Nej tak til statens salg af DONG til Goldman Sachs

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Nej tak til statens salg af DONG til Goldman Sachs.


Gæst

#9701 Re:

2014-01-28 13:20

#9699: -

Enig det her er så sygt at man må gå i morskabens rækker ..grinagtigt er det med fuld skrue ! tilmed Christiania er lukket for en Cecil. Så man forstår Christiansborg nu har euforiserende rystelser af svær grad.

:))


Gæst

#9702 Re:

2014-01-28 13:22

#9659: -

Hvis bjarne og Co gennem tvinger så opford folk til at skifte til et andet selskab . Der er alligevel flere selskaber til en billigere penge det gør jeg og en masse flere jeg kender. Vh Peter Torp.

?? Hvad er det lige du snakker ok? UANSET hvem du vælger af andre energi udbydere er det altså DONG der er hoved "firmaet"... bare lige for at sætte den på  plads

 


Gæst

#9703

2014-01-28 13:22

Kom så Frank, vælt den nar -giv ham et mistillidsvotum, så skal han af angst for sin taburet nok bakke ud - og gør han ikke det, så er det også OK. En minister der sender danske værdier i skattely er så dybtsort, at vi hellere vil risikere en blå

Gæst

#9704

2014-01-28 13:24

Goldman Sachs gider i nøjes med at fuck'e jeres eget lort op! lad os være

Gæst

#9705

2014-01-28 13:25

Der kan da ikke sælges ud af arvesølvet eller guldet. Olie og gasforekomsterne der hentes op fra vores del af kontinentalsoklen, er vores alles ejendom, vi som bor i Danmark. Hvorfor mangler DONG penge? Der må være nogle der har røde ører.
Der må fra regeringens side snarest gribes ind overfor flere af de multinationale selskaber som malker danske skatteydere, uden selv at vil betale skat af disse midler de får ind. Det kan bare ikke gå for langsomt, se at komme i gang.
Gæst

#9706 SF er fortid.

2014-01-28 13:26

Efter det her er SF som parti danmarkshistorie.

Goodbye.

Gæst

#9707 jeg forudser at DEMO på Slotsplads bliver en folkefest alma hånbold på Rådhuspladsen

2014-01-28 13:27

Der bliver en fest for DEMOKRatiet!!
tak til Niels C hristian for at tage initiativ til denne indsamling samt mulighed for samlet diskussion i den virtuelle verden. Måske sidder der jo danskere i OZ, NZ, USA etc. Som kæmper med!!! Det er motiverende at tænke på. Sejren er vor!
Gæst

#9708 Stat og politikere uden holdning til mere moralske forhold? Kun regler.

2014-01-28 13:28

Fra samråd kunne man forstå, at stat og virksomheder kun er bundet af gældende regler og ikke skal tage mere etisk og moralske hensyn. Hvis der ikke findes nogle regler for internationale forhold, ja så er der frit slag. Så hvorfor er det et problem, når Jyske Bank hjælper folk med at komme i skattely, når staten nu faktisk gør det samme - og alt sammen indenfor reglerne og uden hensyn til etisk og moralsk forhold.

Gæst

#9709 Re:

2014-01-28 13:29

#9687: -  

 selvfølgelig gør han det. Han har jo kun interesse i at virke så sympatisk og professionel som muligt, så de alle hopper efter hans hoved. En sand psykopat.


Gæst

#9710

2014-01-28 13:30

Det er jo omsonst at En virksomhed som DONG, skal opkøbes af et selskab som Vi i bund og Grund ikke ved hvor hører til....Det er da vigtigt at det Danske Land får en chance til opkøb af Denne virksomhed, inden Udenlandske Virksomheder og Personer, skal have chancen...Syndes Vi som almindelige Dansker bør være involveret mere omkring sager som denne, det er jo skandaløst....Føj siger Jeg bare, føler Mig som bare almindelig Dansker, med nul Vetoret.....
gæst

#9711

2014-01-28 13:33

Goldman Sachs går ind for guld investeringer og ikke grøn investering
Jørn E.

#9712

2014-01-28 13:34

Når Corydon tænker og handler præcis som Lloyd Blankfein, hvordan afgør man så hvem der er neoliberal og hvem der er socialdemokrat?

Gæst

#9713

2014-01-28 13:35

Jeg er helt og aldeles tilhænger af, at DONG bliver på danske hænder.
Dette uanset hvordan det kan ske.

Gæst

#9714

2014-01-28 13:35

Nej Tak til Goldman sachs .  Det er et lysky Firma med meget sorte og beskidte fingre .


Gæst

#9715 Re:

2014-01-28 13:35

#9704: -

Du glemte at sige hello NSA ....de læser jo alt derover.. :)


Gæst

#9716

2014-01-28 13:36

http://borsen.dk/nyheder/politik/artikel/1/259093/corydon_deltager_i_bilderberg-moede.html

Monti deltager også.
"Monti var den første formand for den europæiske tænketank Bruegel, medlem af den såkaldte Bilderberggruppe[7], og international rådgiver for Goldman Sachs[8] og Coca-Cola Company[9]. Han blev nomineret til senator på livstid af den italienske præsident Giorgio Napolitano den 9. november 2011[10]." - fra wikipedia.
Monti er international rådgiver for goldman sachs
Anonymous

#9717 US - EU handelsaftale

2014-01-28 13:36

Corydon kan intet stille op, han er nødt til at lade processen fortsætte.
Der er for længst indgået aftaler der sikrer at de europæiske regeringer ikke må stække investeringer i EU fra virksomheder med base i USA.
Hvis den danske regering trækker sig nu risikerer de højst sansynligt at blive sagsøgt af Goldman Sachs gennem et voldgiftsnævn bestående af forretningsbranchens advokater, et voldgiftsnævn der går uden om EU domstolene og nationale domstole. Det søgsmål vil som udgangspunkt være uden loft for den økonomiske kompensation.
Samme process gælder hvis aftalen gennemføres og regeringen vil gennemføre de planlagte investeringer i grøn energi, her kan Goldman Sachs sagsøge ud fra en forventning om bedre afkast på fossile brændstoffer. Dermed har Goldman Sachs direkte indflydelse på den danske infrastruktur.

to af adskellige artikler om emnet, et for og et mod:
http://www.theguardian.com/commentisfree/2013/dec/02/transatlantic-free-trade-deal-regulation-by-lawyers-eu-us

http://www.theguardian.com/commentisfree/2013/nov/11/eu-us-trade-deal-transatlantic-trade-and-investment-partnership-democracy

Gæst

#9718

2014-01-28 13:38

Lad dog Dong blive på danske hænder, eller i det mindste finde et velanskrevet firma med ordnede skatteforhold

Gæst

#9719 Hvad er det dog, han siger.....

2014-01-28 13:39

Samråd:
BC:"….uanset hvad man i øvrigt kan sige om dem…"  - (INVESTORER Bare de er gode til at tjene penge. ) - mafiosi? - narkokarteller?.........eller?....
Jeg spørger bare!


Gæst

#9720

2014-01-28 13:39

Så er der vist ikke tvivl om, baseret på Mike Legarts, Peter Christensens og Kristian Jensens spørgsmål til Corydong, at Venstre og Konservative bakker op om et salg til Goldman Sachs (man kan iøvrigt også tjekke Søren Pinds facebook-side) - godt så, så er det afgjort, ikke flere krydser til de to partier

Gæst

#9721

2014-01-28 13:39

Det er udtryk for en usandsynlig dårlig moral, at Den danske regering vil handle med et så umoralsk firma, der gennem årtier har stået for bevidst svindel overfor klienter og massiv skattetekning.
Hvordan tror regeringen de vil påvirke den almene danske befolkning, både over for skat og almene holdninger ivrigt.

Gæst

#9722

2014-01-28 13:40

Vi kæmper for Danmark.
Gæst

#9723 Når nok er nok!

2014-01-28 13:41

Vi har prøvet DSB, TDC, Postdanmark m. fl., hvordan er det gået med privatisering?! Nu også DONG... det er et NO GO fra mig.
Ikke at Goldman Sachs ikke må tjene penge for det må de gerne for mig. Bare ikke danskernes skattekroner.

Gæst

#9724 Giv ikke op!

2014-01-28 13:43

Jeg ved godt det ikke er så tit man deltager direkte og viser vores utilfredshed.. Men tro mig det her er kun starten.. Lad vær med at giv op.. Have ingen tillid til rådgivere, banker osv osv.. De tager sig betalt hele bundet!!!!!

Kom nu blev ved, kom i morgen, jeg vil i hvertfald vær tilstede

Gæst

#9725 Rune

2014-01-28 13:47

"Han (Corydon) understreger også, at det er en fordel at få Goldman ind, fordi Goldman vil kæmpe for at få så meget ud af sin investering som muligt - til gavn for Goldman, staten og DONG..."

Det insinueres, at Dongs ledelse ikke gør nok for at skabe resultater, at de er lidt inkompetente om man vil. Dongs ledelse har rigtig nok truffet forkerte overilede uøkonomiske beslutninger... men det er så DET problem man skal adressere!! Og det kan gøres på andre måder end at sælge ud!