SLÅ IKKE GIRAFFEN MARIUS IHJEL

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen SLÅ IKKE GIRAFFEN MARIUS IHJEL.


Gæst

#26

2014-02-07 20:31

Seriøst hvad sker der for det der? Så find dog et andet sted i setdet for det der!

Gæst

#27

2014-02-07 20:32

Så ikke giraffen ihjel....!!

Gæst

#28

2014-02-07 20:32

Mennesker skal rejse udenlands, når de gerne vil herfra på grund af sygdom. Der træder Etisk Råd ind og fortæller, at man godt kan dø værdigt her i landet, med smertebehandling mm, men når det gælder raske dyr er der ikke noget dyrenes Etiske Råd. Hvor er Dyrenes Beskyttelse henne i denne sag, eller andre dyreorganisationer ? Det burde ikke finde sted det her, Zoo skulle SKAMME SIG, håber Ham deroppe holder hånden over ham.
Julie

#29 For dårligt!

2014-02-07 20:32

Ved i hvad? Det er for dårligt? Skal jeg os bare sige at vi er for mange i danmark halv-delen af os skal dø? Tænk jer nu om! Find dog et sted til ham? Eller noget!

Gæst

#30

2014-02-07 20:33

man afliver ikke et rask dyr man finder et andet sted til ham hvor han for kærlighed rastens af sit liv

Gæst

#31

2014-02-07 20:39

Jeg har kontaktet Dyrenes beskyttelse ,Wspa , Anima . Anima er på sagen da de enig med min holdning om dette her skal stoppes og vil kæmpe for maruis og kommende dyr i ligende situation
skrevet et facebook opslag på væggene hos WSPA ( også ringet til dem) og Dyrenes beskyttelse . men som sagt er Anima Allerede gået i gang med kæmpe Maruis og de andre dyrs sag så de ikke aflives . En alternativ løsning for undgå indavl vil de prøve finde frem til end aflivning ved komme i en dialog med Zoo. Jeg håber Kbh Zoo er lydhør og lader marius og andre dyr overleve - men det vil kun tide vide . Jeg vil opfordre til alle stiller op på søndag til protest i Kbh zoo  mvh Anette Holmkjær


Gæst

#32

2014-02-07 20:56

Det er helt uacceptabel at slå et ungt stærkt og sundt dyr ihjel.

Gæst

#33

2014-02-07 20:59

Sund og rask giraf skal ikke aflives.

Gæst

#34 Dette her er Videnskabelig direktør Bengt Holst ord

2014-02-07 21:17


Dette her er Videnskabelig direktør Bengt Holst ord ( HUSK IKKE MINE ; JEG MEGET UENIG MED HAM)

DET KUN ET CITAT af BENGT Holst,S ord hvor han siger at , aflivning er nødvendig for at holde giraf bestanden nede og forhindre indavl . Han oplyser at det gør de med alle arter der yngler godt , så han mener at man må Acceptere at der opstår overskud af dyr der ikke indgår i avlskæden uden at skabe indavls problemer . Endvidere oplyser Bengt Holst at de afliver 20-30 overskuds dyr hvert år i Kbh Zoo som Løver , Tigere , Bjørne ,Zebra - ja og nu så også Giraffer . I Bengt Holst udtagelse siger han at Kbh Zoo har indgået en aftale med et europædisk avlsprogram for giraffer der er med til at sætte rammen for bestanden . Hvilket gør at de ikke kan sende den til et andet sted . ydere mere siger han at de ikke kan retuneres til Africa uden lokal støtte og at deter de ikke p.t så det nytter ikke at genudsætte dem i servannen hvis den bliver skudt eller kørt ned 2 dage senere . Citat slut Mine egne ord Kære Bengt Holst du burde slette denne europædiske avlsprogram aftale for giraffer og ligende aftaler med andre dyr hvis du har sådanne så dyrene kan komme andet sted hen . Vi mennesker har selv arvlet dem og det er vor ansvar at behandle dem ordentligt . Det er intet der hedder overskuds dyr . Alene den holdning er grotesk . Så må I, I zoo tage ansvar og lade være med at avle så mange og forhindre at indavl kan forekomme . Man kan eventuelt overveje at kastrerer/steriliserer. Finder i Ikke en alternativ mere huminær løsning og stoppe alt aflivning på alle sunde og raske dyr så tror jeg godt i kan indstille jer på at vi er mange der for altid vil boycutte hele verdens Zoologiske haver incl Kbh Zoo . SÅ kan du ikke lytte til din fornuft og dit hjerte så lyt til penge pungen Bengt Holst .
Ps Zoo dyr vil aldrrig overleve i servannen . Der er intet Genudsætning ved det . Når de født og opvokset i zoo og aldrig jaget og skaffet føde selv . Kommer de ud i DET VILDE IGEN vil de dø hurtigt hvis ikke at sult da ikke lært jage så fordi de bliver jaget ned og slået i hjel af andre vilde dyr . Så den mulighed er i min verden ikke tilstede .Vi mennesker har arvlet vor zoo dyr og vor ansvar har vi ikke plads så lav pladsen ved byg ud eller send til andre zoo evnt i andre lande ved ophæve den aftale så det kan lade sig gøre igen

Gæst

#35

2014-02-07 21:30

STOPPA DETTA VANSINNE!!!!!!!!!!!! ETT UNGT FRISKT DJUR SKA FÅ LEVA OM INTE I DANMARK SÅ NÅGON ANNANSTANS!!!!!!!!!! HEMSKA MÄNNISKOR!!!!
Vælg et brugernavn

#36 Marius

2014-02-07 21:41

Nu vi har en have hvor vi kan se på "farlige/eksotiske" dyr, bør vi have respekt for at der er nogen der tager ansvaret for at holde bestanden SUND og det gøres blandt andet ved at undgå indavl, så stop nu den sentimentalitet, de gør det af et godt hjerte!

Gæst

#37

2014-02-07 21:51

Kommer ALDRIG mer till ZOO i Köpenhamn ,
Ska dela detta svineri till så många föreningar jag kan!! Sverige, Tyskland,Norge och England!
Vad hållet ni på med!
Ni ska Bojkottas!

Gæst

#38

2014-02-07 21:56

Jeg havde aldrig troede at zoo ville behandle dyr på den måde, og det er bestemt ikke et sted jeg vil komme mere.

Gæst

#39

2014-02-07 22:00

Så sørgeligt

Gæst

#40 Re: Marius

2014-02-07 22:01

#36: Vælg et brugernavn - Marius

Jeg kan ikke se at de gør det af et godt hjerte, når de kan aflivet et sundt dyr, bare fordi den ikke lige passer ind i deres plan


Gæst

#41 Re: Uden for pædagotisk rækkevidde

2014-02-07 22:06

#22: -

Gelm det, jeg er dybt rystet over at nogle skriver under på sådan noget som det her, ikke noget at sige til at danskerne bliver mere og mere til grin rundt omkring i verden.

 


Gæst

#42

2014-02-07 22:08

Det er da for galt at dyreunger bliver fodt i fangenskab - bare for at blive skudt!

Det meste storvildt i Afrika er truet - kan man ikke sende ham til et reservat - eller forholdsvis sikkert omraade der? Der er fleres steder de tager sig af dyreunger for at faa dem tilbage i det vilde. Maaske ogsaa giraffer.

Gæst

#43 Re: Dette her er Videnskabelig direktør Bengt Holst ord

2014-02-07 22:10

#34: - Dette her er Videnskabelig direktør Bengt Holst ord

Rystende at læse det du skriver, er du da syg i knoppen, eller fatter du blot intet, jeg tror faktisk ikke du fatter noget.


Gæst

#44

2014-02-07 22:27

Hvor mange underskrifter skal der til, så vi kan redde Marius?
gæst

#45 Re:

2014-02-07 22:41

#31: -

God ide med protest - hvornår på søndag?


Gæst

#46

2014-02-07 22:41

Det er jo ganske grotesk, at man kan have en have der lever af at have dyr, og så bare smide dem der lige er for mange af, ud i skraldespanden.

Gæst

#47

2014-02-07 23:12

Den kynisme og forbandet amerikansk inspireret forretnings management hører i særdeleshed ikke hjemme i en zoologisk have. At Hr. Bengt Holst overhovedet kan tænke tanken om at gøre aflivningen af et sundt og raskt forsvarsløst dyr til et søndags-show for hele familien burde simpelthen være fyringsgrundlag. Jeg vil opfordre alle til at fordømme denne følelses forladte mand og få ham fyret omgående.
Hvis zoo har et problem med for mange dyr så er det DERES FORBANDEDE ANSVAR at styre fødselsraten så der ikke bliver født flere dyr end der er plads til. Denne debat kører pt. i New York post og andre store internationale aviser, hvor man mener det er forkasteligt og uforståeligt at zoologiske haver i Europa afliver raske dyr i hundredevis hvert eneste år.

Føj for pokker Hr. Bengt Holst - Du burde vel nok se at finde dig et andet job!

Gæst

#48

2014-02-08 00:05

Dybt forkasteligt!

Gæst

#49

2014-02-08 01:42

Hjælp Marius! <3

Gæst

#50

2014-02-08 04:23

Hjælp med at skrive under, så Marius ikke skal aflives. Han er en flot og rask dyr og han kan ikke gøre for, at der er for mange af hans slags!!!!!