Nej tak til statens salg af DONG til Goldman Sachs

Nej tak til statens salg af DONG til Goldman Sachs / Beskeder / Opfordring til Corydon - pressemeddelelse / Kommentarer


Gæst

#951

2014-01-30 23:50

Tak for dit Initiativ Niels Chriatian og tak fordi du handler og samler folket i denne vigtige sag.

Gæst

#952

2014-01-30 23:57

Hvad siger det egentlig om regeringen, at man er gået med til at afgive indflydelse uden en proportionel risiko til Goldman Sacks?
Man skal jo kun være marginalt klogere end en fisk for at fange en fisk…

Hvad er ligheden mellem Goldman Sacks og SF?
De er begge to meget glade for at vride penge ud af os hårdarbejdende borgere…

Hvad er så forskellen mellem Goldman Sacks og Højrefløjen i Dansk politik?
Goldman Sacks er yderst professionelle og de har styr på deres shit…

Jeg har selv prøvet at sidde i forhandlinger med en investeringsbank fra New York. Hvis ikke de på forhånd tror på at de kan tage røven på dig så sætter de sig altså ikke engang ned og starter en forhandling. Tankevækkende, ikke?

Jeg har så også forudsætningerne for at kunne sige, at alene de få ting som er kommet frem om aftalen med Goldman Sacks rejser så mange flag, at ethvert normalt tænkende menneske burde have forladt forhandlingerne for længst. Med mindre man virkelig står med ryggen imod muren. Og det gør man altså ikke i DONG før man i det mindste har gennemført en slankning af løn og bonusser i stil med det vi allerede kender fra SAS.

At Bjarne Corydon ender med at ligne et får er sin sag, men det understreger måske behovet for en ansvarsforsikring for politikere, så vi almindelige borgere kan blive holdt skadesløse. - Og hvis selvrisikoen skal betales ud af ministerpensionen, så kan det måske endda være, at vi får nogle bedre politiske beslutninger her til lands.

Remember: There is a big difference between kneeling down and bending over.

Gæst

#953

2014-01-31 00:18

Super godt det du har lavet. Man kan jo spørge sig selv om hvad mon Bjarne Corydon skal lave efter næste valg ?? Håber de partier der er modstander af salget kommer på banen, og måske lige snuser lidt dybere !

Gæst

#954

2014-01-31 01:20

Kære Niels Christian Cederberg. TAK for dit fantastiske arbejde. Godt at du fik så mange i tale. Foreløbig må´vi glæde os over at DET lykkedes, samtidig med at vi må sørge over at grådigheden vandt.
Varme hilsener
Annemarie Goldschmidt

Gæst

#955

2014-01-31 02:29

Tak for dit gode, nødvendige initiativ.
Selv om Bjarne Corydon gang på gang har bevist, hvor argumentresistent han er, så bør dette få ham til at tænke.
Lige nu er jeg bange for, det udelukkende handler om hans personlige stædighed.
Jeg gruer -som du og 170.000 andre danskere- for Danmarks fremtid.
Som jeg læser det, bliver der med salget til Goldman Sachs åbnet en veritabel motorvej for danske skattepenge ud af landet og lige lukt over til et eller andet skattely.
Jeg kan ikke se, hvorfor man ikke kunne lave en klausul om, at der kun må sælges til firmaer eller privatpersoner, der betaler fuld skat i Danmark.
Venlig hilsen
Dorthe Mørch
greatdanedmj@hotmail.com

Gæst

#956

2014-01-31 04:17

Mange tak for dit store arbejde, desværre uden effekt på blå Corydon der heftigt ønsker danskerne omdannet til burhøns.
Aase Danbo Gothersgade 147 Kbh.K

Gæst

#957

2014-01-31 05:45

TAK, Niels Christian Cederberg!

Gæst

#958

2014-01-31 05:56

Jeg har svært ved at finde ord for min forargelse, jeg har altid lært at man ikke skal omgås kriminelle, og det oplever jeg at man i det hæderkronede parti jeg er medlem af nu gør, og det helt uden blusel, var det ikke for skam skyld, meldte jeg mig ud, den arogance og ligegyldighed med menigmand der bliver vist i dag, skuffer mig ualmindeligt, men jeg ved jo godt, at man ikke ændrer noget ved at stå på sidelinjen og skrige op, men de kan vente sig til der bliver afstemning i partiet, så vil jeg lade min stemme høre. SKAM jer for f.....

Gæst

#959

2014-01-31 05:58

Hej Niels
Tak for dit initiativ og dit arrengement i denne vigtige sag der på flere måder tjener danskerne at holde fast ved. Mit håb er at danskerne har fået nok af at blive tromlet af arrogante ministre der tror sig selv alvidende - og handler derefter - desuagtet kompetente fagfolks advarsler og den alm. danskers sunde logik. Som dig mener jeg også at Coridom bør holdes op på sin forpligtelse på at forklare danmarks befolkning hvorfor han mener det er den bedste handel.
Vh BP

Gæst

#960

2014-01-31 06:37

Tak for din insats, Drorith

Gæst

#961

2014-01-31 07:00

Godt at vi alle fik chancen for at give udtryk for vores mening. Tak for det.
Nu kan vi så spekulere over, om Goldman Sachs kan få fingrene i ATP's pengetank også.

Gæst

#962

2014-01-31 07:02

Vi kan som borgere ikke acceptere at vore politikere og embedsmænd sidder dette overhørigt og beslutter noget sådant - det må have en konsekvens senest ved næste valg.

Gæst

#963

2014-01-31 07:10

Godt gået. Mvh.søren ankerstjerne

Gæst

#964

2014-01-31 07:11

Kære Niels Christian Cederberg.
Af hjertet tak, fordi du gir dig selv og os andre en stemme. Det er på tide, at vi hjælper vores land tilbage til at være for alle vores borgere.
Ikke kun dem, der tager selv. KH Maja
Normac
Gæst

#965

2014-01-31 07:37

Ak ja de solgte vore oliekilder til Norge og nu sælger de osse ud af det lidt vi selv kan hente
Tak for indsatsen

Gæst

#966

2014-01-31 07:52

Flot initiativ og selvom Corydon er en selvsikker herre der tror han gør danskerne en tjeneste og får andre i folketinget med, så kunne han også blot sælge "guldhornene".. Det ville man kalde landsforrædderi... Jeg har svært ved at se forskellen... Vi skal ikke sælge vore statsværdier til udlandet.. Dermed basta.. God tur og du har min fulde støtte.. Mvh Ole Vendelbo

Gæst

#967

2014-01-31 07:55

Tak for indsatsen

Gæst

#968

2014-01-31 08:02

Tak fordi du tog initiativ til at gøre folkets røst synlig. Desværre stemte politikerne på Christiansborg i går for en godkendelse af salget af DONGaktier til Goldmann Sachs, samtidig med dette er politikerne i USA at forbyde banker at investere i energiaktiver.... Tankevækkende....! at vores politikere nogen gange søber rundt i andedammen og ikke nytænker og udvikler, men afvikler og gør de samme dårlige erfaringer som de "andre", dog med en del års forsinkelse: Det skulle ellers give muligheden for at kunne evaluere de dårlige erfaringer andre allerede har gjort. MEN det sker tilsyneladende ikke. Det lader til at vi er ude i endnu en - "learning by doing"-ting. Når det så er sagt mener jeg i virkeligheden, at denne folkedebat og -demonstration, er et symptom på at vi, som befolkning, er ganske utilfredse med de politikere, som er valgt til at leder, styre og udvikle vores land. Desværre er der ikke andet valg for tiden. Vi kan vælge mellem dårlige til middelmådige ledere af landet, her mener jeg både den røde og den blå blok.... Der er ikke bare én markant personlighed som kan udtale sig med troværdighed på borgen p.t. Det er sq den samme brun farve i sidste ende. Derfor denne opstand.
Hilsen en borger i Danmark - Lene Tol

Gæst

#969

2014-01-31 08:16

Der skal hermed opfordres til at man via selskab (f.eks. SEAS/NVE) ansøger om en fastprisaftale med det andet selskab. Herefter vil ens EL blive leveret af det nye selskab via DONGs forsyningsnet. Oftest ligger besparelsen på 3-400 pr år.

Gæst

#970

2014-01-31 08:28

Super godt initiativ Niels Christian selvom det desværre ikke hjalp :-(. Utroligt at man på trods af den store modstand vælger at presse en aftale igennem nu, selv om det sagtens kunne udskydes.

Mvh Lene Sørensen


Gæst

#971

2014-01-31 08:39

hej niels det er dejligt når nogen som dig er opmærksom på denne problematik ,man kan sige at det kun !!! er grådighed magt og penge og det er disse værdiger der har bragt hele verden ud i denne situation som vi er i og det gælder også danske banker og dem kan man holde hånden under siger regeringen det er helt galt for det er den almenlige mand der kommer til at betale og det er ikke rimeligt . vi trænger til at der sker noget nyt om det er nyt parti eller hvad ved jeg ikke men der skal ske noget der skal nogle nye værdiger ind. mennesket skal være i centrum . jeg tænker er det lovligt at steen gade stemmer på et finansudvalg når han ikke er til knyttet til dette udvalg , og hvad for Bjarne Corydon ud af det måske en aktieoption eller en stilling i gold man Sachs. lad os arbejde videre og være positive

Gæst

#972

2014-01-31 08:41

Hej Niels, godt gået, det er dejligt, at der er en som dig, som tager inintiativ og gør noget, tak for det.

Gæst

#973

2014-01-31 08:43

hvad fik vi ud af indsamlingen af underskrifter, ellers fin ide´, men Enhedslisten skal snart tage støvler på. " this boots are for walking"


Gæst

#974

2014-01-31 08:50

Godt gået bare ærgeligt at politikerne er helt ude af tridt med befolkningen :O)

Gæst

#975

2014-01-31 09:01

Du er en rigtig guttermand. Bare fortsæt. Susanne Vind