och därmed inte inavel.NU förstår jag varför tidningarna i Danmark varit så tysta ,en tyst uppgörelse om pengar där det fria ordet tystades ner så gå inte på Bengt Holst lögner. En djurpark ska inte föda upp djur för att bli avrättningsunderhållning och förtjänst på bankkontot.
Bengt Holst din jävla lögnhals vi går inte på dina lögner, omvärlden har fattat och snopet för dig att du blev avslöjad.
Disa

#229 Marius

2014-02-09 13:17

Ja så var det ju som vanligt pengarna som styrde. Usch så otroligt beräknande men det blir nog kostsamt för djurparken istället!

Gæst

#230 Boycotter Copenhagen zoo

2014-02-09 16:16

Facebook gruppe . Boycotter Copenhagen zoo https://www.facebook.com/groups/1424201084486083/

Gæst

#231 Email to zoo

2014-02-09 16:20

Send an email to zoo@zoo.dk. Carpet Bomb Copenhagen zoo with mails so their mail server goes down.
Lars

#232 Re:

2014-02-09 18:24

#124: Ingolf -

jeg er på Ingolfs side. Hvor er alle protesterne mod den daglige mishandling af svin fordi danskerne vil ha tre pakker svin for en 100 kr. Det er sgu da endnu mere skammeligt. Så med mindre samtlige folk der har skrevet under herinde er vegetarer, så har jeg kun en kommentar. Hyklere. Og hvem er dog den spade der har sendt dødstrusler til direktøren for Zoo. Så har man sgu ik meget at gå op i.


Gæst

#233

2014-02-09 23:01

bollocks
Gæst

#234 Re:

2014-02-10 08:21

#22: - Fuldstændig enig.Nu har løverne så fået girafkød. Hvad skal løverne spise, hvis ikke man må slagte dyr til dem?

 

Annette

#235 Ko, gris eller giraf???

2014-02-10 10:41

Så kom dog ind I kampen!
Det er vel ikke værre at slagte en giraf end det er at slagte en gris eller for så vidt en kylling.
Rovdyrene skal have kød. De fleste mennesker spiser også kød.
Faktisk kunne jeg have troet, at en ung giraftyr ville ende I et restaurant køkken. Kødet så da ret lækkert ud.
Annette

#236 Re: Re:

2014-02-10 10:42

Jeppe

#237 Artens overlevelse er vigtigere end individet.

2014-02-10 18:01

Jeg er så ked af at læse så mange uhyggelige kommentarer, som jeg håber udspringer af uvidenhed på området. Zoologisk haver i EAZA kæmper for mange racers overlevelse, hvor arten som helhed er vigtigere end det enkelte dyr.
Hvis I ønsker mere information på området, så I forhåbentligt får en vis forståelse for beslutningen, kan I læse mere her:
http://www.eaza.net/News/newsblog/Lists/Posts/Post.aspx?ID=183

Og en udtalelse fra Ree Park:
http://www.reepark.dk/nyheder/jesper-stagegaard-svarer-paa-sagen-om-giraffen-marius

Gæst

#238

2014-02-10 18:25

Hvor er det sørgeligt,og meget usmageligt.
mrs. Kynos

#239 Re: Re:

2014-02-10 18:28

#2: - Re:

Hvor er det da synd for den stakkels magnus, at blive slagtet bare fordi det er i slægtens, forskningens og naturens interesse. Man burde virkelig have tilbudt den en krisepsykolog, så den ikke følte sig alt for forkert og tænk så bare på alle de dumme mennsker (biologer, -studerende, internationale forskere o.m.a.) som bare syntes det er helt i orden. Min veninde (Maren fra kæret) og den kloge kone st. græmmelse, er begge enige om at den havde krav på en menneskelig tilværelse, på nøjagtigt samme måde som malariamyg, hundelopper og farlige bakterier.

nogen burde gøre noget.


Gæst

#240 Fald lige lidt ned...

2014-02-10 18:34

Til alle jer hystader: Jeg tror nok lige, at ZOO ved hvad de gør. Det er vel ikke for sjovs skyld at giraffen er aflivet. Den er født og opvokset i DK, ligesom de millioner af svin, kreaturer og heste der aflives hvert år. Alternativet ville være indavl, hvilket som bekendt fører til at de f.eks. bliver mærkelige oveni låget. Se blot på kongehusene i gamle dage. Fald lige lidt ned....

Gæst

#241 Re: Re: Dette her er Videnskabelig direktør Bengt Holst ord

2014-02-10 22:22

#43: - Re: Dette her er Videnskabelig direktør Bengt Holst ord

"Rystende at læse det du skriver, er du da syg i knoppen, eller fatter du blot intet, jeg tror faktisk ikke du fatter noget."

 

Ganske enig ,- ingen gider interesserer sig for de grise eller køer der må lade livet for at fodre de øvrige dyr i Zoo..

Skulle man være helt konsekvent, så er det principielt perverst at vi behandler kloden og vores natur på en måde så vi er nød til at oprette Zoo's for truede dyrearter.

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2014-02-10 22:34



Gæst

#243

2014-02-10 22:42

Kom nu ind i kampen, og sæt Jer lidt ind sagerne..

http://videnskab.dk/sporg-videnskaben/hvorfor-blev-giraffen-marius-aflivet

Der er ikke noget at komme efter!

Gæst

#244 Marius

2014-02-10 23:33

For crying out loud Det er et DYR. Det er ikke et menneske! Utroligt så mange der går i selvsving fordi der pludselig er en giraf med store brune øjne og lange øjenvipper der må lade livet. Jeg er sikker på at ZOO gennem årene også har aflivet en skolopender eller en varan. Det har dog så vidt jeg ved ikke givet anledning til facebook- grupper eller underskriftsindsamlinger.. Giraffen blev aflivet for at sikre en sund og stærk bestand. Zoo tager deres opgave alvorligt, nemlig at sikre arten, og ikke nødvendigvis det enkelte individ.
Super ide at lade publikum se obduktionen. Jeg tror vi alle har dissekeret frøer i biologitimen, og det er vel fuldstændig det samme blot i større skala. Hvor mange børn for chancen for at se noget lignende igen, det er da praktisk biologi-lære i højeste potens.
Og ja selvfølgelig skal løverne have lov til at spise kødet. Jeg håber ikke jeg ryster nogen ved at afsløre at dette i forvejen sker på daglig basis på den afrikanske savanne.
Igen: det er et dyr det er IKKE et menneske. Det er naturens gang at nogen dør for at andre kan leve . Det er kun i disney film at dyr har følelser ligesom mennesker. Jeg er spændt på om der også bliver lavet en underskriftsindsamling for at redde livet for de 10.000 vis af grise der dagligt slagtes for at blive til frikadeller og flæskesteg.
Jan

#245 Suk!

2014-02-11 07:00

DK deltager i uberettigede krige flere steder og deltager i drab på uskyldige civile, vi har verdens mest massive teenagerdruk, højeste skattetryk, folk sover på gaden, demokrati undertrykkes og kæmpebanker er ved at smadre verdensøkonomien. Der må være noget andet, I kan lave end at gå op i en giraf! Ps: hvor tror I de nuttede bjørneunger i svenske dyreparker bliver af om efteråret? Tandfeen?
erik

#246 Re:

2014-02-11 13:08

#1: -

Hold nu op, det er jo bare et dyr

Rasmus Olsen

#247 Ude af proportionerne!

2014-02-11 14:48

#1: -

Jeg kan så absolut ikke forstå, at folk kan føle harme over drabet på en enkelt giraf, som - så vidt jeg har forstået - ville være blevet slået ihjel af den dominerende hangiraf i flokken, hvis man havde ladet den leve, og som, hvis man havde sendt den videre til en anden zoologisk have, ville have resulteret i indavl. Disse to ting er overhovedet ikke bedre alternativer, efter hvad jeg kan se. Så jeg ville meget gerne høre, hvad der i stedet skulle have været gjort over for giraffen Marius, når det, som zoo har besluttet, er så forfærdeligt. Endvidere sker der jo drab på mange af vores vilde og tamme dyr herhjemme hver eneste dag som følge af populationsregulering, almindelig jagt eller dårlige forhold i landbrugsindustrien. Men disse dyre fortjener åbenbart ikke lige så megen opmærksomhed, som en giraf gør. De er ikke lige så meget værd tilsyneladende, for de har ikke en stor nuttethedsfaktor at gøre godt med, hvad jeg mener, at denne sag synes at handle om.


Gæst

#248 Seriøst?

2014-02-11 20:38

Kære underskriftindsamler,
I Danmark skyder man hvert år flere tusind dådyr da de er i overskud. Vi dræber mange flere køer med boltpistol og flere millioner grise, som slagtes til mad - også til løver i Kbh Zoo. Vi dræber fisk og fjerkræ, mange af dem fordi de er i overskud og ikke kan sælges som mad. Det gælder faktisk alle dyrene nævnt herover. Nå ja, folk får hver dag dræbt deres katte og hunde når de ikke kan tage sig af dem mere.

Seriøst, det er den dummeste underskriftindsamling jeg nogensinde har set. Prøv at red nogle giraffer fra krybskytter i Afrika i stedet.

Gæst

#249 Re: Marius

2014-02-11 21:31

Øhhh hvorffor synes du lige at pengene styrer her?

Gæst

#250

2014-02-12 05:01

Hvorfor slå en frisk girraf ihjel når den er blevet født til at leve og ikke for at blive slået ihjel fordi der ikke er plads og bange for indavl. Også lægge det ud i medierne, hvilken opmærksomhed er det i ønsker. Mangler i penge fordi i ikke for besøg nok????? Smart:-) ikke for det her da absolut med til at gøre at vi er alene 5 der ikke kommer og besøger jer. Ja jeg ved godt det går ud over jeres andre dyr, men det er ondt set i har gjort. Skam jer.